Beantwoord

Android Outlook verstuurd geen mail meer

  • 2 November 2020
  • 77 reacties
  • 6233 keer bekeken

Reputatie 1

Samsung Galaxy S9 en ook S8

In Outlook account ingesteld als Imap

imap.kpnmail.nl:993

smtp.kpnmail.nl:587

sinds een paar weken kan ik via mobiel geen mail meer versturen. Mail blijft in outbox staan.

Op laptop in web client komt na enige tijd bewuste mail in draft map te staan

Wanneer ik op mobiel account instel als POP

pop.kpnmail.nl:995

smtp.kpnmail.nl:587

wordt mail via mobiel wel verstuurd

Op laptop heb ik geen probleem met outlook 2013, windows 10, en account ingesteld als imap.

MS heeft al naar log van outlook imap verbinding gekeken en zegt dat het niet aan ‘hun’ ligt.

Dus hoe nu verder?

icon

Beste antwoord door wjb 21 August 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@AndreS59 :

Kun je wel bij de KPN webmail binnenkomen en vandaar uit email versturen (bijv. naar jezelf) en ontvangen ? Zo ja, dan zou ik de fout toch bij jouw (Android) email app zoeken.

Het is bekend dat Outlook (hier en daar) een paar “zwakke plekken” heeft.

Reputatie 1

Hoi Willy22, 

Ja, Web mail geen enkel probleem

Wanneer ik in outlook account omzet naar pop dan wordt mail wel verstuurd.

Dus ik denk echt dat het in outlook zit, temeer het tot zo'n 2 tot 3 weken gewoon gewerkt heeft

Reputatie 7
Badge +10

@AndreS59 :

Nog wat suggesties:

Niet toevallig een update of een nieuwe app geïnstalleerd ca. 3 weken geleden ? Is de verbinding misschien "niet al te goed” ? Het IMAP protocol is qua commandos (die heen en weer worden verstuurd) toch een stuk ingewikkelder dan POP. En al die commandos moeten goed overkomen.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Ook zijn er berichten dat in de laatste versies van Outlook nog “een aantal foutjes zijn geslopen". Zo schijnt dat Outlook bij GMail - zonder toestemming van de gebruiker - soms emails verwijdert. 

De volgende dingen helpen soms ook: Maak naast het bestaande account een nieuw account aan met dezelfde instellingen. Werkt dat account dan wel ? Of verwijder het bestaande account, wacht ca. 30 minuten en maak het account opnieuw aan. (Bij POP moet je eerste een backup maken).

Reputatie 1

Verbindng is goed.

Account verwijderd en na meer dan 30 minuten opnieuw aangemaakt. Zelfde resultaat.

Alleen bij POP kan ik op mijn telefoon mail versturen in Outlook. IMAP blijft mail hangen.

Dus maar voorlopig op POP laten staan.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @AndreS59, goed dat je even contact opneemt.

Wat een bijzonder probleem. Het probleem lijkt toch in de instellingen te zitten. Ik kan je aanraden om jouw account nogmaals te verwijderen (vergeet niet om een back-up te maken). Verwijder daarna ook de app en installeer deze opnieuw. Vervolgens raad ik je aan om met behulp van onze online toestelhulp jouw e-mail opnieuw te installeren.

Reputatie 1

Hoi Denise,

De vraag ligt weer bij Microsoft/Outlook mobile team. Want via GMail en via Samsung Mail kan ik wel netjes mail versturen wanneer IMAP account geconfigureerd is.

Dus denk ik dat het echt iets met een of andere update bug van Outlook te maken heeft. Temeer omdat het tot zo’n 3 weken geleden wel netjes gewerkt heeft.

Ik heb hetzelfde probleem Outlook IMAP werkte tot een paar weken geleden goed maar doet het ineens niet meer voor uitgaande kpnmail. Heb nu even de Samsung E-mail in gebruik. Is dus combinatie KPN/Outlook met IMAP.

 

ik zit ook met dit probleem met i map alleen ontvangen !!!

nu pop3 geprobeerd en verzend wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan ik deze gewoon laten staan op pop3 terwijl mijn laptop imap heeft???????

Reputatie 7
Badge +17

Als het met POP3 wel werkt, dan zou ik dat gewoon blijven gebruiken. :blush:

Reputatie 7

Dit is een bekend probleem waar veel abonnees, waaronder ikzelf, mee te maken hebben. 

Ik heb dit probleem ook al bij Microsoft aangekaard en zij hebben mij het onderstaande bericht gestuurd.

 

Ik begrijp dat ondertussen ook vanuit KPN dit issue bij Microsoft aanhangig is gemaakt.

Heb hetzelfde probleem, op mijn PC en ipad werkt het prima, maar op vanaf mijn telefoon kan ik geen mail verzenden.
Bij de instellingen in outlook voor android kan ik ook geen poort nummer invoeren en bij de smtp server moet ik een wachtwoord invoeren.

misschien werkt het wel als ik bij de smtp server het wachtwoord niet hoef in te vullen, maar die optie is er niet.

Bij de telefoon van mijn echtgenote is die mogelijkheid er wel, maar dat is de eigen mailapp van Samsung.

Reputatie 7

misschien werkt het wel als ik bij de smtp server het wachtwoord niet hoef in te vullen, maar die optie is er niet.

Dat is ook niet de bedoeling, je zult altijd moeten inloggen met een wachtwoord.

misschien werkt het wel als ik bij de smtp server het wachtwoord niet hoef in te vullen, maar die optie is er niet.

Dat is ook niet de bedoeling, je zult altijd moeten inloggen met een wachtwoord.

Begrijpelijk, maar omdat ik in de outlook app geen poorten kan invullen of ssl/tls beveiliging kan aan- of uitvinken, ben ik toch op zoek naar een manier waarop ik toch mail kan versturen.

Eigenlijk belachelijk dat Outlook hier zo in faalt.

Reputatie 7

Sinds recent lijkt het ook niet meer mogelijk om met Outlook op Android mails te versturen via een XS4ALL mailaccount.

Frappant is dat ik afgelopen dinsdag gebruik ben gaan maken van de nieuwe webmail omgeving van XS4ALL. Ik vraag me af of er een correlatie is.

Reputatie 7

Het blijkt dat voor het verzenden niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.

IMAP met uitgaande SMTP POORT 465 dat lost inderdaad het probleem eindelijk op.

Al meerdere berichten hierover gelezen. Nooit een goed antwoord gevonden. 

Misschien kan KPN dit duidelijk berichten aan Android gebruikers. 

Ik heb een ONEPLUS telefoon en had al lange tijd hetzelfde probleem.

En gebruik maken van een pop server is niet echt lekker.

Ik heb dit probleem ook al erg lang nu! Vind het erg vervelend. Ik probeer nu de smtp poort naar 465 te veranderen maar het schijnt niet te blijven staan. Hij gaat steeds terug naar poort 587 als ik er opnieuw in kijk.

Reputatie 7

Ik heb dit probleem ook al erg lang nu! Vind het erg vervelend. Ik probeer nu de smtp poort naar 465 te veranderen maar het schijnt niet te blijven staan. Hij gaat steeds terug naar poort 587 als ik er opnieuw in kijk.

Welk mailprogramma gebruik je en op wat een een apparaat?

Ik gebruik Outlook op een Samsung Galaxy S10+!

Reputatie 7

Ik gebruik Outlook op een Samsung Galaxy S10+!

Dan kan je tijdens het instellen van het emailaccount bij de geavanceerde instellingen het poortnummer toch aanpassen?

Plaats anders eens een screenshot.

Prima, Hierbij een screenshot: wilde toevoegen maar lukt niet zo 123 met zelfde gedeelte als jij. Maar doe t zelfde als jij. Vervang 587 door 465. Maar als ik daarna er opnieuw in kijk staat er weer gewoon 587.

 

Reputatie 7

Prima, Hierbij een screenshot: wilde toevoegen maar lukt niet zo 123 met zelfde gedeelte als jij. Maar doe t zelfde als jij. Vervang 587 door 465. Maar als ik daarna er opnieuw in kijk staat er weer gewoon 587.

Lukt het je wel om het emailaccount vast te leggen en mails te versturen?

Wel om vast te leggen maar niet om te versturen!

Denk toch simpelweg probleem bij Microsoft Outlook Mobile. Want op laptop lukt t gewoon wel. Hoop dat zext snel opgelost hebben. Wel dan neem ik tijdelijk wel een ander emailprogramma. Maar had juist Outlook aangeschaft hiervoorvo o.a....

Reputatie 7

Zet het account dan nog eens opnieuw op en ga daarbij niet weer een keer terug naar dat scherm waar je het poortnummer hebt ingegeven.

Ik zie ook niet hoe je "opnieuw kunt kijken" nadat het account eenmaal opgezet is.