Beantwoord

Android Outlook verstuurd geen mail meer

  • 2 November 2020
  • 77 reacties
  • 6233 keer bekeken

Reputatie 1

Samsung Galaxy S9 en ook S8

In Outlook account ingesteld als Imap

imap.kpnmail.nl:993

smtp.kpnmail.nl:587

sinds een paar weken kan ik via mobiel geen mail meer versturen. Mail blijft in outbox staan.

Op laptop in web client komt na enige tijd bewuste mail in draft map te staan

Wanneer ik op mobiel account instel als POP

pop.kpnmail.nl:995

smtp.kpnmail.nl:587

wordt mail via mobiel wel verstuurd

Op laptop heb ik geen probleem met outlook 2013, windows 10, en account ingesteld als imap.

MS heeft al naar log van outlook imap verbinding gekeken en zegt dat het niet aan ‘hun’ ligt.

Dus hoe nu verder?

icon

Beste antwoord door wjb 21 August 2021, 09:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

77 reacties

Dat heb ik al meerdere malen gedaan maar heeft niet geholpen. Dat was dmv account verwijderen en opnieuw instellen. Had testmanager verstuurt maar werd uiteindelijk niet verstuurd en toen ging ik daarna bij geavanceerde instellingen kijken en daar stond gewoon weer 587! 😮

Reputatie 7

Waarom lukt het mij dan wel op zowel mijn Huawei MediaPad M3 als mijn OnePlus 5T en de Samsung telefoons en tablets van mijn hoogbejaarde ouders?

 

Kan je hier toch eens screenshots plaatsen van de handelingen die je uitvoert?

Okay hierbij een screenshot:

 

Reputatie 7

Okay hierbij een screenshot:

Waar is het screenshot?

Hij was er maar mn emailadres stond erbij. Ga even kijken om t zonder te posten.

Maar hoe doe je dat?

Reputatie 7

Maar hoe doe je dat?

Je kunt het screenshot (afbeelding) bewerken en dan een dikke streep over de vertrouwelijke gegevens heen trekken.

Okay, begrepen! Hierbij dan wel: 

 

En hierbij met poort gewijzigd:

 

 

Reputatie 7

En als je dan alleen het onderstaande doet, wat gebeurt er dan?

 

Dan komt een testmailtje hier terecht:

 

Reputatie 7

Hmmm, dat is niet zo mooi.

Ik hoop dat KPN hier op korte termijn aandacht aan zal besteden want dit issue speelt al een aantal maanden. 

En zie hier, bij opnieuw hebben ingesteld e.d. staat poort 587 er weer! Begrijp jij dat?

 

Het kan ook een probleem van Microsoft Outlook Mobile zijn, wat ikzelf een beetje denk nu ook. Zijn t de instellingen van KPN of ligt t euvel dus bij Microsoft? Heb ik ook al paar keer voorgelegd aan ze. Zij zeggen dat er gewacht moet worden op een update bij hen na opgelost te zijn. Maar hoe weet je dat c.q. kom je daar achter? Als ze t zelf niet kenbaar maken!

Reputatie 7

En zie hier, bij opnieuw hebben ingesteld e.d. staat poort 587 er weer! Begrijp jij dat?

Wat bedoel je nu met "opnieuw hebben ingesteld"?

Welke actie doe je dan?

Reputatie 7

Het kan ook een probleem van Microsoft Outlook Mobile zijn, wat ikzelf een beetje denk nu ook.

Dit is al maanden een probleem in de Android  en iOS versie van Outlook.

En de work-around is nu net het gebruiken van poort 465 i.p.v. 587.

Welke versie van de Outlook app staat op jouw Samsung?

 

Ik bedoel dit: 

Hier kun je kiezen om je account opnieuw in te stellen(blauw) of 't te verwijderen(rood). En toen stond er bij account verwijderen en daarna opnieuw in stellen weer poort 587.

 

Reputatie 7

Dus je hebt gekozen voor account verwijderen om hem vervolgens opnieuw op te voeren.

Dan is het logisch dat daar weer poort 587 getoond wordt.

Ja, maar bij opnieuw instellen werkt t ook niet een email teversturen en kan verder op geen andere manier erachter komen welk poortnr. er zal staan. Bij beide lukt t niet dus om een mail te versturen.

Reputatie 7

Ja, maar bij opnieuw instellen werkt t ook niet een email teversturen en kan verder op geen andere manier erachter komen welk poortnr. er zal staan. Bij beide lukt t niet dus om een mail te versturen.

Ik weet het, de Outlook app op Android en iOS werkt niet meer met poort 587 voor de smtp server, deze moet momenteel op 465 ingesteld worden. Hij zou het overigens ook op poort 587 moeten doen maar dat is al een aantal maanden niet meer het geval.

 

Nogmaals de vraag welke versie van de app op jouw Samsung staat?

Dat is versie: 4.2112.1 zie ik!

Reputatie 7
Badge +17

@Koko63 Dit probleem ligt bij Microsoft, helaas. Hierbij een quote uit een andere topic van mij over problemen met Outlook:

Normaal gesproken hoef je in Outlook alleen je account gegevens in te vullen en vult Outlook de IMAP/SMTP automatisch aan. Sinds de update van Outlook zijn hier problemen mee. In maart dit jaar is er een oplossing gekomen, maar sindsdien wordt poort 587 geblokkeerd. De workaround daarvoor is om poort 465 te gebruiken. We hebben Microsoft verzocht om de blokkade van poort 587 op te heffen of de autoconfiguratie aan te passen. Microsoft wil hier niet aan mee werken en geeft aan dat dit vanzelf gebeurt als alle klanten de SMTP blijven wijzigen naar poort 465. Vooralsnog blijft de enige oplossing dus handmatig poort 465 in te vullen bij SMTP. :neutral_face:

Als je in plaats van automatische configuratie kiest voor een handmatige configuratie, lukt het dan wel om poort 465 te gebruiken?

Hallo Denise, dank voor je reactie! 👍😊

Aah 't ligt dus toch uiteindelijk bij Microsoft! Maar vind t nog wel steeds vervelend dat we geen email kunnen blijven versturen. 

Ik wil het best graag handmatig configureren. Maar hoe doe je dat? Wel, ik weet t wel maar zie nergens de mogelijkheid om hiervoor te kiezen. 🤔😮

Zodat ikzelf die poort 465 kan invullen.

 

 

Reputatie 7

Ik wil het best graag handmatig configureren. Maar hoe doe je dat? Wel, ik weet t wel maar zie nergens de mogelijkheid om hiervoor te kiezen. 🤔😮

Zodat ikzelf die poort 465 kan invullen.

Dat heb je toch al gedaan door voor geavanceerd te kiezen en 587 in 465 te wijzigen?

 

Aah okay en ja datchad ik idd. gedaan! Heb t nu nog een keer gedaan via geavanceerde instellingen gewijzigd van poort 587 naar 465 en toen weer testmailtje naar mezelf andere mailbox gestuurd maar weer geen succes!!!

Mailtje komt nog steeds in Postvak Uit als Concept!!!

Wat nu zei pietje cru???