Beantwoord

Ben verzonden items kwijt bij gebruik van Webmail en Outlook (van Office 2019)

  • 24 January 2020
  • 10 reacties
  • 3679 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Als ik vanuit webmail een mail beantwoord zou ik verwachten dat ik die mail bij Verzonden Items in Outlook (van Office 2019) terug kan vinden. Nee dus op geen enkele voor mij terug te vinden manier binnen Outlook! En ook Outlook Mobile vertoont vergelijkbaar gedrag!

Betekent dus dat ik in webmail eerst alle verzonden items moet verplaatsen van de lokatie waar webmail ze plaatst naar een subfolder van Postvak In binnen de webmail app. Logisch? Doet KPN daar wat aan? Ik verwacht van niet.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 4 February 2020, 12:09

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Het wordt steeds gekker: Outlook (ja van Office 2009) geeft aan dat de map verwijderde items leeg is, maar Webmail geeft aan dat er nog 192 items in de Prullenbak staan. Hoe komt dat?

Hallo @AndreWrdn , hoe heb je Office ingesteld, via POP of via IMAP?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @AndreWrdn. Wat vreemd dat dit gebeurd. Ook zou graag willen weten of je POP of IMAP gebruikt. Heb je misschien iets aan deze pagina?

Reputatie 4
Badge +2

Office is ingesteld als IMAP, en “deze pagina” geeft ook geen nieuwe informatie. Outlook werkt wel correct als ik mijn Microsoft account benader. 

Zoeken naar de oplossing levert wel nieuwe kennis op:

  • de contactpersonen worden niet gesynchroniseerd, ik kan in webmail ook niet instellen waar mijn contactpersonen staan;
  • de agenda wordt niet bijgewerkt, het is niet instelbaar waar de agenda vandaan moet komen

Dus webmail is erg effectief (niet dus)

Reputatie 7
Badge +21

Zou je om te beginnen willen controleren of je geabonneerd bent op alle mappen in KPN Webmail? Hieronder zie je hoe je dit doet:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
    Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Bron: De nieuwe KPN Webmail

Als dit het geval is dan kan je in Outlook kijken of daar de juiste servermappen gekoppeld zijn aan de lokale mappen

 

Verder kan je wel exporteren en importeren van contactpersonen, maar niet synchroniseren. Importeren kan in CSV of vCard formaat. In deze reactie van Erik kan je lezen hoe je de webmail kalender kan importeren in een ander mailprogramma.

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Heb zelf geen folders aangemaakt (niet dat ik weet!), gebruik standaard Office en webmail. Het recept werkt dus niet, de map “Mijn Mappen”is leeg

Reputatie 7
Badge +21

Heb je in webmail via Instellingen→Accounts→Bewerken al aangegeven waar jouw ‘verzonden berichten’ terecht moeten komen? Onder ‘Standaard mappen’  kun je dan met de ‘Selecteer’ knop een eigen map kiezen.

Je kan ook een nieuw mapje aanmaken hiervoor en aangeven dat jouw verzonden berichten daarin moeten komen. Deze eigen map zal dan verdwijnen uit het onderdeel ‘Mijn mappen’ en naar boven worden verplaatst waar hij ook hernoemd wordt naar ‘Verzonden’. Je moet in de webmail eerst een keer opnieuw inloggen voor de naam veranderd naar ‘Verzonden’.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord @AndreWrdn, dus ik ga er van uit dat jouw het probleem inmiddels verholpen is, Als ik nog iets voor jou kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!

Reputatie 4
Badge +2

heb even andere prioriteiten. Maar op deze issue terug te komen: heb het recept gevolgd en ben nu helemaal de weg kwijt. Spam mail wordt in de map spam in Mijn mappen geplaatst, maar kan daaruit niet direct naar mijn postvak in verplaatst met het knopje geen spam. Daarnaast als ik handmatig verhuis kan ik ook het knopje geen spam niet vinden, zelfs als ik eerst verplaats naar Spam in mijn Inbox.

 

Moet binnenkort een nieuwe set mailadressen aanmaken (verhuisd en dus hangt de mail nu nog aan het oude fysieke adres) en ga dan eens kijken hoe ik met een schone lei opnieuw moet beginnen. Zoals al eerder gevraagd: een duidelijke complete beschrijving zonder tegenstrijdigheden zou daarbij helpen.

Reputatie 4
Badge +2

Heb het recept gevolgd. Resultaat: spam verhuist naar een van die aangemaakte mappen, het knopje “geen spam” is er niet, verhuizen naar de volgens alle recepten wél correcte folders helpt ook niet. Er zit m.i. maar een ding op: alle zelf ingestelde zaken terugzetten. Ik maak binnenkort een nieuw adres aan en probeer het daarin correct te regelen. Alleen blijft de allereerste vraag: wanneer komt KPN met een duidelijke correcte volledige gebruiksaanwijzing?

Reageer