Beantwoord

Blokkeerlijst, waar vind ik die? Hoe wijzig ik die?

  • 6 July 2021
  • 5 reacties
  • 3177 keer bekeken

Reputatie 2

Waar vind ik in de webmail de blokkeerlijst voor spam? Hoe kan ik die aanpassen als ten onrechte iemand geblokkeerd is? Ook vreemd: Mijn spam-map is de laatste tijd opvallend leeg terwijl ik eigenlijk in die lijst nooit blokkeer. (Verder: Als je een mail als spam bestempelt zou je verwachten dat mail van die afzender die de volgende keer in de spamlijst komt...)

icon

Beste antwoord door RBxx 6 July 2021, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Amme 

Je kan ongewenste verzenders blokkeren via de optie in het ‘hamburger menu’ (de drie liggende streepjes). De lijst kan je bewerken via :gear: →  Instellingen → E-mail → Geblokkeerde verzenders

Het KPN spamfilter is geen persoonlijk filter. Het werkt voor iedereen. Door een mail te bestempelen als wel/geen spam meld je alleen dat jij het wel/geen spam vindt. Als voldoende gebruikers het met je eens zijn zal het spamfilter dit (uiteindelijk) overnemen. Dat jij niet veel spam krijgt geeft aan dat het spamfilter kennelijk (voor jou) goed werkt.

Reputatie 2

Dank Ruud, dan blijk ik geen geblokkeerde verzenders te hebben.

 

vrgr Amme

Reputatie 2

Beste RBxx,

 

Als ik geen geblokkeerde afzenders heb en mijn spamlijst volledig leeg blijft, werkt dat spamfilter van KPN misschien veel te goed: Dan zou ik dus niet bereikbaar zijn voor verzenders die door KPN ten onrechte als spam worden beschouwd en daar kan ik dan niets aan veranderen. Hoe los je dat op?

 

vrgr Amme

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Amme , daar heb je geen direct zicht op. Daarvoor ben je afhankelijk van meldingen van de ‘tegenpartij’. Die krijgen dan een melding terug, meestal iets als “550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected”.

Hallo, Ik heb ten onrechte een mail adres geblokkeerd omdat er ook een vinkje bij stond.

 Ik zou graag willen weten hoe ik die weer terug kan zetten. Zie het even niet.

 Zie niet de optie terug zetten. wel verwijderen. Maar dan blijft die dacht ik wel als geblokkeerd staan.

 Gr Harry