Vraag

deel van groep ontvangt mijn email niet

  • 5 September 2019
  • 11 reacties
  • 219 keer bekeken

Sinds een paar dagen gaat het afleveren van email bij 2 van mijn 8 teamgenoten niet meer. Ik krijg een melding van postmaster@cpsmtpb-ews07.kpnexchange.com (waarbij het cijfer soms wijzigt) dat:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.


Terwijl zij wel gewoon email van anderen ontvangen.
Wat kan dit zijn?

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @MarijkeDirven! Zie je in deze melding ook een foutcode? Dat begint vaak met 550.x.x. Deze foutcode geeft iets meer informatie over de reden dat de mail niet afgeleverd kan worden.
Nee helaas, geen extra info.

Wat ook gebeurt is dat het bericht dat ik doorstuur, vervormd wordt.
Er komen tekens tussendoor zoals onderstaand...

Importance: normal
X-Priority: 3
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="_5C8954E7-7F95-4A93-9F97-15D3F4184CC4_"

--_5C8954E7-7F95-4A93-9F97-15D3F4184CC4_
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="_F995E6EF-D84D-4B2C-B785-BA78567323FA_"

--_F995E6EF-D84D-4B2C-B785-BA78567323FA_
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Reputatie 7
Badge +28
Vreemd! Misschien heeft dat er wel wat mee te maken. Welk e-mailprogramma gebruik je? Werkt het wel als je de mail doorstuurt via de KPN Webmail?
Ik gebruik het mailprogramma van Windows 10.
Nooit eerder problemen mee gehad.
Reputatie 7
Badge +28
Kun je proberen of de webmail wel werkt? Daarmee krijgen we duidelijk of dit een probleem is in de mailapp.
Helaas werkt dit ook niet..
Reputatie 7
Badge +28
Dat had ik niet verwacht. Ik duik hier wat verder in. Daarvoor ontvang ik graag de mail met foutmelding die je terug kreeg. Ik heb je onze gegevens in een privébericht gestuurd.
Ik heb die mail niet meer...
Reputatie 7
Badge +28
Dat kan gebeuren. Kun je dan een testmailtje sturen naar een van de twee teamgenoten? Dan krijg je direct weer zo'n mail terug.

Ik wil het je niet onnodig moeilijk maken maar ik heb wat meer gegevens nodig om te achterhalen waarom dit misgaat.
Ik heb je gisteren een mailtje gestuurd.

Vandaag weer een nieuwe poging gedaan om een excel bestand door te sturen naar mijn team genoten, ik kreeg weer foutmeldingen van 2 gmail adressen en 1 Tiscali adres.

Vandaag hetzelfde bestand omgezet van excel naar pdf en zo geprobeerd te versturen, nu komt het wel bij .Tiscali adres aan , maar niet bij de gmail adressen.

Als ik in mijn verzonden email kijk, staat daar allemaal vreemde tekst, en ik zie dat het pdf bestand is omgezet naar een eml bestand....
Doe ik iets verkeerd ?????
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late opvolging @MarijkeDirven! Ik betwijfel of je iets verkeerd doet. Ik heb een van de e-mailadressen een testmail gestuurd en dat lijkt probleemloos te gaan. Hoe groot (in MB's) is de bijlage ongeveer? Als je een simpel testmailtje stuurt zonder bijlage, komt die dan wel aan?

Reageer