Vraag

Doorgestreepte mails in KPN webmail

  • 18 August 2021
  • 20 reacties
  • 398 keer bekeken

Sinds vanmiddag is het grootste gedeelte van mijn mails doorgestreept in KPN webmail.

Thuis zijn de doorgestreepte mails niet meer zichtbaar in Outlook 2016.

Hopelijk zijn de mails niet weg, want er zitten belangrijke e-mails tussen, o.a. een boeking voor een weekendje weg.

Kan iemand mij vertellen wat er in 1 keer aan de hand is en hoe ik dit probleem op kan lossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RSchipper1971 

Maak jij in Webmail gebruik van filter regels ?

Volgens een ouder topic (klik hier) kan dat de oorzaak zijn dat mails doorgestreept in webmail komen te staan.  Dan wordt mogelijk de IMAP "deleted" flag toegevoegd.

Naar mijn weten maak ik geen gebruik van filter regels, ik weet niet eens waar die staan. Laat staan hoe ik deze in moet stellen. 

Het vreemde is dat ik alle doorgestreepte mails wel zie in de outlook op mijn mobiele telefoon. 

Reputatie 7
Badge +21

Tja, dan weet ik het ook niet. Dan zijn de e-mails in ieder geval nog niet echt weg, maar alleen gemarkeerd als ‘verwijderd’. Misschien heeft iemand anders nog een idee.
Anders is het wachten op een KPN moderator.

Het zou kunnen zijn dat de telefoon staat ingesteld om de mails op te halen van de mail server en op te slaan in het mail programma op de telefoon.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @RSchipper1971, welkom. 

Dit klinkt als een complex probleem. Ik kan om eerlijk te zijn ook niet echt een beeld vormen bij “doorgestreepte e-mails.” Zou je eens een een screenshot kunnen plaatsen? Uiteraard wel met de privacy gevoelige gegevens weggepoetst :blush:

Het is inderdaad een complex probleem, want de doorgestreepte mails zij allemaal verdwenen en ik kan ze nergens meer vinden.

 

Ik ben bang dat al die mails gewist zijn en dat ik ze voorgoed kwijt ben.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @RSchipper1971 dat is heel vervelend, maar als je de mails nergens meer kan vinden is de kans daarop idd heel groot. Laten we toch nog een poging wagen.

  • Heb je alle apparaten met toegang tot de mailbox gecontroleerd?
  • Is er recent nog iets gewijzigd? Nieuw apparaat, nieuw e-mailprogramma?
  • Welke apparaten gebruik je (PC/laptop/telefoon/tablet) en welke e-mailprogramma's?
  • Gebruik je overal de IMAP instellingen of is er ergens nog POP gebruikt?

Of maak je soms gebruik van Gmail met daarin nog een koppeling met de KPN mailbox?

Ik heb hetzelfde probleem. Begin van de week waren de mails door gestreept in de webmail. Niet in mijn Gmail gekoppelde account. Sinds gisteren is mijn mail verdwenen in de webmail van KPN en ook de Gmail versie. Door streep te mails die ik had verplaatst in een andere map zijn wel bewaard gebleven. Maar mis nu wel een code van een tegoedbon en een medische afspraak. Is er nog een oplossing KPN? 

Hallo @RSchipper1971 dat is heel vervelend, maar als je de mails nergens meer kan vinden is de kans daarop idd heel groot. Laten we toch nog een poging wagen.

  • Heb je alle apparaten met toegang tot de mailbox gecontroleerd?
  • Is er recent nog iets gewijzigd? Nieuw apparaat, nieuw e-mailprogramma?
  • Welke apparaten gebruik je (PC/laptop/telefoon/tablet) en welke e-mailprogramma's?
  • Gebruik je overal de IMAP instellingen of is er ergens nog POP gebruikt?

Of maak je soms gebruik van Gmail met daarin nog een koppeling met de KPN mailbox?

Ik gebruik een laptop, een telefoon en de webmail om mijn mail te lezen.

Deze staan allemaal op IMAP ingesteld, dus moet er iets op de server van KPN misgegaan zijn.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RSchipper1971 en @Edje L te H

Dat is erg apart. Ook raar dat jullie beiden hetzelfde probleem hebben. Zouden jullie beiden jullie profiel willen aanvullen met jullie postcode, huisnummer en het email adres waar het om gaat? Het email adres mag in het vak "persoonlijke opmerkingen”. Dan ga ik voor jullie achter de schermen eens mee kijken. 

:heavy_check_mark:

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @RSchipper1971 en @Edje L te H

Het lijkt erop dat jullie e-mails zomaar het label 'deleted’ krijgen, waarna deze dus verdwijnen. Ik heb de Webmail developers aangeschreven, nu dus wachten op antwoord. Ik denk dat zij na het weekend zullen reageren. 

Hallo @RSchipper1971 en @Edje L te H

Het lijkt erop dat jullie e-mails zomaar het label 'deleted’ krijgen, waarna deze dus verdwijnen. Ik heb de Webmail developers aangeschreven, nu dus wachten op antwoord. Ik denk dat zij na het weekend zullen reageren. 

Is er nog een kans dat de e-mails die het label deleted hebben gekregen en daarna verdwijnen nog terug te halen zijn, of zijn ze definitief verdwenen?

Wat is de beste methode om een backup van je e-mails te maken?

Hoi,

 

sinds 2 weken heb ik hier ook last van. wat is de oplossing? en kunnen de doorgehaalde mail teruggehaald worden? Ik gebruik windows Mail. Soms log ik op mijn telefoon in met Samsung internet.  Op een computer log ik soms in met Chrome.

 

groeten, Rein 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi allemaal @RSchipper1971 @Edje L te H en nu ook @Rein1981

Ik heb inmiddels antwoord van de mail Developers. Ze hebben gekeken naar de 2 mail adressen die al bekend waren, hier is vanuit KPN niks geks te vinden. Het feit dat de mails zijn doorgestreept betekend inderdaad dat ze het label ‘Deleted’ hebben gekregen en niet meer op de server van KPN staan. Dit komt vrijwel altijd vanuit een email client (Outlook, Apple Mail, ThunderBird etc.) Welke email client gebruiken jullie allemaal naast de KPN Webmail?

 

Ik gebruikte ook de gmail app. Maar hierin heb ik de KPN mail eruit gehaald. Daarna kreeg ik nogmaals de door gestreepte mails in de inbox. Ik heb inmiddels een aparte map aangemaakt om deze mails in te zetten zodat ze uiteindelijk niet automatisch worden verwijderd. Dus het lijkt mij te eenvoudig om de conclusie te trekken dat het aan een externe mail app ligt. Graag een uitgebreider onderzoek door jullie aub. 

Hoi allemaal @RSchipper1971 @Edje L te H en nu ook @Rein1981

Ik heb inmiddels antwoord van de mail Developers. Ze hebben gekeken naar de 2 mail adressen die al bekend waren, hier is vanuit KPN niks geks te vinden. Het feit dat de mails zijn doorgestreept betekend inderdaad dat ze het label ‘Deleted’ hebben gekregen en niet meer op de server van KPN staan. Dit komt vrijwel altijd vanuit een email client (Outlook, Apple Mail, ThunderBird etc.) Welke email client gebruiken jullie allemaal naast de KPN Webmail?

 

ik gebruik Windows Mail

 

groeten,

Rein

Hoi allemaal @RSchipper1971 @Edje L te H en nu ook @Rein1981

Ik heb inmiddels antwoord van de mail Developers. Ze hebben gekeken naar de 2 mail adressen die al bekend waren, hier is vanuit KPN niks geks te vinden. Het feit dat de mails zijn doorgestreept betekend inderdaad dat ze het label ‘Deleted’ hebben gekregen en niet meer op de server van KPN staan. Dit komt vrijwel altijd vanuit een email client (Outlook, Apple Mail, ThunderBird etc.) Welke email client gebruiken jullie allemaal naast de KPN Webmail?

 

Ik gebruik outlook op mijn telefoon en laptop.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Allemaal, 

Ik heb nog wat dingen na gekeken, maar de mails verdwijnen alleen op deze wijze wanneer de mails van de server verwijderd worden door een e-mailclient. Hebben jullie misschien nog oude apparaten waar misschien nog een pop-instelling opstaat?