Beantwoord

E-mail box is vol

  • 5 June 2019
  • 5 reacties
  • 1632 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties
We krijgen de melding => De IMAP-server waarschuwt u voor het volgende: mailbox disk quota exceeded, 0 Terwijl volgens ons de mailbox nog niet vol is want deze is pas flink opgeruimd.

Er kunnen dus geen mailtjes naar ons gestuurd worden want dan krijgen ze de melding dat mail niet bezorgd kan worden omdat mailbox vol is.
Hoe kunnen we dit probleem oplossen?

Alvast bedankt voor uw reactie
icon

Beste antwoord door RBxx 5 June 2019, 16:16

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo @HtH , loop alle IMAP-mappen eens na, inclusief die van de prullenbak.
Je kunt dan wel mail naar de prullenbak doen, maar die moet ook regelmatig geleegd worden.
Alle mappen tellen mee voor de totale beschikbaarheid, dus niet alleen postvak in.
Reputatie 7
Badge +21
Wat @Jan-D zegt, helemaal mee eens.

Kijk ook eens in je Webmail onder Instellingen -- E-mail hoeveel ruimte je gebruikt.

Reputatie 7
Badge +28
Ik heb dit probleem ook gehad. Het bleek dat al mijn mails standaard op de server van KPN bewaard bleven. Ook nadat ik ze op mijn PC verwijderd had.

In elk e-mailprogramma bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard. Op deze manier loopt de e-mailbox langzaam vol. Bij Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Als je in de toekomst wilt voorkomen dat de e-mailbox langzaam volloopt, deactiveer deze optie dan. Kijk in de instellingen van jouw e-mailprogramma of dit aan staat.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @HtH. Welkom op het forum! Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen. Heb je het probleem kunnen verhelpen met één van deze tips? Mocht het probleem nog steeds niet verholpen zijn, dan horen we dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer