Beantwoord

E-mail herstellen na overgang van Telfort naar KPN

  • 12 October 2020
  • 9 reacties
  • 577 keer bekeken

Ik ben via Telfort overgegaan naar KPN. Tot zover alles OK, behalve met e-mail. Bij mijn Telfort pakket had ik tot vijf e-mail adressen; er zou niets veranderen; alles zou een op een overgenomen worden. Nou… Mijn eigen e-mail adres heb ik kunnen herstellen; dat van mijn vrouw niet. Ik word elke keer in een kringetje rondgestuurd. 

Via “Mijn KPN” → “Producten” → E-mail account wijzigen” → Dan een scherm: 

 

“Inloggen KPN e-mail. Login met uw KPN ID voor uw e-mail instellingen.”

 

Ik log in met mijn KPN ID en krijg:

 

Fout: Voeg eerst uw (actieve) KPN internet abonnement toe aan uw KPN ID via MijnKPN op mijn.kpn.com. Een dag na activatie kunt u inloggen voor "KPN Mail" met uw KPN ID.

 

En dat staat dus nergens uitgelegd; ook de helpdesk kon er niks mee. 45 minuten aan de lijn gehad, waarvan zeker 30 minuten wachtstand-muziek, met als uitkomst dat ik binnen 48 uur teruggebeld word…. Ben benieuwd.  Hopelijk wordt het dan opgelost, want dit kan je tot nu toe echt geen goede service noemen.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door D'n Dorus 14 October 2020, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@D'n Dorus :

Je moet jouw nieuwe KPN (ex-Telfort) email abonnement nog aan jouw KPN ID toevoegen. In "Mijn KPN” gaat als volgt: “Mijn KPN” > Producten > Product koppelen.

@D'n Dorus :

Je moet jouw nieuwe KPN (ex-Telfort) email abonnement nog aan jouw KPN ID toevoegen. In "Mijn KPN” gaat als volgt: “Mijn KPN” > Producten > Product koppelen.

Hallo @Willy22 , ik denk dat @D'n Dorus , zijn TFT-thuisabo moet toevoegen aan zijn MijnKPN.

Je kunt alléén mobiele abo's en een thuisabo toevoegen en geen email-accounts, die maken namelijk deel uit van het thuisabo.

 

Reputatie 7
Badge +10

@JanD :

We weten dat niet want er wordt niet vermeld om welk(e) type(n) abonnement(en) het gaat. Er staat alleen maar “email". Misschien heeft de vrouw van @D'n Dorus wel een apart “email only” abonnement.

@D'n Dorus :

Er kan nog iets anders aan de hand zijn. Misschien hebben jij en jouw vrouw elk een apart abonnement en is jouw vrouw's abonnement nog niet overgezet naar de KPN. Dat valt heel erg simpel te controleren. Als je (of jouw vrouw) bij Mijn Telfort inlogt en je wordt doorgestuurd naar Mijn KPN, dan ben officieel overgezet naar de KPN.

Hallo @Willy22 , @D'n Dorus kan geen 2 thuisabo's hebben, er bestaat maar 1 thuisabo per adres.

Voor mobiel abo's is dat anders, maar dat is hier niet aan de orde.

 

Hallo, ik moest inderdaad mijn “Thuis” nog koppelen aan Mijn KPN. Snapte het eerst niet omdat de website daar niet echt duidelijk in was. Dank jullie wel! En ik heb inderdaad maar 1 thuis abbo.

 

Misschien een wat rare vraag: Werken er ook betaalde krachten op dit forum? Zou op zich prima zijn. Ik zou het anders raar vinden als een betaalde helpdesk medewerker je 45 minuten aan de lijn houdt zonder resultaat, en dat dit forum met (wellicht grotendeels?) vrijwilligers je meteen op weg helpt….

 

mvg,

Theodoor

Reputatie 7
Badge +10

@D'n Dorus :

Voor zover ik weet zijn het alleen maar vrijwilligers die hier op het forum actief zijn. Behalve de moderators, dat zijn betaalde KPN mensen.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Klanten worden overgezet van Telfort naar KPN en dat gaat gepaard met de “nodige problemen" en klachten. Er waren duidelijke signalen dat de hele migratie toch nog meer problemen heeft opgeleverd dan de KPN mensen hadden verwacht. En dus heeft de klantenservice van de KPN nu veel meer werk “op zijn bord gekregen". En dat zal nog wel even zo blijven zolang de migratie naar KPN niet geheel is afgerond.

De mensen van de klantenservice moeten een verhaal aanhoren en dan direct proberen een diagnose te stellen. En dat gedurende de gehele werkdag. In dat opzicht heb ik veel respect voor de mensen van de klantenservice.

Terwijl de vrijwilligers (hier op het forum) kunnen kiezen of ze willen reageren. Ook hebben zij meer tijd om even na te denken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Willy22, daar heb je inderdaad wel een punt. Nogmaals bedankt.

Reputatie 7

Hoi @D'n Dorus, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN! :slight_smile:  Bij Telfort kreeg je een gebruikersnaam voor Mijn Telfort en kon je daar meteen alles in doen inderdaad, bij ons kan je zelf een KPN ID aanmaken en daar je actieve pakketten aan koppelen. Als ik het goed begrijp is dat inmiddels gelukt met de hulp van Willy en Jan en kan je het abonnement met de bijbehorende e-mailadressen nu zien?

Hallo Jasper, ja, ik kan vooruit, alle adressen zijn weer bereikbaar. Grt, Theodoor