Beantwoord

E-mail mappen synchroniseren PC met Android

  • 28 January 2021
  • 6 reacties
  • 1876 keer bekeken

Raar probleem. Ik gebruik office 365. En dus outlook op mijn PC. Verder heb ik samsung email app ( maar ook outlook office 365) op mijn tablet en GSM ( Android). Ale ik een email map aanmaak in mijn PC zie ik die netjes in mijn map van android. Maar maak ik een map aan in mijn mail app van mijn android apparaat xie ik deze dus niet op mijn PC. Dit probleem doet zich al heel lang voor maar ben er nu eens voor gaan zitten maar wordt niet vrolijk. Ik begrijp niks van. Als ik plaatjes volg ( ik moet mijn catch email geheugen uitzetten op mijn PC) krijg ik nooit te zien wat ik zou moeten zien. Kan iemand het mij in makkelijke termen uitleggen. Ik zit al twee dagen in de chat met Microsoft maar dat schiet echt niet op. Zit uren tussen het ene bericht en het andere. Ben ik bij KPN wel aan het goede adres om dat ik een planet adres heb. Ik ben er wel achter dat alle programma's imap zijn. Wat dat dan ook mag beteken.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 3 February 2021, 15:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Anita en Frank. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat dit steeds gebeurd. Je kan een e-mail adres op twee verschillende manieren instellen in een mailprogramma. POP of IMAP. Het verschil is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload en bij IMAP de mail wordt gesynchroniseerd met de mailserver. Waarschijnlijk heb je jouw e-mail adres op jouw PC volgens het IMAP protocol ingesteld. Dit betekend dat wanneer je een map aanmaakt op jouw PC, ook een map wordt aangemaakt op de server. Deze map wordt gedownload op jouw Android apparaat wanneer je daarop jouw e-mail ophaalt. Op jouw Android apparaat heb je het waarschijnlijk volgens het POP protocol aangemaakt. Dat betekend dat het mapje dat je aanmaakt lokaal wordt opgeslagen en dus niet wordt gesynchroniseerd met de mailserver. Daardoor is deze map niet zichtbaar op jouw PC. 

Lang verhaal kort. Wil je controleren of je gebruik maakt van POP op jouw Android apparaten? Zo ja, dan zal je het e-mail adres opnieuw moeten instellen volgens het IMAP protocol. Op deze pagina kan je bekijken hoe je dit doet. 

Reputatie 7
Badge +24

En check eens wat er op de webmail gebeurt...

Reputatie 7
Badge +18

Standaard laat outlook alleen de IMAP mappen zien waarop je ‘geabonneerd’ bent.

Je kan dat veranderen door met de rechtermuisknop op de accountnaam of Postvak-IN in het linker venster te klikken, in dat menuutje dan kiezen voor IMAP-mappen.

Je hebt dan 2 mogelijkheden:

  1. Door op Query te klikken zie je welke mappen dat zijn, de nieuwe map zal daar waarschijnlijk tussen staan zonder map icoontje ervoor, die map kiezen en dan op Aanmelden klikken.
  1. Of als je altijd alle mappen wilt zien vinkje uitzetten voor Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven… Dan komen ze voortaan wel automatisch tevoorschijn.

De mappen staan in Imap. Zowel in outlook als op de samsung account. Ik heb ook al met Microsoft gebeld en die geeft mijn pc overgenomen en alles nagekeken en kwam ook niet verder. Blijft frustrerend.  Ik maak nu gewoon nieuwe mappen aan in outlook ( pc) en dan verschijnt hij wel  op mijn tablet en GSM. 

Reputatie 7
Badge +24

De mappen staan in Imap. Zowel in outlook als op de samsung account. Ik heb ook al met Microsoft gebeld en die geeft mijn pc overgenomen en alles nagekeken en kwam ook niet verder. Blijft frustrerend.  Ik maak nu gewoon nieuwe mappen aan in outlook ( pc) en dan verschijnt hij wel  op mijn tablet en GSM. 

Heeft u de webmail al gecheckt?

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Reputatie 7
Badge +21

@Anita en Frank Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd op de vraag van @Nick83. Ik ga vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als dit niet het geval is, dan horen we dat graag.