Beantwoord

E-mail naar eigen adres versturen mislukt

  • 18 October 2021
  • 12 reacties
  • 517 keer bekeken

Als ik een mail verstuur naar mijn eigen mailadres en ik gebruik dat mailadres als afzender wordt de mail niet verstuurd, maar krijg ik het bericht “email versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig” . Maar stuur ik een mail naar mijn eigen mailadres en ik gebruik een alias, dan wordt het bericht wel verstuurd. Vraag: kan ik dir probleem oplossen door mijn instellingen te veranderen en hoe dan? Jan Vos

icon

Beste antwoord door Janvos 20 October 2021, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Janvos doe je dit via de KPN webmail of via een mail-pakket van derden?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Janvos 

Lukt het wel om via de (KPN) webmail een email naar jouzelf te sturen ? Zo ja, dan ligt het probleem in het emailprogramma.

Was je vroeger bij Telfort ? Bij Telfort kon je een gebruikersnaam hebben die anders was dan het emailadres dat eraan hing. Gebruik je misschien de gebruikersnaam i.p.v. een emailadres/-alias ?

Hallo @Janvos elders nog een keer een topic openen met een gelijksoortige vraag is niet zinvol. Je wordt er niet sneller mee geholpen en werkt alleen maar verwarrend.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Janvos, ik ben ook wel heel benieuwd of het vanuit de webmail lukt? Zo ja, kun je vertellen wanneer je dan de foutmelding krijgt? Welk e-mailprogramma je gebruikt? Heb je daarvan de instellingen nagelopen

Hallo Bart -Z . Dank voor je reactie. Via mijn webmail van kpn loopt alles soepel. Heb al veel tijd besteed aan gesprekken met de backoffice van kpn en vanmorgen nog in de kpn winkel van kpn in Groningen de instellingen doorgenomen. Alle instellingen staan volgens hen goed en ze sluiten niet uit dat het aan de iphone ligt  en dus misschien een apple probleem is. Wat mij raar lijkt want ik heb het probleem alleen met de uitgaande post van kpn en niet met mijn gmail. De kpn man adviseerde mij vanmorgen om dan maar over te gaan op gmail. Maar dat is toch een vreemd advies als je bij kpn een internet en mailabonnement hebt. 
 

Je vraag mij welke foutmelding ik krijg….als ik via mijn kpn mailadres een mail verstuur krijg ik het bericht “email versturen mislukt. Het adres van de afzender is ongeldig”. En dan wordt de mail in de ‘uitgaande post’ gezet. Zet ik er dan een gmail afzender op, dan zoeft het bericht er soepel uit.
 

Op wifi werkt het verzenden normaal, maar als ik in de stad via kpn internet een mail wil verzenden dan lukt dat dus weer niet. Ik gebruik qua mailprgramma zowel “mail” als “outlook” . En ja…ik heb de instellingen met diverse kpn service-desk adviseurs dus al vele malen gecheckt. Ben benieuwd of er vanuit dit Forum nog slimme suggesties komen.  Groet. Jan

Reputatie 7
Badge +20

Via de webmail kun je dus van het betreffende mailadres gewoon de mails naar jezelf sturen. Dan is er dus niks mis met het e-mailadres. 

Dan zit het dus toch ergens in de instellingen of de samenwerking tussen het adres en de betreffende e-mail cliënt. Je kan nog eens proberen om de mailadres te verwijderen en opnieuw te installeren

 

Dank Bart. Ik heb het mailadres al meerdere keren verwijderd, nieuwe wachtwoorden aangemaakt, toestel  na elke nieuwe instelling een tijdje uitgezet en alles weer opnieuw opgestart. Gisteren de nieuwe iphone 13 zelfs weer helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen en alles  met een nieuw wachtwoord weer opnieuw handmatig geïnstalleerd. Maar het mankement blijft onveranderd….ik kan op het kpnadres probleemloos mails ontvangen, maar de uitgaande mails blijven steken in de ‘uitgaande mails’ onder vermelding dat ik opereer vanuit een ongeldig mailadres…..wat dat in deze ook moge betekenen. Ik heb er overigens al twee jaar last van, bij mijn iphone 7 speelde hetzelfde probleem met hetzelfde abonnement…maar ik kon het op duur niet meer opbrengen om kpn klantenservice te bellen, want daar wist men er nog minder van dan ik. Toen ik verleden week m’n iphone 13 kocht dacht ik….we gaan het maar weer eens proberen…tot dusver zonder succes.😜

Eureka-moment na bovenstaande reactie aan Bart. Vanuit KPN klantenservice had ik verschillende reacties gekregen inzake de vraag moet je bij de email instellingen voor de iPhone 13 werken met imap of pop. Elke kerr kreeg ik mee “geen pop dat werkt niet goed”. Gisteren zei een KPN-ner...misschien moet je het toch maar eens proberen. Bij inkomende post heb ik toen “pop.kpnmail.nl” ingevuld….maar dat had geen effect...de mails werden nog steeds niet verzonden. Toen heb ik bij de server uitgaande post zowel mijn wachtwoord als mijn gebruikersnaam ingevuld .Dat had ik nooit gedaan omdat er ‘optioneel’ staat. (en wachtwoord en gebruikersnaam heb je immers al eerder ingevuld) Maar na invoering van beide bij server uitgaande post na “smtp.kpnmail.nl” heb ik toestel uitgeschakeld en weer opnieuw opgestart...en voor het eerst sinds twee jaar werkt mijn uitgaande mail op dit kpnmail-adres. Iedereen die heeft meegedacht bedankt. 

Reputatie 7
Badge +20

Aha, dat is top! Fijn ook dat je het deelt. Bedankt. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. 

Reputatie 7
Badge +10

@Janvos 

Nog even deze vraag:

Heb je misschien voor jouw iPhone een andere (mobiele) provider dan voor jouw vaste aansluiting thuis (dat lijkt KPN te zijn) ? Dat is dan de reden dat je dus die “optionele” opties moest invullen/gebruiken.

Zie ook deze link:

 

Nee..ik heb voor alle digitale zaken KPN. 

Reputatie 7
Badge +10

@Janvos

Dan lijkt het mij waarschijnlijk dat “Authenticated SMTP” (zie de link hierboven) ook nodig is als men van een mobiel abonnement email wil sturen naar een vaste KPN aansluiting.

:relaxed::thumbsup: