Beantwoord

E-mail verzenden met Outlook 2016 lukt niet, ontvangen wel

  • 11 August 2022
  • 8 reacties
  • 372 keer bekeken

Het lukt niet meer om e-mails met outlook 2016 te versturen.

E-mail ontvangen lukt wel 

wie heeft raad?

 

Admin: Privégegevens uit je afbeelding gehaald.

icon

Beste antwoord door WaltherV 12 August 2022, 18:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @trebort vink verificatie maar aan bij SMTP.

dank voor de tip maar dit lukt niet .

Reputatie 7

Gebruik jij de virusscanner van AVG?

Reputatie 7
Badge +24

dank voor de tip maar dit lukt niet .

Waarom lukt dat niet? Wat gebeurt er als u er op klikt?

Hallo @trebort , probeer eens SSL of TLS i.p.v. starttls

Ik had deze week precies hetzelfde, ook met Outlook en pop/smtp. Ontvangen lukte nog wel, maar verzenden niet meer. Ik ben nog XS4ALL gebruiker (dat is tegenwoordig alleen nog een merknaam), maar sinds een half jaar ongeveer zijn alle diensten overgeheveld naar KPN. 

Mijn uitgaande mail stond, zoals nog in de XS4ALL-tijd, ingesteld op TLS op poort 587. Na veel gepuzzel en twee keer bellen met de servicedesk de instelling gewijzigd in SSL op poort 465. Iets wat ik dacht ik ongeveer een jaar geleden bij XS4ALL juist precies andersom moest zetten. 

Maar goed, het werkt weer.  Het zou niet aan de mailserver liggen volgens de medewerker van de servicedesk, maar ik vermoed dat er toch een instelling aan die kant is gewijzigd.

De andere instellingen heb ik ongewijzigd gelaten, maar wel de timeout zo hoog mogelijk gezet, op advies van KPN.

Hopelijk gaat dit je verder helpen.

“de instelling gewijzigd in SSL op poort 465"

 

Dank voor deze suggestie. Bij mij werkt het nu ook weer!

Bedankt, dat heeft mij ook geholpen!