Beantwoord

Email account omzetten naar alias bij een ander email account.

  • 13 August 2020
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb nu 5 email accounts. Daarvan wil ik er twee overhouden en een nieuwe maken, met als resultaat dus drie accounts (2 prive en een gezamenlijk). Van de oorspronkelijke 3 email accounts wil ik aliassen maken en ook een (huidig) alias verplaatsen binnen de drie resterende accounts.

Is er een manier om dat in een slag te doen?

Drie maanden deactivatie termijn maakt het er ook niet makkelijker op, maar dat begrijp ik wel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 16 August 2020, 18:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @P. Driesen, welkom! Dit kan, maar je gaat er wel mijn hulp bij nodig hebben :) Het verplaatsen van een alias van het ene mailaccount naar de andere kan ik zo voor je doen. Het aanpassen van drie mailaccounts naar aliassen vereist wat meer werk.

Die moet jij eerst verwijderen via je MijnKPN. Zorg dat je eventueel aanwezig mail ergens hebt opgeslagen want alles wat nog in de mailbox zit wordt verwijderd. Vervolgens kan ik de reservering er afhalen, waardoor jij de adressen ook direct weer kunt aanmaken als alias. 

Wil jij in je forumprofiel (veld ‘persoonlijke opmerking’) aangeven welk alias verplaatst moet worden en waarheen? Reageer hier als je dat gedaan hebt, dan hang ik die over. Geef hier dan ook even aan als je de drie accounts hebt verwijderd, dan geef ik die weer vrij.

Hi Erik, alvast bedankt voor het meewerken! Ik heb de gegeven is mijn profiel geplaatst.

Het derde e-mail account heb ik nu ook aangemaakt.

De e-mail accounts die naar aliassen moeten heb ik NU opgeheven.
grtn, Pierre

Ola, is er een andere moderator die misschien kan meehelpen ?

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het invullen, P.Driesen. Zoals je merkt zijn we individueel niet altijd aanwezig. Ik zie hier dat je gisteren hier inmiddels ook even over gebeld hebt en dat de mailadressen nu hangen volgens jouw wens. Ik zag nog één mailadres staan die je verwijderd hebt waar nog een reservering op stond. Die reservering heb ik nu verwijderd, mocht je dat adres ook nog opnieuw willen aanmaken.

Hi Erik,

Ook jij in ieder geval bedankt voor de medewerking! Ik realiseerde me niet dat ik nog een mailadres had opgeheven, dank je dat je daar de reservering van afgehaald hebt.

Nogmaals bedankt!