Beantwoord

Email accounts van voor glasvezel abonnement verdwenen

  • 10 May 2019
  • 11 reacties
  • 174 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb nu meer dan 2 jaar een glasvezel abonnement bij KPN. In verband hiermee kreeg ik een nieuw KPN account. Er is toen gezegd dat onze oude email-account gehandhaafd zouden worden. Echter sinds ongeveer een maand werkt dit niet meer en lijkt het account verdwenen.
In mijn account - Informatie en instellingen zijn deze accounts niet zichtbaar. Dat zegt niet veel want volgens mij zijn ze daar nooit zichtbaar geweest.
Het gaat om een account ..@wxs.nl en idem ..@kpnmail.nl. Ik gebruik deze accounts niet veel maar ze worden nog wel eens gebruikt door oude contacten.
Hoe kan dit veroorzaakt zijn en hoe los ik het op?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 May 2019, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha Jos, goed dat je dit hier komt melden. Ik ga je hiermee helpen. Vul je gegevens in op je profiel, met de mailadressen waarom het gaat in het veld 'persoonlijke opmerking', en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik kijken of ze nog bestaan en gaan we aan de slag om deze adressen gekoppeld te krijgen aan je huidige abonnement zodat je ze ook op een normale manier kunt beheren.
Reputatie 1
Beste Erik zoals je aangeeft heb ik mijn profiel pagina ingevuld en in persoonlijke opmerkingen het verhaal inclusief complete mailadressen opgeschreven. Hopelijk kan je het voor mij oplossen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor de gegevens, Jos! Ik heb zojuist de boel nagekeken. De aanhef die ook niet klopte heb ik gelijk alvast (deels) voor je aangepast. Dat moet op twee plekken gebeuren. De eerste heb ik gelijk zelf kunnen doen. De tweede moet door de back-office gedaan worden. Daarvoor heb ik een verzoek ingediend. Dat zal dan binnen vijf werkdagen worden verwerkt.

Dan, de mailadressen. Het goede nieuws is dat ze nog gewoon bestaan. Wellicht dat het wachtwoord niet (meer) helemaal klopt. Er zijn twee manieren waarop je het beheer kunt vergemakkelijken. De eerste is door het abonnement waar deze adressen onder vallen toe te voegen aan je MijnKPN. Dat doe je dan als volgt:
  • Ga naar Producten en kies voor Product koppelen
  • Klik op Thuis en dan in de tekst op het woordje 'hier' na de uitleg over andere abonnementen
  • Vul daar het klantnummer van het losse abonnement in, je postcode en de laatste 3 cijfers van het daarbij bekende rekeningnummer (dat is dezelfde als van het nieuwe abonnement)

Op deze manier kun je via je MijnKPN het mailaccount beheren, en als je dan met je KPN ID inlogt op email.kpn.com, dan kun je daar dingen aanpassen als het wachtwoord, en aliassen aanmaken en verwijderen. Je kunt dan, met een hersteld wachtwoord, met de mailadressen weer gewoon inloggen op de webmail.

We kunnen ook de mailadressen toevoegen aan je huidige abonnement, maar dat vereist dan wel (omdat een van de adressen die je wilt behouden het hoofdadres is) dat we eerst het oude abonnement opzeggen, en dan de adressen opnieuw aanmaken onder je nieuwe account. Daarbij komen eventuele mails die je niet opgeslagen hebt te vervallen, en zijn de adressen ook eventjes (een dag, hooguit twee) uit de lucht.
Reputatie 1
Beste Erik,
Ik opteer voor de tweede optie. Het oude account is een soort van spook-account dat van mij mag verdwijnen. Dat ik dan de inhoud van de mailboxen kwijtraak is geen groot probleem. De belangrijke oude mails heb ik allemaal opgeslagen op mijn PC.
Met dank voor de moeite.
Reputatie 7
Badge +30
Goed, gaan we dat regelen. Ik kom er, via privébericht, bij je op terug zodra de opzegging voltooid is met uitleg hoe je de adressen die je wel zou willen behouden onder je huidige abonnement opnieuw kunt aanmaken.

Beste Erik,

Sinds lang ben ik XS4ALL klant. Ik ben op zoek gegaan naar de beheerspagina voor mijn e-mailadressen, maar trof die nergens meer aan. Na wat gezoek tref ik in deze omgeving jouw reactie met de tekst: 

Op deze manier kun je via je MijnKPN het mailaccount beheren, en als je dan met je KPN ID inlogt op email.kpn.com, dan kun je daar dingen aanpassen als het wachtwoord, en aliassen aanmaken en verwijderen. Je kunt dan, met een hersteld wachtwoord, met de mailadressen weer gewoon inloggen op de webmail.
 

Graag mijnerzijds de suggestie om de verwijzingen naar die url's toe te voegen aan deze pagina: https://mijn.kpn.com/#/service

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +30

Het zit ook in de MijnKPN, @Max22. Alleen dan niet onder de kop Service. Die is er meer voor dingen waar je een probleem mee ervaart. 

Het beheren van je e-mail is een instellingen ding. Dus dat zit onder Informatie & Instellingen als je jouw thuisabonnement opent in de MijnKPN.

Dank Erik, 

Het zal hem ongetwijfeld aan mij liggen, maar kun je me duidelijk maken onder welk menu ik Informatie & Instellingen zou moeten aantreffen?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Max22 

Product koppelen:  MijnKPN > Producten > Product koppelen > …………….

Overzicht emailaccounts: MijnKPN >  <jouw adres>  > Infomatie & Instellingen > …………….

Gevonden, dank!

Reputatie 7
Badge +10

@Max22

Correctie op mijn eerdere antwoord:

Product koppelen:  MijnKPN > Producten > Product toevoegen > …………….

Overzicht emailaccounts: MijnKPN > Producten > “<jouw adres>”  > Infomatie & Instellingen > …………….