Beantwoord

Email instellen Outlook op Android

  • 20 July 2021
  • 6 reacties
  • 536 keer bekeken

Heb vandaag de hele dag mail via Outlook binnen gekregen, maar deze is vanavond gecrashed.

Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar alles wat ik ook probeer wil niet lukken om Outlook te configureren en de mails binnen te halen. Staat zeker 4 minuten op ‘Proberen aan te melden...’, maar helaas zonder resultaat. Krijg dan de melding ‘De verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mailinstellingen’.

 

Heb de opties om alles in te stellen en te checken ook al eens doorlopen, maar ook dan kom ik er niet doorheen. Vanaf mijn werkplek kan ik gewoon de mails via Webmail lezen. Login gegevens kloppen dus.

 

Ook als ik de account gegevens gebruik van de account dat was in gesteld voor de crash, dan kom ik wel verder, maar worden de mails weer niet binnengehaald.

Iemand enig idee wat hier de achterliggende reden van kan zijn

icon

Beste antwoord door GeSp 22 July 2021, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

@Erik_K Lukt het niet met de ”fix" van KPN? E-mail (kpnmail), webmail & e-mailadres instellen | KPN

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Erik_K, welkom! Wat vreemd dit :-(. Ik zie dat je de Outlook app ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt. Dat was ook mijn verzoek. Je zou ook de betreffende telefoon eens terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen. Dan is het wel belangrijk om van tevoren een back up te maken van de gegevens die erop staan. Daarnaast zou je nog eens kunnen proberen om een andere e-mail app te proberen?

Gmail app werkt wel. Het is elke keer dat KPN ineens de Outlook App niet meer lijkt te ondersteunen. Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat elke keer de telefoon naar fabrieksinstellingen terug gezet moet worden, wat een gedoe zeg. Met een andere (oude) telefoon welke wel even terug naar fabrieksinstellingen kan werkt het ook niet. 

Graag een gepaste oplossing KPN.

Reputatie 7
Badge +18

Proberen jullie deze oplossing eens: https://forum.kpn.com/e-mail-10/verzenden-email-outlook-app-android-519563

Ik heb het zonet getest met Android 10 en de laatste versie van de Outlook App en het werkt i.d.d. wel als je de velden van de poortnummers leeglaat bij het aanmaken van een account.

 

 

GeSp bedankt. het configureren van je account zonder de poortnummers werkt!

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat dit momenteel wel werkt voor jullie! Microsoft is het probleem nog steeds aan het onderzoeken: wanneer er meer duidelijkheid is, laten we dit zeker weten.