Beantwoord

Email (sub)mappen verdwenen uit Freeler account

  • 18 July 2019
  • 23 reacties
  • 416 keer bekeken

Sinds mijn computer helemaal is schoon gemaakt, zijn mijn (sub)mappen in mijn freeler account verdwenen. Zo ook op de webmail.
Waar zijn ze in hemelsnaam gebleven?

Mvg Lale
icon

Beste antwoord door RBxx 18 July 2019, 20:13

Bekijk origineel

23 reacties

Goed om te vertellen dat ik een mac gebruik en Thunderbird als software. Maar aangezien dit mij een provider "ding" lijkt en ik nergens anders heil vind, hier dus mijn vraag.
Reputatie 7
Badge +24

Sinds mijn computer helemaal is schoon gemaakt...


Wat bedoel je daarmee? Hoe heb je schoon gemaakt?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Lale Freie
Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Hoe is er schoon gemaakt?
Als je in Webmail kijkt is alles weg? Helemaal leeg?
Ook niets in mappen zoals Prullenbak, Trash, Verwijderde Items of Deleted items?

Dan zou dit wel eens heel vervelend voor je af kunnen lopen.
Als er niets (meer) in webmail staat en je zelf geen backups hebt gemaakt, ben je de mail helaas kwijt.

Hoe stond het mailprogramma ingesteld? Welke server instellingen gebruikte je?
Gebruikte je imap of pop3 voor de inkomende server?
Dank voor t antwoorden, ik doe mijn best het uit te leggen.
ik heb mijn comp onderandere een nieuwe ssd kaart laten geven, daarvoor heeft degene (een bedrijf, nu op vakantie vandaar mijn vraag hier) de oude harde schijf verwijderd (is als externe aanwezig)

Als ik naar mijn freeler webmail ga zie ik wel de algemene mappen (zoals je hierboven noemt), maar mijn eigen gemaakte mappen met inhoud zijn verdwenen.
Ik heb idd geen backup gemaakt, ja ik weet het, dom. Op de oude harde schijf staat het trouwens ook niet.

Wat bedoel je met "mailprogramma ingesteld" en server instellingen?
Voor de freeler gebruik ik pop3
Reputatie 7
Badge +24
Voor de freeler gebruik ik pop3
En dan is het dus verklaarbaar dat je via webmail ook niets ziet. Pop3 haalt (met de standaardinstellingen) de mail van de server af. IMAP doet dat niet. Die verwijderd een mailtje pas van de server als je het mailtje op je computer verwijderd. Met pop3 is iets dergelijks op min of meer vergelijkbare manier ook wel mogenlijk, maar dan moet je dat wel nadrukkelijk zo instellen.
Reputatie 7
Badge +24
Maar op die oude harde schijf moet die mail nog staan. Maar het staat waarschijnlijk in een verborgen map. Tenzij die schijf al geformatteerd is ofzo...

Ik heb geen ervaring met een Mac, dus ik weet niets van bestandslocaties ofzo. Onder Linux zou ik zeggen: /home/gebruikersnaam/.Thunderbird

Verborgen bestanden kun je wellicht zichtbaar maken met sneltoets Ctrl+H. Of in menu Beeld ofzo...
Reputatie 7
Badge +21
Kan je nu wel nieuwe mails ontvangen en versturen? Dan staan de serverinstellingen (nog) wel goed.

Anders zijn dit de juiste instellingen:

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Met Thunderbird en/of Mac kan ik je helaas verder niet helpen, geen kennis van.
Reputatie 7
Badge +24
Nou... als er een nieuwe SSD in gegaan is, moest dus alles opnieuw geïnstalleerd worden. Dus "Dan staan de serverinstellingen (nog) wel goed." is dan een rare uitspraak.
Reputatie 7
Badge +21
Dat heeft "diegene" die de actie heeft uitgevoerd wellicht gevraagd/genoteerd en later opnieuw ingesteld (??). Het was dan ook geen uitspraak, maar een vraag: kan je … dan ...
Reputatie 7
Badge +24
Dat heeft "diegene" die de actie heeft uitgevoerd wellicht gevraagd/genoteerd en later opnieuw ingesteld (??). Het was dan ook geen uitspraak, maar een vraag: kan je … dan ...
Als die "diegene" zn werk wat beter gedaan had, dan had die de .Thunderbird map gewoon teruggezet.
Reputatie 7
Badge +21
Inderdaad, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Lale Freie, Welkom op het forum. Balen dat je na het vervangen van de SSD, bepaalde e-mails kwijt bent. De hulp die je hebt gehad is al hartstikke fijn en het is natuurlijk nooit zijn/haar bedoeling geweest dat je e-mails kwijt raakt. Het is wel een risico wanneer bepaalde gegevens niet op de juiste manier zijn ingesteld. Ik wil niet zeggen dat de Pop3 instelling niet goed is, maar wanneer het op deze manier is ingesteld, dan ben je ze wel kwijt wanneer ze verwijderd zijn. Wij hebben dan niet meer de mogelijkheid om het terug te halen. Je kunt voor de zekerheid nog overleggen met je contactpersoon die de SSD heeft vervangen. Misschien weet hij/zij nog een andere oplossing. Het lijkt mij wel goed om de mail zo in te stelleln, dat ze niet meer kunnen verdwijnen in het vervolg. Mocht je hier hulp bij willen, horen we het graag.
Beste mensen,

Jullie allen bedankt voor het reageren. Ik ga zodra “diegene” 😉 terug is van vakantie, met m aan de slag. Wie weet dat het ooit tevoorschijn komt. Ik heb mijn verlies in ieder geval al genomen en zal de pop3 omzetten in imap.

Grt Lale
En ja, mails kan ik gewoon versturen en ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Graag gedaan @Lale Freie. Nu je het verlies al genomen hebt, kan het hopelijk alleen nog maar meevallen. Hopelijk lukt het je om je mail instellingen om te zetten naar iMap. Mocht je daar vragen over hebben, helpen we je graag verder.
Graag gedaan @Lale Freie. Nu je het verlies al genomen hebt, kan het hopelijk alleen nog maar meevallen. Hopelijk lukt het je om je mail instellingen om te zetten naar iMap. Mocht je daar vragen over hebben, helpen we je graag verder.
Daar heb ik idd vragen over, elke instellingen moet ik aanpassen?
En ik zie dat mijn persoonlijke adresboek ook is gewist, hoe is dat mogelijk?
Reputatie 7
Badge +11
Hier kun je overigens een stappenplan voor Thunderbird vinden.
Reputatie 7
Badge +24
En ik zie dat mijn persoonlijke adresboek ook is gewist, hoe is dat mogelijk?
Ja... je hebt feitelijk gewoon een compleet nieuwe pc. Alle data is weg (staat op oude harde schijf, althans, dat hoop ik voor je) en dus je adresboek ook.

En ik zie dat mijn persoonlijke adresboek ook is gewist, hoe is dat mogelijk?Ja... je hebt feitelijk gewoon een compleet nieuwe pc. Alle data is weg (staat op oude harde schijf, althans, dat hoop ik voor je) en dus je adresboek ook.


Helaas Nick, op mijn ouder harde schijf, noch op de webmail zijn de submappen en adressen te vinden
Reputatie 7
Badge +24
Op de oude harde schijf moet het op staan. Dat je op de webmail niets ziet is begrijpelijk, je gebruikte pop3. Heb je al gecheckt op verborgen mappen? Of is de oude harde schijf al leeg gemaakt?
Hey Nick,

Dank voorr je betrokkenheid. Waar vind ik de verborgen mappen? Kun je me daar op wijzen?
Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook geen Mac, maar als je op internet zoekt naar, verborgen bestanden weergeven op een Mac, krijg je genoeg resultaten, hopelijk kan je daar wat mee 😀

Reputatie 5
Badge +5
Lees dit eens:

https://support.mozilla.org/nl/kb/profielen-waar-thunderbird-gebruikersgegevens%20bewaart#w_waar-is-mijn-profiel-opgeslagen

Reageer