Beantwoord

Geen uitgaande mail meer mogelijk, melding dat de identiteit van de server niet gecontroleerd kan worden

  • 17 January 2022
  • 6 reacties
  • 766 keer bekeken

goedendag,

 

Sinds vorige week kan ik van de een op andere dag geen uitgaande mail meer versturen .

er word aangegeven: Mail kan de identiteit van de server ‘mail.planet.nl’ niet controleren. het certificaat is ongeldig. mogelijk maak ik verbinding met een server die zich voordoet als “mail.planet.nl” waardoor mijn info gevaar loopt.  

USERTrust RSA Certification Authority

Sectigo RSA Domain Validation Secure Server CA 

smtp.kpnmail.nl ….in het rood staat vermeld naam van certificaat smtp.kpnmail.nl komt niet overeen met invoer 

kan ik dit vertrouwen? 

wanneer ik bij mijn account kijk zie  ik dat uitgaande mail offline  staat

 

ik geprobeerd te zoeken op dit forum naar antwoorden, maar ben dus echt geen whizzkid ;) heb hulp nodig in jip en janneke taal 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 January 2022, 13:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @no whizzkid , kun je wèl via de webmail je mail versturen?

Welk mailprogramma gebruik je normaal?

 

 

Hallo @JanD ik kan wel via webmail een mail versturen. Ik heb een iMac ….

Hallo @no whizzkid , dan is er op zich dus niets mis met de mail maar ligt het aan een instelling op de Imac, die moet je dan even nalopen.

Kijk hieronder eens voor de juiste instellingen:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Reputatie 7
Badge +10

@no whizzkid 

Heb je misschien recentelijk een update gekregen voor jouw iMac ? Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Probeer of het opnieuw instellen van de instellingen (zie link hierboven) het probleem verhelpt.

Reputatie 7
Badge +20

@no whizzkid heb je het nog werkend gekregen met de instellingen?

Ja , uiteindelijk heeft de Apple servicedesk mij er doorheen gepraat … dank voor het meedenken