Vraag

Ik kan niet alle mails zien in de webmail

  • 6 April 2021
  • 8 reacties
  • 632 keer bekeken

sommige mails verdwijnen uit webmaillijst maar zijn wel zichtbaar via de zoek functe. Wat kan ik doen om de berichten gewoon te behouden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Toba :

Alle emails staan nog wel in de webmail maar niet alle emails worden altijd getoond. Per map worden alleen de eerste ca. 30 (??) emails getoond.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Toba , mogelijk heb je ‘last’ van de volgende functie in Webmail.

Webmail toont de e-mails in Postvak IN  in categorieën. Standaard zijn dat de volgende:  Algemeen en Nieuwsbrieven.
Je ziet maar één categorie tegelijk, maar door in de bovenbalk te klikken kan je kiezen welke je ziet.

 

In welke categorie een mailtje terecht komt bepaalt Webmail, maar je kan dit corrigeren. Je kan de categorieën ook uitschakelen, dan zie je alle e-mails weer bij elkaar.

Reputatie 7
Badge +10

Goedemiddag @Toba, welkom hier op het forum! :blush:

@Willy22 en @RBxx geven twee mogelijke verklaringen voor het feit dat je niet alle e-mails in je inbox ziet. Ben je hiermee geholpen? We horen het graag!

Reputatie 7
Badge +10

@Toba :

Als die emails met de zoekfunctie te vinden zijn, zijn die emails niet verdwenen en dus wel “behouden".

Jouw vraag legt de vinger op een zere plek waar het gaat om het gedrag van de KPN webmail. Ik heb dit gedrag (het tonen van de eerste 30 (??), 40 (??) emails in een map) meer dan eens gezien en ik vindt ook dat het gedrag van de webmail op meerdere punten verbeterd kan worden, waaronder dit specifieke gedrag. Dit is voor mij dan ook één van de redenen dat ik de KPN webmail slechts spaarzaam gebruik.

 

Misschien kan @Jose_  deze kwestie (nog) eens onder de aandacht brengen van de KPN mensen die veranwoordelijk zijn voor de KPN webmail ? Hopelijk wordt dan het gedrag van de webmail een keer aangepast ?

Reputatie 7
Badge +21

@Willy22 
Ik vind dat de ‘pijn’ van het tonen van maar 50 mailtjes (ja, zoveel zijn het er :wink: ) wel meevalt.
Als je omlaag scrolt worden de volgende mailtjes ook vanzelf aangevuld. Persoonlijk denk ik toch dat topicstarter in de war gebracht wordt door de “Categorieën”.

het punt is niet  het aantal zichtbare berichten, maar het gebeurt regelmatig dat i van een afzenderdezelfde dag twee of meer berichten krijg en het eerste bericht niet meer getoond wordt. Ik kan dat eerste bericht dan wel terugvinden via de zoekfunctie maar kan het niet terugzetten, het blijft weg. Heel irritant vooral als het bericht meerdere items bevat. Ik ondervang het dan door het te printen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Toba 

Om uit te sluiten dat de “Categorieën” een rol spelen, stel ik voor om deze optie (tijdelijk) uit te zetten. Dan staan alle berichten bij elkaar in Postvak IN en kunnen ze zich niet ‘verbergen’.

Kies daarvoor Weergave (rechts in de balk) en dan Categorieën gebruiken uitvinken.

Als je de berichten kan vinden met de zoekfunctie kunnen ze niet ‘weg’ zijn. Hopelijk zie je ze zo terug.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Toba , hebben de aanwijzingen nog geholpen om de berichten zichtbaar te maken?