Beantwoord

Inloggen op email adres telfortglasvezel

  • 24 October 2020
  • 6 reacties
  • 481 keer bekeken

Hallo ik woon aan de grens van Duitsland en ik werk ook in Duitsland . Echter ik kan niet meer inloggen op mijn telfortglasvezel e-mail adres. Veel van onze klanten hebben mijn e-mail adres maar ik kan ze helaas niet bekijken. Is er een manier om de e-mails toch te kunnen lezen of moet ik een nieuw e-mail adres aanmaken en al onze export klanten het nieuwe adres doorsturen ?

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 October 2020, 15:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bent u overgestapt naar een andere provider ofzo?

Reputatie 7
Badge +10

@Export :

Onderstaand verhaal zou je kunnen helpen.

Jouw emailadres doet vermoeden dat je recentelijk bent overgezet van Telfort naar KPN. Toen kreeg je een nieuwe KPN account(-naam) (= gebruikersnaam) waar jouw bestaande (Telfort) emailadressen “aangehangen” werden.

Het kan zijn dat jouw Telfort gebruikersnaam al in gebruik was bij de KPN. Zo ja, dan kreeg je niet jouw Telfort gebruikersnaam maar een kreeg je een nieuw computer gegenereerd accountnaam. Je moet dan dat nieuwe accountnaam gebruiken als gebruikersnaam bij de webmail en in jouw emailprogramma. Het wachtwoord blijft dan wel hetzelfde. Zie ook de email die je van de KPN hebt gekregen.

Hallo @Willy22 , in de praktijk gaat het toch anders met de mail van TFT-klanten.

Zelf ben ik afgelopen weekend gemigreerd naar KPN, een dag later had ik toegang tot mijn mailaccounts.

Bij KPN staat het nu letterlijk net zo als het bij TFT stond, een niet-wijzigbaar hoofd-mailaccount, ooit toegekend door TFT en daaronder mijn twee mailadressen (aliassen).

Helemaal goed dus.

Hieraan heb ik 2 adressen(lees aliassen) toegevoegd en hebben als domein kpnmail.nl gekregen.

Ik kan ook geen domeinen kiezen die KPN/TFT ooit hadden, alleen kpnmail.nl en is dus goed zo.

Wat eerder verondersteld werd dat de TFT-accounts onder een KPN-account als alias komen te hangen klopt dus niet (meer).

 

 

Dankjewel allemaal voor de info daar kan ik wel wat mee, helaas was Kpn telefonisch niet bereikbaar ivm drukte . Wij zijn al jaren een klant van Telfort maar is vorige week omgezet naar KPN die het overneemt.

Bent u overgestapt naar een andere provider ofzo?

 

Reputatie 7
Badge +10

@JanD :

Vraagje: wat gebeurde er met jouw gebruikersnaam toen jij van Telfort naar KPN werd overgezet ? Bleef dat exact hetzelfde ? Of veranderde dat van bijv. “JanD @ telfort.nl“ naar “JanD @ kpnmail.nl“ ?

@Export :

Als je IMAP gebruikt dan kan er nog een probleem optreden. Je hebt dus een email gekregen over de overgang van Telfort naar KPN. Maar om die email te kunnen bekijken moet je wel in staat zijn om bij de webmail binnen te komen.

@JanD :

Vraagje: wat gebeurde er met jouw gebruikersnaam toen jij van Telfort naar KPN werd overgezet ? Bleef dat exact hetzelfde ? Of veranderde dat van bijv. “JanD @ telfort.nl“ naar “JanD @ kpnmail.nl“ ?

@Export :

Als je IMAP gebruikt dan kan er nog een probleem optreden. Je hebt dus een email gekregen over de overgang van Telfort naar KPN. Maar om die email te kunnen bekijken moet je wel in staat zijn om bij de webmail binnen te komen.

Hallo @Willy22 , zoals ik al eerder schreef mijn account en aliassen zijn 1 op 1 overgezet en als ik nu een account of adres aanmaak wordt dat met kpnmail.nl en niets anders.

 

Reageer