Beantwoord

Is het mogelijk om de inbox van de webmail te vergroten?

  • 8 February 2023
  • 21 reacties
  • 460 keer bekeken

Kan ik de inbox van mijn webmail ‘vergroten’? Momenteel staan max. de mailtjes van 1 week erin, daarna ‘verdwijnen’ ze.. Alvast dank voor jullie reacties.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 28 March 2023, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Dan heb je iets ingesteld mbt archivering. Standaard blijven ze gewoon staan, forever.

Reputatie 7

Gebruik je een mailprogramma om jouw mails te bekijken of doe je dat altijd via webmail?

Als je een mailprogramma gebruikt dan:

  • Welke is dat?
  • Gebruik je pop of imap om de mails te lezen?

 

Reputatie 7
Badge +10

@Cool010

Bedoel je dat die emails dan letterlijk verdwijnen uit de webmail ? Of dat die emails er nog wel staan maar dat je de zoekfunctie moet gebruiken om die emails te vinden ?

Waarschijnlijk heb je in een emailprogramma een account met POP ingesteld. En dan zorgt dat account er waarschijnlijk voor dat email ouder dan een week of 2 (3, 4, 5, …… ) van de KPN emailserver wordt verwijderd.

Bij de KPN kun je 15 GB aan emails opslaan. Daar ligt het dus niet aan.

Dank voor jullie reacties.

@EAZ1964: ik heb alles nog eens doorgelopen, maar kan niets vinden dat te linken valt aan ‘archief’. De ‘archief-box’ is overigens ‘leeg’. Heb jij mss nog een meer specifieke tip/suggestie wat dat betreft?

@wjb: het probleem speelt zowel bij mijn KPN webmail als in het mailprogramma ‘Mail’ op mijn iPhone7. Ik heb het ‘Mail’ op mijn iPhone7 geïnstalleerd conform de aanwijzingen van de KPN. Daar is sprake van ‘IMAP-accountgegevens’ (IMAP server inkomend en SMTP uitgaand). Bij zowel webmail als Mail op mijn iPhone is de inbox max. een week/10 dagen groot. En op geen enkele manier kan ik oudere mails terugzoeken.

@Willy22: ja, alles ouder dan een dag of 10 verdwijnt spoorloos en is niet meer terug te zoeken. Wat POP, e.d. betreft zie hierboven.

Mochten jullie (of iemand anders) nog een suggestie hebben, dan hoor ik het graag. Tot zover iig nogmaals mijn dank.

Reputatie 7
Badge +10

@Cool010 

Misschien is jouw mailbox gehackt. Probeer eens of het veranderen van het wachtwoord helpt. En kies dan een sterk wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb er nog mail in staan van 2015. Dus KPN verwijderd echt niks hoor. U moet het echt in uw eigen instellingen zoeken...

@Willy22: Bedankt voor de tip, ga ik proberen.

@Nick83: Ja, dat geloof ik ook, alleen geen idee waar het in zit.. 🙄

Nog even los van hoe de mailbox “vol” loopt ? Ik zou ook graag mijn email box vergroten. Is dat mogelijk door een extra service van de KPN ?

Reputatie 7

Nog even los van hoe de mailbox “vol” loopt ? Ik zou ook graag mijn email box vergroten. Is dat mogelijk door een extra service van de KPN ?

Heb je echt meer dan 15GB nodig?

Wow, hoeveel jaar bewaar je jouw mails?

Reputatie 7
Badge +21

Nee, de mailbox is 15GB groot. Is dat niet genoeg?
Je kan maximaal 6 e-mailaccounts aanmaken, ieder 15GB groot.

Reputatie 7
Badge +10

@ArnoMulder 

Of je moet email eerst binnenhalen in jouw emailprogramma (met een POP account) en van daaruit die emails archiveren. Bijv. in de KPN Cloud.

Of verwijder eens veel oude emails. Ik persoonlijk heb gemerkt dat ca. 95% van alle emails ouder dan 6 of 12 maanden niet meer relevant is.

@Cool010 

Laat even weten of mijn tip geholpen heeft.

@Willy22: Helaas, maakt geen verschil..

Gebruik je de webmail via een browser op je laptop?

Of via mobiel/tablet?

Heb je geen mappen om je mails te archiveren? Bij mij staan daardoor mails hooguit 24 uur in de inbox.

Webmail: http://webmail.kpnmail.nl .

Reputatie 7

@wjb: het probleem speelt zowel bij mijn KPN webmail als in het mailprogramma ‘Mail’ op mijn iPhone7.

En verder gebruik je geen andere apparaten/mailprogramma's?

Je benadert jouw mailbox dus alleen via de webmail en met het programma "Mail" op jouw iPhone 7?

@wjb: op mijn (oude) laptop heb ik ook ‘Mail’ en daar blijven alle mails gewoon bewaard in de Inbox. Dat programma werkt met POP

Ik heb, zoals gezegd, op mijn iPhone7 ‘Mail’ geïnstalleerd volgens de handleiding van KPN. Maar blijkbaar neemt dat programma simpelweg de mails over van Webmail en dus ook voor slechts zo’n 9, 10 dagen..

Reputatie 7

@wjb: op mijn (oude) laptop heb ik ook ‘Mail’ en daar blijven alle mails gewoon bewaard in de Inbox. Dat programma werkt met POP

Zou je op die laptop dan eens willen kijken of er wellicht ingesteld staat dat de mails na 9 dagen van de server verwijderd moeten worden?!

@wjb:  heb alles nog eens doorgelopen, maar volgens mij staat alles ‘goed’..

In ieder geval dank voor je meedenken.

Blijft raar.

Ik had webmail maanden niet gebruikt.

Forummail komt er op binnen maar wordt gecopieerd naar m'n andere mailbox.

Onlangs webmail weer gaan gebruiken en toen moest ik eerst zo'n 12.000 mails van het forum van máánden weggooien uit de INBOX.

Het moet dus iets in een gebruikt mailprogramma zijn wat het veroorzaakt. 

Zelf gebruik ik, al sinds we met ADSL gewoon 24/7 online kunnen zijn zonder extra kosten, geen mailprogramma meer.

Reputatie 7
Badge +10

@Cool010 

Om dit soort rampen te voorkomen kun je het volgende doen: Ik persoonlijk heb in mijn emailprogramma 2 accounts aangemaakt. Eentje die met IMAP werkt en eentje die met POP werkt. Bij dat POP account heb ik ook ingesteld dat dit account een kopie laat staan op de (KPN) emailserver. Op die manier heb ik in mijn emailprogramma altijd een kopie van de ontvangen email.

@PeterG :  een collega heeft m’n e-mailprogramma nog eens helemaal doorgelopen en heeft idd ‘iets’ gevonden.. Ik heb nu een inbox van een maand!..

@Willy22 : dankjewel voor de tip. Ga ik binnenkort vragen aan bovenstaande collega vragen om te doen..

 

Reputatie 7
Badge +19

Nog even los van hoe de mailbox “vol” loopt ? Ik zou ook graag mijn email box vergroten. Is dat mogelijk door een extra service van de KPN ?

Nee, de mailbox is 15GB groot. Is dat niet genoeg?
Je kan maximaal 6 e-mailaccounts aanmaken, ieder 15GB groot.