Beantwoord

Ben ik gehackt?

  • 25 July 2021
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Kan een email adres worden gehackt? En zo ja, wat te doen?

Hoe kan het dat ik een email krijg van "mijn eigen emailadres" naar "mijn eigen email adres", die ik zelf NIET heb verstuurd !!!

 

*Admin: titel aangepast

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 26 July 2021, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@TWPR

Heel simpel. De afzender heeft gewoon als afzender jouw emailadres ingevuld. Dit gebeurt mij ook ca. één keer per jaar.

Als jouw emailadres gehackt is en wordt gebruikt voor het verzenden van spam merk je dat direkt. Want dan krijg je een heleboel meldingen in de trand van “Afzender bestaat niet". Zolang dit sporadisch gebeurt zou ik mij er niet druk over maken.

Reputatie 7

Hoi @TWPR, welkom op het forum. Zoals Willy al zegt klinkt het niet alsof jouw e-mailadres is gehackt. Vermoedelijk heeft de afzender jouw adres gespoofed en komt het niet echt vanaf jouw e-mailadres. Daar kan je niet veel tegen doen. Voor de zekerheid, en om je veiliger te voelen, kan je het wachtwoord van jouw e-mailadres wijzigen: E-mail wachtwoord vergeten of wijzigen.

Bedankt voor jullie antwoord !!! :relaxed: