Vraag

Kan ik het oude KPN email format terug krijgen ?

  • 22 November 2019
  • 41 reacties
  • 574 keer bekeken

Reputatie 2

Zojuist heb ik het nieuwe email format gekregen en ik haat het !

Hoe krijg ik het oude format terug ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 2

Weet je,  Peter,  ik vond juist het feit dat  KPN webmail  zo'n simpel format had fijn   -  ik ben een  “less is more kinda person”.   Had het gezien zo'n drie jaar geleden bij collega's en dat was voor mij de reden om internet bij KPN  te nemen …..

Maar okay;  ieder heeft zo zijn eigen wensen natuurlijk.

Ik mis het oude format van KPN webmail heel erg.  Echt.

Maar ik snap absoluut niet waarom ik wèl links kan clicken als ik Edge gebruik,  maar niet met Firefox  (mijn default browser).  Totaal onbegrijpelijk;  heb alles gedaan wat je in zo'n geval doet.

Een uurtje geleden heb ik getest in twee andere webmail providers met Firefox en dat werkt perfect.

Heb nu alvast een Gmail shortcut op mijn desktop gezet  -   maar blijf tóch nog hopen …..

Wie zei dat computers je leven makkelijker zouden maken ?

In ieder geval wil ik iedereen die de moeite heeft genomen zich met  “mijn geval”  bezig te houden,  heel hartelijk danken.

Heb een heel fijn weekend allemaal !

Groetjes van Amy.

Ik ben nu al uren bezig met te proberen  KPN webmail  te gebruiken met Firefox...

@PeterG, jij gebruikt toch ook Firefox?

Heb jij dit probleem dan ook?

Hier werkt de nieuwe webmail gewoon voor zover ik kan beoordelen. Zeker het aanklikken van links in een mail geeft gewoon het gewenste resultaat.

Verder blijf ik nu Gmail gebruiken.

McCoy schreef: “ Wie zei dat computers je leven makkelijker zouden maken ? 

Inderdaad. M'n oude laptop blijft in Firefox ingelogd op ‘t forum. Bij m'n nieuwe (tweedehands) moet ik steeds weer inloggen als er geen tabblad met het forum open stond of bij opstarten Firefox. Verschil in instellingen kan ik tot op heden niet vinden.

M'n oude laptop doet er inmiddels 15 minuten over om op te starten en het gebruik is ook heel stroperig. Vandaar de vervanging.

Windows 10 uiteraard.

Reputatie 7
Badge +24

Euhm.... ja binnen de webmail zou je met het aanklikken van een emailadres wel een nieuwe mail moeten kunnen sturen naar dat adres ja. Werkt dat niet? Dat zou stom zijn.

Ik dacht dat het ging om mailto linkjes op andere websites.

Reputatie 2

@ PeterG :

Hey Peter,  ik zou het toch zo graag  "tot op de bodem"  willen uitzoeken,  waarom ik geen links kan clicken met Firefox.

(ik kan wel gewoon mails ontvangen en sturen)


Jij gebruikt óok Firefox 70.0.1 op Windows 10,  net als ik  -  zou je wat  voor me willen doen en de volgende settings checken :

Click op de padlock  (linker eind van de URL bar)  en ga naar de Permissions tab,  scroll naar beneden naar  "Set Cookies",  uncheck  "Use Default" en  check  "Allow".

Dan  (naast de padlock),  click op het shield icon en turn off  "Enhanced Tracking Protection".

(sorry als ik twee talen door elkaar gebruik,  maar je snapt het wel,  hè ?)

Wil je dan checken :
3-bar menu  (rechts boven)  =>  Options  =>  General  en scroll naar beneden naar  "Applications".


Ik heb daar voor  "mailto"   (na wat experimenteren)  gekozen voor  "Use Mail (default)  -  sinds  "de verandering" staat  KPN webmail er ook bij ....

Verder heb ik de cache  "gecleared"   (weet niet hoe dat in het  Nederlands heet .... )

Als jij  (of iemand anders)  nog ideëen hebt ..... (?)

Hierna laat ik iedereen met rust,  hoor !

Reputatie 2

Kan iemand mij alsjeblieft helpen ?

Nog steeds kan ik geen links clicken met mijn default browser  (Firefox)  -  ik kan dit wèl met andere email accounts.

Aan mijn Firefox settings is niets veranderd  (ik heb de afgelopen dagen één en ander uitgeprobeerd,  maar niets maakt een verschil).

Nogmaals :  ik kon tot nog maar een aar minuten vóór de implementatie van de  “nieuwe KPN webmail”  alle links clicken met Firefox  -  daarna niet meer.

Ik kan geen enkele link clicken,  hetgeen het werken voor mij onmogelijk maakt.

Vind het zó jammer om hierdoor over te moeten stappen naar een ander email account.

Ik wacht er nog even mee  (met het  “goodbye”  zeggen tegen KPN webmail),   en hoop dat iemand dit kan oplossen.

Alsjeblieft ….. ?

Reputatie 7

Welke antivirus software gebruik je?

Reputatie 2

Welke antivirus software gebruik je?


Hi  “wjb” !

Verstandige vraag !

Ik gebruik alleen  Windows built-in Defender …...

Reputatie 7

Ik gebruik alleen  Windows built-in Defender …...

Dan is dat ook niet de oorzaak.

Zelf gebruik ik geen Firefox, dus kan ik ook niet even "meekijken".

Het is natuurlijk wel vreemd dat @PeterG geen problemen ervaart met links in mailtjes bij het gebruik van webmail terwijl jij die wel ervaart.

Er moet dan toch haast een verschil in de configuratie van Firefox of Windows zitten.

Vraag is welke.

Reputatie 2

Ja,  je hebt gelijk :  als  PeterG  wèl gewoon op links kan clicken,  dan moet er tóch iets aan mijn kant zijn fout gegaan.

Maar al mijn Firefox settings zijn okay èn ik heb geen enkel probleem met andere email providers.

Blijft het kleine feit dat het mis ging meteen nà de  switch naar het nieuwe format ….

Zit ik weer te denken aan die banner, waar er een button was om op te clicken  (wat ik in paniek deed) en waarvan ik me later meende te herinneren dat ik hiermee akkoord ging om  “iets” als mailto te zetten.

Ik twijfel weer ……  Wàs dat het nou wel, en :  ziet iedereen zo'n banner  (ik weet geen ander woord voor  “banner”)  ?

Ik kijk het nog tot eind deze week aan;  als er dan geen oplossing is gevonden,  ga ik maandag misschien eerst proberen of ik via de  KPN chat  (als dat nog bestaat ?)  een antwoord te krijgen.

In ieder geval reuze bedankt voor je moeite,  "wjb”  !

Reputatie 2

Ik heb het gevonden !!!

Het liet me niet los, en ik ben blijven zoeken  -  terwijl ik in KPN webmail was, heb ik  (met Firefox;  Edge heeft dat niet)  wat settings in Page Info veranderd,  en dat deed het  !

“Ben zóóó blij en opgelucht !

Mocht nóg iemand met hetzelfde probleem komen :  dan hebben ze hier hopelijk wat aan.

Reputatie 7

Ik heb het gevonden !!!

Het liet me niet los, en ik ben blijven zoeken  -  terwijl ik in KPN webmail was, heb ik  (met Firefox;  Edge heeft dat niet)  wat settings in Page Info veranderd,  en dat deed het  !

“Ben zóóó blij en opgelucht !

Mocht nóg iemand met hetzelfde probleem komen :  dan hebben ze hier hopelijk wat aan.

Goed te lezen dst je het gevonden hebt.

Ben ik wel benieuwd welke settings je in de Page Info aangepast hebt.

Reputatie 2

Ik wilde het net gaan reconstrueren  -  dit is wat ik deed :

Click op het padlock  (slotje aan de linkerkant van de URL bar/adres bar/ locatie bar),

Click op het kleine pijltje naast  Connection secure,  dan op  More information.

Onder the Permissions tab scroll naar beneden naar :

Set Cookie :   uncheck  Use Default and check Allow.  (had ik eerder al gedaan,  hoor)

Open Pop-up Windows :  uncheck Use Default and check  Allow.

Send Notifications :  uncheck Use Defauls and check Always Ask.

Héél vreemd van die laatste twee,  maar tenzij dit een geval is van “het heeft zichzelf gefixed”:   het werkt nu !

Voor het eerst kon ik nu direct met Firefox hier op het forum komen !

 

Ah, jij hebt zeker de Engelstalige Firefox? Hier staat 'gewoon’ verbinding beveiligd en meer informatie... :wink:

Oh, behalve de links in webmail kon je hier op ‘t forum ook niet inloggen met Firefox?

Reputatie 2

Inloggen hier op het forum kon ik wel met Firefox;  alleen die links werkten niet ….

Ja,  ik heb de Engelstalige versie van Firefox  (vandaar dat ik het nogal eens moeilijk heb met dingen correct weer te geven in het Nederlands …. )

(heb in the US gewoond;  doe mijn werk in het Engels,  en denk meestal in het Engels  -  irritant voor anderen wanneer ik niet uit mijn woorden kan komen in het Nederlands)

Ben ik nog vergeten te zeggen :

Als je op het padlock  (slotje aan de linkerkant van de adres bar)  hebt geckikced,  zie je onderaan de drop down :  “Clear Cookies and Site Data”   -  dat heb ik óók gedaan.

Dan moet je daarna wel weer even inloggen,  maar dat is maar éénmalig.

Ik ben toch zó opgelucht nu alles weer normaal werkt !

 

Reputatie 2

Ik moet nóg iets verduidelijken :

Met Firefox kon ik dus wèl gewoon hier op het forum inloggen,  maar als ik een notificatie kreeg van één van jullie,  kon ik hier niet op het forum komen door op de link te clicken.

Moest dan Firefox sluiten;  Edge openen;  inloggen;  mail openen en op de link clicken die me hier bracht.

Reputatie 2

En nóg iets  (je weet maar nooit wie er bij gebaat is) :

Veranderingen in de Page Info  (click op padlock  -  slotje linkerkant van de adres bar)  moet je niet aanbrengen als je op de inlogpagina bent,  maar als je al bent ingelogd.!

Groetjes van Amy.