Vraag

kan sinds vandaag niet meer aanmelden bij Outlook voor Android

  • 20 November 2019
  • 22 reacties
  • 236 keer bekeken

Reputatie 1

Twee maanden geleden deed mijn Planet-alias het ineens niet meer in Outlook voor Android. Er werd gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord maar aanmelden lukte niet meer. Ik heb het op dit forum (draad) aangekaart maar nooit antwoord gekregen. Ik heb toen mijn hoofd e-mailadres van Planet ingesteld. Die deed het wel. Tot vandaag. Nu krijg ik ook bij dat adres het gezanik om juiste inloggegevens. Nu heb ik voorlopig de kpnmail-versie ingesteld voor zolang als deze het nou weer doet. Maar ik wil dit gedoe niet, ik wil gewoon mijn twintig jaar oude Planet-adres weer werkend hebben! Het ligt bij de KPN, want de laatste update van Outlook is van 14 november, de vorige keer kwam het ook zo ineens uit de lucht vallen. En nee, het ligt niet aan mijn instellingen (IMAP), alle gegevens kloppen, alle servers, alle poorten enzovoorts. De webmail doet het, de mail op Windows apparaten doet het, mijn e-mailaccounts van alle andere providers doen het gewoon overal. Dus KPN: wat is er aan de hand???? Hoe krijg ik mijn Planet-account weer werkend?

 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@bebe 

Het lijkt wel of je dit keer weer geen antwoord krijgt. Ik geef jouw vraag even een zetje. Mogelijk wordt het nu wel opgepikt.

 

Twee maanden geleden deed mijn Planet-alias het ineens niet meer in Outlook voor Android. Er werd gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord maar aanmelden lukte niet meer. Ik heb het op dit forum (draad) aangekaart maar nooit antwoord gekregen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@bebe Excuses dat er niet gereageerd is op het topic. Bedankt @Noordzee voor het melden! Je bent er tussendoor geglipt ben ik bang. Even kijken wat er aan de hand is.
Als ik het goed begrijp doet de outlook voor 'planet’ het niet op een android apparaat. Klopt het dat de outlook op andere apparaten wel gewoon functioneert? 
Had je de tips die in het verzameltopic staan al geprobeerd? 
Ik hoor graag van je als ik je nog ergens mee kan helpen. 
 

Reputatie 7
Badge +17

@bebe  We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reputatie 1

Dag @Lisa , nee het probleem is niet opgelost. Ik heb alleen een doelijst waarmee je de arc de triomphe kan inpakken. Ik zie nu pas dat er berichten zijn. Ja, ik heb alles geprobeerd. Ja, op andere apparaten, onder andere apps gaat het goed. En nee, er is tussen het moment dat een alias het nog wel, en het moment dat ie het niet meer deed, niets op/aan mijn telefoon veranderd. Dat heb ik nagekeken.

Reputatie 7
Badge +17

@bebe Bedankt voor je reactie! Als ik het goed lees is het puur outlook op een android apparaat dat niet werkt. Je kan op de andere apps verder wel gebruik maken van het e-mailadres klopt dit? Gek dat een ander KPN mailadres wel werkt aangezien het vrijwel ‘hetzelfde’ is.

Wat voor apparaat (telefoon/tablet) gebruik je? Welke software versie staat erop? Had je ook al geprobeerd de app helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?  
 

Reputatie 1

@Lisa  Klopt. Puur Outlook op Android. Andere mailapps voor Android werken wel. Eerst gingen mijn twee planet aliassen eruit, toen mijn hoofd mailadres van planet, nu heb alleen het kpnmail-alias die het nog doet. Ik heb een Motorola g6 play telefoon met Android 9. Ja, app verwijderen enzo ook geprobeerd. Enige nog niet gedaan is fabrieksinstellingen herstellen want tja, doelijst van hier tot Tokyo he.

Reputatie 7
Badge +17

@bebe Nee, het lijkt mij onnodig om een reset van de fabrieksinstellingen uit te voeren. 
Welke melding krijg je als je  een alias toegevoegd. 

Reputatie 1

@Lisa Geen foutmelding/code. Probeert lang aan te melden, vraagt dan om controle e-mailadres en wachtwoord. Einde verhaal.

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis ABD Ik heb niet zo extreem bekend met dit soort e-mail issues. Heb jij enig idee waar het aan kan liggen? Puur outlook voor android geeft problemen voor KPN aliassen? 

Reputatie 7
Badge +7

Gezien al het andere, ook op deze telefoon, wel werkt gok ik toch een Outlook voor Android probleem.

 

De app is al een keer opnieuw geinstalleert, maar is het account ook al een keer helemaal verwijderd en daarna opnieuw ingesteld? Daarnaast, doet dit probleem zich voor op zowel wifi als 4g?

Reputatie 1

@Dennis ABD De Outlook app is vooraf geïnstalleerd op mijn telefoon dus helemaal verwijderen kan ik niet. Ik heb wel alle gegevens eraf gegooid en alle updates, en alles weer opnieuw geïnstalleerd. Mobiel netwerk, wifi hier en wifi daar, overal nada nop. Maar als het een Outlook-probleem is, dan is het toch heel vreemd dat het de @ planet.nl varianten zijn die het niet meer doen, terwijl het @ kpnmail.nl alias wel werkt. Ik wor dr gek van! :confounded:

 

@Lisa Dank in ieder geval voor de tijd die je erin hebt gestoken. 

 

@Noordzee Dank je voor het kontje. Het probleem is nog niet opgelost zoals je ziet maar we zijn in ieder geval bezig. 

Reputatie 7
Badge +7

@bebe Ik heb Outlook wel gekkere dingen zien doen :p

 

kan je je profiel aanvullen met je klant gegevens, als je dat niet al gedaan hebt? @Lisa kan die dan naar mij sturen, zodat ik even wat kan uitzetten.

Reputatie 7
Badge +17

@bebe Graag gedaan, het probleem moet immers links om of rechts om opgelost worden.Ik heb de gegevens doorgestuurd naar @Dennis ABD.

Reputatie 1

Oké @Dennis ABD, ik heb nog wat vakjes ingevuld, dus hopelijk is dat genoeg. Ik wacht met spanning af.

Reputatie 1

@Dennis ABD@Lisa: ik heb het opgelost. Ik had ineens een brainwave. Ik dacht: misschien heeft Outlook wel besloten dat mijn kpnmail-alias niet een alias is maar het hoofd e-mailadres. Daarom heb die als gebruikersnaam ingevoerd in plaats van de officiële. En dat werkt. Met de kpnmail als gebruikersnaam kan ik al mijn e-mailadressen laten draaien.

De enige vraag die overblijft is of Outlook op eigen houtje heeft besloten een alias tot officiële accountnaam te verheffen, of dat er bij jullie kaboutertjes aan de knoppies hebben gezeten. Inquiring minds want to know.

Dank voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +7

Ik zie wel wat wachtwoord fouten langskomen, dus mogelijk toch onder water een type fout? Voor Outlook zou het niet uit moeten maken of iets een alias of mailbox is. Outlook ziet slechts een mail adres.

 

Anders heb ik echt geen idee, maar wel blij dat het weet werkt :)

Reputatie 1

@Dennis ABD: Nee, geen typefout. Denk je dat ik zo suf ben? Kom op zeg! In oude versies van Outlook voor Android kon je beslist niet met een alias aanmelden. Dat was eindeloos synchronisatiegezeur. Ik was blij toen dat veranderde. Overigens gaf de “ondersteuning” van Outlook als verklaring voor mijn aanmeldproblemen dat je niet met een alias zou kunnen aanmelden. Dat heb ik afgedaan als klets omdat ik dat eerder dus wel kon.

Reputatie 7
Badge +7

Dat kan ook nog steeds probleemloos. Bij aanmelden is er geen verschil tussen een mailbox of een alias. Indien er geen foutin het wachtwoord zat kan ik het enkel maar afdoen als Outlook being Outlook.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb met Thunderbird volgens mij altijd aan kunnen melden met een alias. In ieder geval de laatste jaren. En als het met Thunderbird kan, dan zou het ook met andere mailprogramma's geen probleem mogen wezen.

Ik heb gisteren trouwens nog een kersverse Outlook 2016 ingesteld met een alias, en dat ging probleemloos. Verzenden en ontvangen ging prima. Ik heb nooit een server adres of poort of wat ingevoerd, alleen email adres en wachtwoord. De rest wist die allemaal zelf.

Reputatie 1

@Dennis ABD en @Lisa En nu heb ik het echt helemaal uitgevogeld :sunglasses: Volgens Outlook-ondersteuning haalt de Android app soms extra informatie op wanneer je inlogt op de webmail. Op hetzelfde apparaat vanzelfsprekend. Ik gebruikte daarvoor altijd gewoon mijn oude vertrouwde Planet-alias. Maar met de vernieuwde webmail staat de inlog al voorgekookt op @kpnmail.nl. Daardoor ging ik daarmee inloggen en dat pikte Outlook dus op. Ik heb nu een keertje met @planet.nl ingelogd en nu kan ik weer gewoon met mijn Planet-alias aanmelden bij Outlook. Dit is dus wat er ook bij alle anderen die problemen kregen is gebeurd.

Het enige is dat het moeite kostte om bij de nieuwe webmail met Planet in te loggen. Twee keer time-out voordat het ging. Het is belangrijk voor klanten dat het mogelijk blijft om met @anders-dan-kpnmail in te kunnen loggen. Kan dat worden doorgegeven aan degenen die hierover gaan?

 

Reputatie 7

 En nu heb ik het echt helemaal uitgevogeld :sunglasses: Volgens Outlook-ondersteuning haalt de Android app soms extra informatie op wanneer je inlogt op de webmail. Op hetzelfde apparaat vanzelfsprekend. Ik gebruikte daarvoor altijd gewoon mijn oude vertrouwde Planet-alias. Maar met de vernieuwde webmail staat de inlog al voorgekookt op @kpnmail.nl. Daardoor ging ik daarmee inloggen en dat pikte Outlook dus op. Ik heb nu een keertje met @planet.nl ingelogd en nu kan ik weer gewoon met mijn Planet-alias aanmelden bij Outlook. Dit is dus wat er ook bij alle anderen die problemen kregen is gebeurd.

Raar verhaal.

Ik log al sinds jaar en dag in met mijn @planet.nl alias en gebruik nooit het bovenliggende @kpnmail.nl account als inlog.

Dat werkt probleemloos, ook in webmail.

Toch is het zo dat ook ik af en toe met Outlook in Android niet kan inloggen op mijn @planet.nl mailbox omdat het wachtwoord ineens fout zou zijn. Toevallig heb ik dit gisteren weer eens gehad op mijn Android tablet. Door het wachtwoord opnieuw in te geven is het probleem weer over en is het wachten op de volgende keer dat dit zal optreden.

Reputatie 1

 En nu heb ik het echt helemaal uitgevogeld :sunglasses: 

Raar verhaal.

 

Ja joh, ik spoor ook niet helemaal. :upside_down:

Reageer