Beantwoord

Komt webmail.ision.nl ook in de nieuwe KPN webmail?

  • 29 January 2020
  • 11 reacties
  • 481 keer bekeken

Sinds 1993 heb ik mailadressen bij knoware.nl (een van de eerste NL Internetproviders). Via een aantal overnames zijn de diensten bij Telfort terecht gekomen en kan ik via webmail.ision.nl bij mijn mail komen, maar verder is de dienstverlening geminimaliseerd (geen beheerpagina voor account).

Komt dit domein ook onder de nieuwe KPN webmail te hangen en kunnen accounts dan weer fatsoenlijk beheerd worden (zoals wachtwoord wijzigen)?

Betaal maandelijks een klein vermogen aan KPN, dus zeur niet dat het een gratis dienst is.

 

icon

Beste antwoord door Natasja 3 February 2020, 15:43

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @Gorby , als je nu klant bent bij Telfort voor een thuispakket worden de e-mail-accounts in de loop van het jaar automatisch meegenomen naar KPN als Telfort thuis definitief bij KPN ondergebracht wordt.

Als je nu zelf naar KPN overstapt raak je al je e-mail-accounts kwijt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Is helemaal geen sprake van een gratis dienst. Als u vroeger klant was bij Knoware en Ision, en KPN heeft dit nu via Telfort overgenomen, dan betaald u daar gewoon voor. En heeft u gewoon recht op fatsoenlijke support.

Telfort is op enig moment gestopt met abonnementsgeld te incasseren omdat ze de dienst wilden opheffen. Daar was protest tegen (het opheffen). Dus specifiek voor deze dienst betaal ik niet.

KPN betaal ik wel voor een veelheid aan andere diensten. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Gorby ,

Welkom op het forum! ision.nl is een domeinnaam via de oud glasprovider concepts ICT bij Telfort gevoegd is. Deze adressen zitten nog op een andere mailstraat dan de meeste van onze domeinen. De bedoeling is voor zover ik weet wel om deze domeinen uiteindelijk aan te sluiten op dezelfde mailstraat als de rest (waarop nu de nieuwe webmail o.a. draait), maar op welke termijn dat gebeuren gaat is nu nog onbekend. Ik verwacht niet dat dat binnen enkele maanden gebeurd is.

 

Dank je Raymondt, het gaat mij om knoware.nl domein. Is er inmiddels een manier om je wachtwoord daarvoor te wijzigen?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Gorby, dat antwoord moet ik je even schuldig blijven. De klantenservice van Telfort weet daar meer over, maar misschien dat @Natasja hierin ook zou kunnen helpen.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Gorby Welkom hier op het KPN Forum en mooi om te zien dat je al de nodige respons van de community hebt gekregen. Ik denk dat @Raymondt al heel duidelijke informatie heeft gegeven, maar wellicht kun je ook nog eens informeren op het Telfort Forum. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Gorby. Voor zover ik weet is het helaas niet mogelijk om het wachtwoord voor je Knoware e-mailadres te wijzigen, omdat daar geen proces voor is ingericht. Dat heeft te maken met de veiligheid. Ik check het voor de zekerheid nog even voor je bij het team dat de Knoware e-mailadressen beheert. Ik laat het aan je weten als ik een reactie heb.

Dank je Natasja, ben benieuwd.

Goed om te weten dat er een team voor is, maar hoe draagt het bij aan de veiligheid als ik mijn wachtwoord niet kan wijzigen?

Hallo @Natasja, ben benieuwd of je al iets van het beheerteam hebt gehoord. Of weet @Raymondt al iets meer?

Vandaag ontving ik een email van Telfort met een link om mijn Telfort-account te activeren, wat nodig is om emailadressen te beheren. Kan me voorstellen dat dit met jullie mail omzettingen te maken heeft.

De link is echt naar Telfort, maar geeft een foutmelding. Om nieuwe link te krijgen moet ik mijn Telfort klantnummer invullen en dat heb ik niet.

Wat nu?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Gorby ,

Wat ik begrepen heb is dat men bezig is om een groep e-maildomeinen (waaronder degene waarover jij het had) te verhuizen naar het vaste mailplatform van KPN, dus binnenkort zou er zeker verandering moeten gaan komen. Ik kan helaas nog geen exacte verwachtingstijd geven.

 

Reageer