KPN e-mail toevoegen aan e-mailprogramma lukt niet

  • 5 May 2021
  • 8 reacties
  • 64 keer bekeken

Hier dito hetzelfde.

Ben al een paar dagen bezig sinds ik een nieuwe laptop heb om me kpnmail toe te voegen aan w10 mail.

Van alles geprobeerd.

Account verwijderd en opnieuw handmatig te installeren.

Niks helpt

Hopelijk komt kpn met een oplossing

Admin: vraag verplaatst van topic naar je eigen topic


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Russeflus! Heb je een firewall of virusscanner op de computer? Schakel die eens tijdelijk uit. De beveiligingsprogramma's zijn soms zo strak ingericht dat ze ook jouw E-mail verbinding blokkeren. Als dit het geval is veroorzaakt dit ook een foutcode in je e-mailprogramma. Probeer de onderstaande stappen eens om uit te sluiten of de virusscanner of firewall de oorzaak is.

  • Schakelt (tijdelijk) de firewall en/of virusscanner uit
  • Open het e-mailprogramma en probeer opnieuw het e-mailaccount in te stellen
  • Als de foutcode verdwenen is ligt het probleem in de beveiligingssoftware, controleer de instellingen.

Als het probleem blijft of als je geen firewall/virusscanner hebt, probeer dan het volgende eens. 

  • Maak de Postvak UIT (outbox) leeg. Het kan zijn dat een te groot e-mail bericht verstuurd of dat de ontvanger niet bestaat. In de Postvak UIT staat alleen e-mail die nog niet verstuurd is naar de server.
    • Let op! Verzonden Items map hoeft niet geleegd te worden. 
  • Verwijder het e-mailaccount weer volledig en stel opnieuw in. 
  • Voeg vervolgens het e-mailaccount opnieuw toe. Hoe je dit doet kunt je hier vinden.
  • Probeer opnieuw uw e-mail te verzenden of te ontvangen. 

Heb je het mailaccount ook verwijderd van de oude laptop? Als instellingen onderling verschillen (bijv. verouderde instellingen), dan kan dit een foutcode geven. Gelieve op alle apparaten dezelfde instellingen te gebruiken. 
 

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Zo niet, dan hoor ik het graag! 

hoi hoi

firewall uitgezet en account weer opnieuw toegevoegd.

Krijg te zien instellingen voor account kpnmail is verouderd.

Account verwijderd op andere laptop overigens wel dezelfde instellingen.

Postvak uit was leeg.

Het lukt wel om te verzenden.

Ik ken ook niet synchroniseren.

Reputatie 7
Badge +17

Dat gaat de goede kant op. Je kunt nu ten minste iets. Vaak duurt het even, na het instellen, voordat alle mails inladen en het programma optimaal werkt. Het herstarten van de computer kan nodig zijn. Krijg je geen foutmelding meer en lukt het inmiddels om de synchroniseren? 

 

nee krijg de melding te zien instellingen zijn verouderd

Kom trouwens ook niet in webmail.

Reputatie 7
Badge +24

Kom trouwens ook niet in webmail.

Zorg dan eerst eens dat da wel lukt. Weet u het wachtwoord niet meer?

@Nick83 wil voor het eerst inloggen met kpnid

Gebruikersnaam is niet bekend en ja ik weet me ww wel ;)

Reputatie 7
Badge +17

@Russeflus Je krijgt deze melding? 

Je inlogegevens voor de webmail hoeven niet gelijk te zijn aan die van het e-mailadres. Als je niet in de webmail komt, dan kloppen de gegevens niet die je invult. De webmail is immers gewoon benaderbaar. Dus of je gebruikersnaam van de KPN ID komt niet overeen met die van je e-mailadres en/of het wachtwoord klopt niet. Hier kun je het wachtwoord wijzigen