Beantwoord

KPN Webmail sessie verlopen tijdens actief gebruik

  • 7 October 2021
  • 36 reacties
  • 1362 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds een week of zo krijg ik voortdurend meldingen in webmail "sessie verlopen”.

Niet om de vijf minuten, maar bijvoorbeeld tijdens het typen van een email om de paar seconden.

Automatisch afmelden staat op nooit. Het probleem doet zich voor in Chrome en Edge.

Dit is geen werken zo.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

 

icon

Beste antwoord door RBxx 14 October 2021, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 2
Badge

Kleine aanvulling: in Mail for Windows blijkt het probleem niet op te treden, maar ik vind dat qua layout een hopeloos mail programma. Liever webmail.

 

Reputatie 7

Hallo @KoningKoos, welkom op het KPN forum. Leuk dat je een vraag aan de community voorlegt :) 

Wat enorm irritant dat je tijdens het typen van een mail wordt afgemeld. Dat is absoluut niet de bedoeling!
Je geeft aan dat je dit ongemak ondervindt met Chrome en Edge. Welke browserversie gebruik je precies? 

Ik heb het ook heel af en toe en gebruik de nieuwste browserversies 

 

Reputatie 7

Hi @JanD, wat vervelend! Welke browser + versie gebruik je precies? Dan kan ik het doorgeven aan het mailteam. Is wel een heel akelig probleem  :confounded:

Hi @JanD, wat vervelend! Welke browser + versie gebruik je precies? Dan kan ik het doorgeven aan het mailteam. Is wel een heel akelig probleem  :confounded:

Hallo @Nadia , ik schreef heel af en toe, ik gebruik hoofdzakelijk Chrome, versienummer moet ik nazien, ben nu niet bij mijn laptop.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7

Gelukkig niet constant, maar desondanks. Zeer ongelukkig. Ik zie graag je bericht tegemoet wanneer je er weer tegenaan loopt. Dan kunnen we kijken wat er mis gaat :)

Reputatie 2
Badge

Mijn versie van Chrome:

Versie 94.0.4606.81 (Officiële build) (64-bits)

Bij mij is het helaas wel zo goed als constant.

 

Hallo @Nadia versie 94.0.45606.81 official build 64 bits.

 

Reputatie 7

Bedankt, @KoningKoos en @JanD voor jullie bericht. Heb jij hier ook last van, @RBxx

Reputatie 7

Heren, @JanD en @KoningKoos. Kunnen jullie het mailadres waarmee jullie deze melding steeds krijgen in je forumprofiel, bij ‘persoonlijke opmerkingen’ toevoegen? 

Wat zijn je cookie-instellingen in Google Chrome, @KoningKoos ( en @JanD )?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nadia , ik ervaar geen problemen. Op mijn PC (Windows 10 / Edge Chromium) staat Webmail uren achtereen ingelogd terwijl ik (ook) wat anders aan het doen ben.

Mijn instelling is ‘Automatisch uitloggen’: Nooit

Alleen op mijn tablet (Samsung internet browser) moet ik soms opnieuw inloggen als ik wat langer op een ander tabblad bezig was. Maar zeker niet tijdens het werken met Webmail.

PS. heb je wat reacties verplaatst? Ik kreeg een notificatie-mail “Nadia heeft jou genoemd” die me naar een ander topic bracht. Maar ik vind je wel hoor :wink: ….

PPS. De topicstarter is het spoor wel kwijt, die plaatste zojuist een reactie in het ‘oude’ topic.

Wat zijn je cookie-instellingen in Google Chrome, @KoningKoos ( en @JanD )?

Standaard en cookies van derden blokkeren.

Reputatie 2
Badge

Ik krijg ook deze foutmeldingen als ik dan wel in mijn mailbox ben:

 

Fout tijdens het lezen van de berichtinhoud

200 SyntaxError: Unexpected token u in JSON at position 3930

Die krijg ik ook wel eens. Bijvoorbeeld als ik een email met bijlage wil sturen.

Net ingelogd in Webmail, begonnen een nieuwe email te typen, binnen een minuut tijdens het typen "sessie verlopen". Automatisch uitloggen staat op “nooit".

Cookie-instelling in Chrome:

Cookies van derden blokkeren in incognitomodus

In Edge:

Allow sites to save and read cookie data (recommended)

(block third parties cookies staat uit, preload pages staat aan)

Nogmaals: ik heb het probleem dus in Chrome én Edge, maar niet in Mail for Windows (wat ik geen prettig programma vind).

Admin: post verplaatst naar actueel topic

Reputatie 2
Badge

Zojuist ook alle cookies en browse historie in Chrome verwijderd. Browser opnieuw gestart, Webmail gestart, zelfde probleem.  :frowning2:

Admin: post verplaatst naar actueel topic

Reputatie 7

Omdat dit probleem een andere aanpak nodig heeft heb ik hier een nieuw topic voor je vraag aangemaakt, @KoningKoos :) 

Ik heb je laatste twee berichten hier weer naartoe versleept. Bedankt voor de gedetailleerde informatie. Ik heb dit doorgegeven aan het mailteam, ik hoop dat we er snel achter komen waardoor jij deze melding constant ervaart. 

Reputatie 7
Badge +10

@KoningKoos

Gezien het feit dat dit sinds een week optreed heb ik het vermoeden dat de fout moet worden gezocht in de laatste (2 ??) versie(s) van Chrome / Edge Chromium. En misschien zijn er één of meer programmas die ook (veel) informatie van internet “binnentrekken” en die Chrome “minder stabiel maken".

Reputatie 2
Badge

Het enige dat ik naast de browser open heb zijn AVG Internet Security, TuneUp en AntiTrack. En Windows Security, uiteraard.

Reputatie 2
Badge

Heren, @JanD en @KoningKoos. Kunnen jullie het mailadres waarmee jullie deze melding steeds krijgen in je forumprofiel, bij ‘persoonlijke opmerkingen’ toevoegen? 

Done, Nadia.

Heren, @JanD en @KoningKoos. Kunnen jullie het mailadres waarmee jullie deze melding steeds krijgen in je forumprofiel, bij ‘persoonlijke opmerkingen’ toevoegen? 

Hallo @Nadia , als het weer voorkomt zal ik het melden.

 

Reputatie 7
Badge +10

@KoningKoos 

Je hebt waarschijnlijk aan AVG Security voldoende. Als je ook daarnaast ook nog Windows Security hebt draaien dan is dat (waarschijnlijk) te veel van het goede, dan doe je dingen dubbel. Tenzij je ervoor zorgt dat je in elk programma alleen dingen aanzet die ook niet in het andere (“Security") programma actief zijn.

Gebruik je de AVG firewall ? (Heeft AVG een eigen aparte firewall ?) Zo ja, dan moet je een keuze maken tussen de Windows firewall en die van AVG.

Ook over Tuneup heb ik zo mijn (zeer grote) twijfels.

Overigens heb ik zonet de KPN webmail getest met Chrome (laatste versie) en had geen enkel probleem.

Reputatie 2
Badge

Ja, AVG Internet Security heeft ook een firewall. Ik zie nu dat de Windows Firewall al uitgeschakeld is "because you are using other providers". Ook de Windows Virus & Threat protection zit op AVG.

Windows Security staat dus wel als icoon in de taakbalk, maar draait in feite met AVG.

 

Reputatie 7
Badge +21

Het enige dat ik naast de browser open heb zijn AVG Internet Security, TuneUp en AntiTrack...

Hallo @KoningKoos , heb je AVG AntiTrack al eens tijdelijk uitgezet? Ik lees op de AVG website dat AntiTrack permanente cookies en browsergegevens wist. Als dit te agressief gebeurt heeft Webmail hier mogelijk last van. Kan je Webmail (kpc.webmail.kpnmail.nl) op een uitzonderingslijst zetten?

Reputatie 2
Badge

Bingo! Dat lijkt inderdaad de oplossing te zijn, Ruud. Ik heb KPN Webmail toegevoegd aan de lijst “allowed websites” en nu staat Webmail al minutenlang open zonder de "sessie verlopen” melding. Ook een email gestuurd met bijlage en al evenmin de melding  200 SyntaxError: Unexpected token u in JSON at position 3930 gehad.

Dankjewel! :thumbsup:

 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @KoningKoos , leuk om te zien dat een vermoeden van mijn kant voor jou de oplossing brengt.