Beantwoord

KPNwebmail

  • 3 December 2020
  • 12 reacties
  • 443 keer bekeken

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

 

En nu Telfort ook bij KPN zit mag deze er lijkt me ook bij @telfort.nl

Gezien ik nu niet kan inloggen en andere mail programma's niet allemaal werken.

Gebruik nu Windows Live mail altijd al gehad en werkt gewoon. Als ik eM Client gebruik kan ik mijn mail niet instellen geen bevoegdheid krijg ik als antwoord en Mozila Thunderbird lukt ook niet.

En na bellen ook niets opgelost back office zou contact opnemen maar zal wel niet gebeuren.

Als ik mijn KPN ga kan ik gewoon met mijn Telfort email inloggen maar de mail niet zo als ik het nu zie is het probleem dat @telfort.nl er niet bij staat dus helaas. En KPN zou dit volgens mij al lang  geregeld moeten hebben. Blijkbaar een steek laten vallen.

 

Groeten, Andre

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 December 2020, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Andreb70 , je hoofd TFT-mailaccount is binnen KPN bij de migratie meegenomen en de eventuele @telfort.nl aliassen hangen daaronder.

De Telfort aliassen kun je uitsluitend verwijderen en nieuwe aliassen en accounts kunnen uitsluitend gemaakt worden met als domein @kpnmail.nl. Dus je kunt géén @telfort.nl accounts en aliassen meer aanmaken,

KPN heeft dus geen steek laten vallen, maar dat is een bewuste beleidskeuze inzake TFT-accounts.

 

Ik wil ook geen accounts aanmaken het is mijn bestaande mail account en als ik die in mozila thunderbird wil toevoegen gaat dit niet. Dus hoe krij ik mijn oude mail account nu in Mozila Thunderbird.

 

De dame die ik aan de lijn had kon het niet oplossen denkelijk niet voldoende kennis gezien het leek of ze alles van haar scherm afleesde. Wat ik  zelf ook al zag staan. En als het had gewerkt had ik natuurlijk ook niet gebelt.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @JanD , het is inderdaad niet mogelijk om accounts anders dan @kpnmail.nl aan te maken.

Maar aliassen kunnen wel aangemaakt worden, ook met @telfort.nl

Dat kan via MijnKPN of rechtstreeks via https://email.kpn.com

Hallo @RBxx , als TFT klant  kun je geen TFT aliassen aanmaken, mij lukt dat niet, alleen KPNmail  extensies.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @JanD

In een ander topic heeft @Alexandra mijn uitspraak bevestigd, dat dit wel degelijk mogelijk is:  

Het aanmaken van een Telfort alias doe je als volgt: Standaard zie je bij het aanmaken van een alias al @kpnmail.nl staan. Als je de gewenste alias intikt en volgt met een @, dan verdwijnt @kpnmail.nl en kan je een @telfort.nl alias aanmaken.

Ik ben nooit Telfort klant geweest en heb zojuist een alias@telfort.nl aangemaakt :wink:

Hallo @RBxx , ik ga het proberen. 

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Andreb70 

 

Je moet nog de oude telfortservers gebruiken, werken bij tenminste nog prima.

Dus voor pop: pop3.telfort.nl

en voor imap: imap.telfort.nl

 

Ikzelf gebruik pop in thunderbird en heb het zo ingesteld:

 

 

Hallo @GeSp en @Andreb70 , je kunt ook gewoon de KPN servers gebruiken.

Mijn 1e reactie op jouw vraag trek ik terug n.a.v. de reactie van @RBxx .

Hi @JanD

In een ander topic heeft @Alexandra mijn uitspraak bevestigd, dat dit wel degelijk mogelijk is:  

Het aanmaken van een Telfort alias doe je als volgt: Standaard zie je bij het aanmaken van een alias al @kpnmail.nl staan. Als je de gewenste alias intikt en volgt met een @, dan verdwijnt @kpnmail.nl en kan je een @telfort.nl alias aanmaken.

Ik ben nooit Telfort klant geweest en heb zojuist een alias@telfort.nl aangemaakt :wink:

Hallo @RBxx en @Alexandra , verhip, het is me ook gelukt een alias aan te maken met een ander domein, super, weer wat geleerd.

Ik heb 2 aliassen aangemaakt met @wxs.nl, daar heb ik leuke herinneringen aan, ‘the good old days’ in the past century:relaxed:

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Andreb70, ik zie dat er al een boel hulp toegesneld is, fijn om te zien. Ik hoop dat je er hiermee uit komt. Je kunt, zoals gezegd, gewoon de KPN e-mailinstellingen gebruiken, ook al eindigt het e-mailadres niet op @kpnmail.nl. 

@RBxx Scherp van je :blush:  
@JanD Fijn dat het je zo is gelukt!

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Alexandra en @JanD 

 

I.d.d. werkt de kpnmail variant ook, werkte een tijd geleden niet bij mij.

Als je de mail automatisch laat instellen door Outlook 365 worden overigens nog wel de telfort mailservers (zowel imap als smtp) via autodiscover ingesteld.

Hallo @GeSp , op mijn [mainframe] gebruik ik uitsluitend de [KPN-webmail] en op de mobiele devices gebruik ik de standaard mailsoftware van die apparaten volgens IMAP.