Beantwoord

Mail archiveren mislukt

  • 10 December 2019
  • 13 reacties
  • 745 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb gisteren mijn mails ouder dan 90 dagen gearchiveerd.

Helaas ben ik ze nu allemaal kwijt.

 

Zijn ze nog ergens terug te vinden?

icon

Beste antwoord door RBxx 10 December 2019, 18:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, in je back-ups die je wekelijks maakt... toch... ? :thinking:  anders ben ik bang dat je ze kwijt bent. Welk emailprogramma gebruik je? En is het account ingesteld als POP3 of als IMAP? Al eens op de webmail ingelogd en daar rondsnuffeld?

Reputatie 3
Badge

Grapjas. Nee geen backups gemaakt. Ik heb KPNWEBMAIL. ingesteld als IMAP.

Heb overal al rondgesnuffeld maar helaas.

Reputatie 7
Badge +24

Met KPN webmail bedoel ik https://webmail.kpnmail.nl

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Freddt , ben je al overgezet naar de nieuwe webmail? Als je daarin berichten archiveert, worden ze opgeslagen in een submap van de map Archief. Zo ziet het er bij mij uit:

 

Reputatie 3
Badge

Bij mij ook alleen is de map 2019 leeg helaas

Reputatie 7
Badge +21

Bij mij dus niet. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan :sunglasses: . Sorry, dan weet ik het even niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Freddt

Ik heb toch nog een idee. Weet niet of het jouw probleem oplost, maar niet geschoten is altijd mis. Onder bepaalde omstandigheden kan het voorkomen dat eigen (sub)mappen niet zichtbaar zijn.

Kijk eens of dit ook voor jou de oplossing is (staat in het centrale Webmail topic}:

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Hierna voor de zekerheid nog even uitloggen-inloggen.

Succes!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Freddt, wat jammer dat je mails verdwenen lijken te zijn:thinking:

Ik ben heel benieuwd of het laatste idee van @RBxx er voor heeft gezorgd dat je mails weer terug zijn? Hoor het graag!

Reputatie 3
Badge

nee helaas heb ik geprobeerd maar mails blijven weg helaas.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is flink balen:disappointed_relieved:

Het archiveren, heb je dat gedaan via de webmail? Of via een mailprogramma op je pc of een ander apparaat?

Zou je in je profiel het mailadres waar het om gaat in willen vullen bij ‘Persoonlijke opmerkingen’? Hoor het graag!

Reputatie 3
Badge

Heb het fedaan via webmail.

Zal mijn profiel bewerken

 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, ik ga nu contact opnemen met de mensen van de webmail, met de vraag of ze kunnen achterhalen waar je mails zijn gebleven!

Zodra ik een reactie ontvangen heb, hoor jij weer van mij. Hier kan wel een aantal dagen overheen gaan. Mocht jij in tussentijd de mails weer terugvinden, zou je dat hier dan willen laten weten?:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Freddt, we hebben dit via een privéconversatie in samenspraak met de beheerders van de mail goed bekeken, maar hebben geen oplossing kunnen vinden om de gearchiveerde mails terug te halen. 

 

Ik ga dit topic sluiten, mocht je in de toekomst andere vragen hebben over de mail, aarzel dan vooral niet om een nieuw topic te openen!