Mail komt terecht in spammap van ontvanger

  • 22 August 2019
  • 22 reacties
  • 156 keer bekeken

Reputatie 1
Heel vreemd! Ik heb een aantal weken geleden contact opgenomen met het abuse@kpn.com team omdat ik dezelfde problemen heb: mails komen bij de ontvanger in de SPAM en mij zeiden ze dat ze daar niks aan konden doen omdat dat bij de provider van de ontvangende partij ligt?

Ik kamp dus nog steeds met het probleem. Kan iemand mij hierbij helpen? @Dennis ABD

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt


22 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Heb je een ticket nummer?
Reputatie 1
Moet ik even mijn computer opstarten om te kijken of ik de mails bewaard heb. Momentje...
Reputatie 1
@Dennis ABD helaas de mailwisseling niet bewaard en dus geen ticket nummer.
Reputatie 7
Badge +7
Als je, vanaf het adres dat je het eerder bij ons aangemeld hebt, een mailtje naar abuse@kpn.com dan kan ik het wel terug vinden, denk ik. Verwijs wel even naar dit topic zodat het duidelijk is waar het over gaat 🙂
Reputatie 1
Verstuurd 🙂

Ik had trouwens over dit onderwerp ook een topic aangemaakt. Wellicht kan je het samenvoegen?

https://forum.kpn.com/internet-9/mails-komen-bij-ontvanger-in-spambox-478548
Reputatie 7
Badge +7
Ik kan geen andere mails vinden vanaf dat email adres. Komt mail welke jij verstuurd bij de ontvangers in de spam, of betreft het mail van derden welke bij jou in de spam terecht komt?
Reputatie 1
Het betreft mail verstuurd vanaf mijn adres naar ontvangers. Ik zal eens even een bericht vanaf mijn tablet sturen, wellicht kan je daar iets van vinden. Volgens mij is de zojuist verstuurde mail kpn.mail en vanaf mijn tablet en telefoon on.nl. Wellicht zit daar iets te wringen?
Reputatie 7
Badge +7
Dat kan zeker het verschil zijn. Wat ook belangrijk is, in dit geval, is waar het in de spam terecht komt. Als dit bij KPN of Ziggo is kan ik waarschijnlijk wat doen. Is het bij Gmail of Hotmail (of een andere derde partij) dan ligt het inderdaad bij de ontvangers.
Reputatie 7
Badge +7
Op het on.nl adres kan ik meer vinden. ik ga me even inlezen, daarna zal ik een reactie sturen of hier geven 🙂
Reputatie 1
O ja, ik herinner me dat ik dat vorige keer aan de mensen gevraagd heb. Eentje had mail via Office 365 en de ander persoon wist het niet. Wellicht is het slim om op mijn tablet en telefoon kpn.mail zet. Zien mensen dan gewoon mijn oude on.nl adres?
Reputatie 7
Badge +7
Ok. In je mail lees ik dat de mail (soms) in de spam terecht komt bij gebruikers van Office365. Wij hebben absoluut geen zicht op, of controle over, hun spamfiltering. Het kan inderdaad wel liggen aan het verschil tussen versturen via 4g of je eigen wifi verbinding. Dat is echter wel speculatie van mijn kant.
Reputatie 7
Badge +7
O ja, ik herinner me dat ik dat vorige keer aan de mensen gevraagd heb. Eentje had mail via Office 365 en de ander persoon wist het niet. Wellicht is het slim om op mijn tablet en telefoon kpn.mail zet. Zien mensen dan gewoon mijn oude on.nl adres?

Nee, als je je kpnmail adres gebruikt zullen ontvangers dit ook zien, niet je on.nl adres. Je kan proberen de mail op je tablet te versturen via de on.nl servers, de precieze instellingen hiervan weet ik echter niet.
Reputatie 1
Dat klopt idd. Iemand gaf al als tip dat je wellicht het onderwerp moet veranderen. Maar via wifi of 4g versturen maakt geen verschil. Zou het verschil in de verschillende mailadressen (kpn.nl of on.nl) kunnen zitten?
Reputatie 7
Badge +7
Onderwerp zal het niet zijn. probeer het, zoals ik al zei, eens via de on.nl servers. Dat kon nogal eens verschil maken.
Reputatie 1
@Dennis ABD ik heb juist de indruk dat het juist via die on.nl servers fout gaat.

Het on.nl adres gaat via de kpn server zie ik nu.
Reputatie 7
Badge +7
Als je het idee hebt dat de mail juist via de on.nl mailservers in de spam van anderen belanden stopt het eigenlijk al helemaal voor ons. Het word dan verstuurd via een mailserver waar wij geen zicht op hebben en ontvangen door een partij waar wij geen zicht op hebben.

Aan de kant van ons spamfilter kan ik in ieder geval niks vreemds ontdekken. Zowel met je kpnmail als met je on.nl mail.
Reputatie 1
On heeft geen eigen mailserver, dit loopt via kpnmail.nl dus via de server van kpn. Mijn oude mailadres is gekoppeld aan de kpn server.

Maar als er niets vreemds te ontdekken valt dan houdt het verder op denk ik. Het kan toch niet aan de de naam liggen die je gebruikt voor mailen? Of dit n....@on.nl of n.....@kpn.nl is als dit beide via dezelfde server gaat?
Reputatie 1
Misschien ligt het nog aan een bekabelde verbinding of wifi....
Reputatie 7
Badge +7
Oh, fun. on.nl is blijkbaar ook van ons. Die had ik nog niet ontdekt! En nee, gezien het dezelfde mailserver is ligt het niet aan de naam. Ik kan dan dus helaas enkel naar Microsoft wijzen... Zeker bij Office365 moet de ontvanger iets van ondersteuning kunnen krijgen via Microsoft, desnoods via de reseller als die er is.
Reputatie 1
Ja haha.... Denk ik nog even mee @Dennis ABD
Zou het aan de beveiliging kunnen liggen die ik op mijn tablet of mobiel heb ingesteld bij de uitgaande server?
Reputatie 7
Badge +7
Nee, dat heeft enkel van invloed op het al dan niet kunnen versturen (verkeerde instellingen en het werkt simpel niet). Even aangenomen dat je geen nieuwsbrieven verstuurd, kan ik me echt niks bedenken. Zeker om dat het een kwestie van soms wel en soms niet is.

Linkt in de email kunnen invloed hebben maar, bij gewone prive mails, zal dat meestal niet het geval zijn. Het is echter niet ondenkbaar. Ook het afzender IP adres kan invloed hebben en het verschil tussen 4g en de thuis verbinding verklaren. Maar, zoals gezegt, het blijft giswerk.
Reputatie 1
Helaas, niks aan te doen. Hartstikke bedankt voor je tijd, informatie en meedenken @Dennis ABD

Reageer