Beantwoord

Mail verdwijnt uit inbox van outlook en zelfs van de kpn webmail.

  • 3 June 2020
  • 19 reacties
  • 2005 keer bekeken

Tot afgelopen week gebruikte ik outlook live mail op mijn laptop, omdat ik die het gemakkelijkste vind in gebruik. Dat kan echter niet meer omdat ze er een app van gemaakt hebben. 

Dus gebruik ik nu mail voor windows 10, echter de mail verdwijnt ineens uit mijn inbox, zelfs als ik die nog aan het lezen ben! Tot mijn verbijstering verdwijnt de mail tegelijkertijd ook uit de webmail van kpn.

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen (dit ivm een lichte hersenbeschadiging) hoe ik dit op kan lossen?

Met vriendelijke groet,

Eerin Naus

icon

Beste antwoord door Eerin 30 June 2020, 13:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft het mail account op een apparaat ingesteld als POP3 account. Op dit apparaat blijft de mail wel bewaard. Heeft u een apparaat waar de mail wel bewaard blijft?

Nee de mail blijft op geen enkel apparaat bewaard u zult begrijpen dat dit echt een probleem is. Begrijp ik nu goed dat als je je mail account insteld als POP3 account dat de mail dan niet verdwijnt?

Reputatie 7
Badge +24

Nee de mail blijft op geen enkel apparaat bewaard u zult begrijpen dat dit echt een probleem is. Begrijp ik nu goed dat als je je mail account insteld als POP3 account dat de mail dan niet verdwijnt?

Juist wel. Althans, je kunt ook instellen dat de mail op de server wel bewaard moet blijven. Maar de standaardinstellingen is meestal: verwijderen van de server na ophalen.

Dus controleer de instellingen. Wijzig desnoods het wachtwoord van de mailbox bij KPN. Dan kom je er vanzelf achter op welke apparaten er allemaal mail op gehaald word. Want die beginnen dan te piepen dat het niet meer lukt.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Eerin, welkom. Al goed geholpen door Nick zie ik. Ik ben het helemaal met hem eens natuurlijk. Is het probleem inmiddels opgelost? Want mails kwijtraken is natuurlijk zeer ongewenst.

Nou ehhhh ik voel me helemaal niet goed geholpen eerlijk gezegd want het probleem is niet opgelost!

Ik begrijp het antwoord van Nick niet want ik zie nergens de mogelijkheid om de standaardinstellingen te wijzigen, én het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen een instelling als POP-s en IMAP.

Misschien komt dat amateuristisch over maar als je ouder wordt kun je de snelle ontwikkelingen niet meer altijd goed volgen, in mijn geval sowieso niet omdat ik een lichte hersenbeschadiging heb.

Daarom heb ik ook gevraagd om het stap voor stap uit te leggen hoe ik dit kan oplossen.

Reputatie 7
Badge +25

Oké, ik leg het verschil met alle liefde uit, alleen werd er niet meer gereageerd, dus wist ik niet of er nog vragen waren… 

Verschil tussen POP3 en IMAP: https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/email/wat-is-het-verschil-tussen-pop-en-imap/

Kort gezegd: POP3 gebruik je vaak als je paar 1 apparaat gebruikt voor mail. IMAP wordt vaak gebruikt voor het geval je meerdere apparaten gebruikt voor mail omdat alles met elkaar synchroniseert. 

Als er bij jou een apparaat via POP3 is ingesteld, dan pakt dat apparaat alle e-mails van de server, en kunnen de andere apparaten (en webmail) ze niet meer zien. Daardoor verdwijnen ze. Je zult dus moeten uitzoeken welk apparaat dat is… Als je bij instellingen kijkt in een mailprogramma, dan staat er wel bij of het via POP3 of IMAP is ingesteld.

Als er vragen zijn, stel ze gerust hoor.

Dank je wel Paul, dit is een duidelijk antwoord waar ik iets mee kan. Voor zover ik weet staat alles ingesteld op IMAP, in elk geval bij Windows Mail, en juist daar verdwijnt de mail…….

Ik denk erover om alleen nog jullie KPN Webmail te gebruiken, die is voor mij goed genoeg zeker sinds het vernieuwd is, en Windows Mail niet meer te gebruiken want die is onvoorspelbaar.

Mijn vraag aan jou is of dat verstandig is, of dat daar toch nog evt. nadelen aan zitten. Ik gebruik maar een apparaat, mijn laptop en heel soms als ik onderweg ben mijn smartphone maar daar werkt jullie webmail prima op.

 

Reputatie 7
Badge +25

Het zou eventueel nog kunnen zijn dat het account 2 keer is ingesteld op de laptop, waarvan 1 keer via POP, maar dat is voor mij niet te controleren. De andere optie zou zijn dat er toch ook een mail app is ingesteld op de smartphone..

KPN Webmail is prima te gebruiken hoor. Al helemaal voor wat standaard gebruik zonder al te veel poespas. Mijn advies zou zijn om het gewoon een tijdje te proberen op de laptop, en dan Windows Mail helemaal niet meer op te starten. Ik ben benieuwd of je dan ook nog ervaart dat mails verdwijnen. Als Windows Mail toch de boosdoener is, dan zou je het dan niet meer moeten ervaren namelijk.

Vragen? Vragen!

Ik ga je advies volgen en het een tijdje proberen op de laptop. En zal over 2 weken terugkoppelen of dit voor mij werkt en de beste oplossing is.

Reputatie 7
Badge +24

Tja... zoals ik zei: wachtwoord wijzigen.

https://email.kpn.com

Reputatie 7
Badge +25

Tja... zoals ik zei: wachtwoord wijzigen.

https://email.kpn.com

Prima idee natuurlijk! Daarmee zorg je dus dat de instellingen van het e-mailprogramma niet meer kloppen, en de mails niet meer kan weghalen.

Beste Paul, heb nu 2 weken alleen met jullie webmail gewerkt en dat gaat prima. Geen enkele mail verdwijnt ‘zomaar’ uit jullie webmail meer dus de boosdoener is windows mail. Die start ik niet meer op en ga ik niet meer gebruiken. Dank voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +25

Beste Paul, heb nu 2 weken alleen met jullie webmail gewerkt en dat gaat prima. Geen enkele mail verdwijnt ‘zomaar’ uit jullie webmail meer dus de boosdoener is windows mail. Die start ik niet meer op en ga ik niet meer gebruiken. Dank voor de hulp!

Top. Bedankt dat je nog even terugkomt om het te laten weten. :slight_smile:

Hoi ik heb het zelfde probleem, echter bij mij staat alles op IMAP ( inkomend post) i.p.v. POP (3). 

toch verdwijnt hij na enkele seconden...

vergeten te vertellen. hij verdwijnt overal dus ook op mijn kpnmail box.

Reputatie 7
Badge +24

vergeten te vertellen. hij verdwijnt overal dus ook op mijn kpnmail box.

En de mail is dan op geen enkel apparaat nog te vinden?

enkel op mijn IMAC ( gelukkig)

dus niet meer op mijn laptop, telefoon.

zodra er een mail binnenkomt en ik klik erop om het te lezen…..dan verdwijnt het ook.  zolang het niet gelezen  blijft het staan.