Beantwoord

Mail verzenden via mail gaat niet

  • 28 April 2019
  • 3 reacties
  • 957 keer bekeken

Ik heb een account aangemaakt in mail van windows 10, volgens de handleiding op kpn.com. Inkomende mail gaat goed, maar een mail verzenden lukt niet. Aanwijzingen op internet en op forum werken niet of zijn niet terug te vinden. Ik heb een @onsbrabantnet.nl mailadres.
icon

Beste antwoord door Marina_ 30 April 2019, 11:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @renc,
Er staat een gedetailleerd verhaal op de KPN site: Windows 10 Mail
Heb je dit gebruikt? Dit geldt voor alle door KPN beheerde adressen, dus ook onsbrabantnet.nl
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @renc, Welkom op het forum. Zo te lezen ben je een tijdje bezig geweest om de juiste informatie te zoeken. Ben je er nog uitgekomen? Tijdens de overstap van OBN is het @onsbrabantnet e-mailadres als alias toegevoegd aan een KPN e-mailaccount. Hierdoor heeft het @onsbrabantnet e-mailadres hetzelfde wachtwoord als het KPN e-mailaccount. Het KPN account wordt gezien als hoofdaccount en deze registreer je dus onder de instellingen met de bijbehorende wachtwoorden of het wachtwoord die je gewijzigd hebt via MijnKPN. Dit zijn de instellingen voor inkomende en uitgaande mail. Hopelijk kun je hier iets mee.

Inkomend
IMAP:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaand

smtp.kpnmail.nl
STARTTLS (SSL/TLS voor sommige clients) aanzetten poort 587 invullen.
Autheticatie / inloggen vereist aanzetten.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @renc, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het allemaal gelukt is. Anders hoor ik het graag!

Reageer