Beantwoord

Mijn emails worden met DKIM melding tegengehouden in de spamfilter van KPN

  • 21 June 2022
  • 32 reacties
  • 1012 keer bekeken

Reputatie 1

Ineens wordt veel van mijn mail tegengehouden door een spamfilters van de KPN , eerder niet nu ineens wel. De ontvanger ziet dan bij mij “ DKIM” staan. Na telefonisch contact met iemand van de KPN die niet wist waar ik het over had kwam eruit dat de “ fout “ bij mijn mailprogramma zou moeten liggen. Ik gebruik het programma “ mail” van Apple en heb geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen.

icon

Beste antwoord door Enny Kleikamp-van Leeuwen 1 July 2022, 17:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt Obelisk maar ik heb weliswaar een KPN abonnement  maar wel ook een online server.

Wat bedoelt u met "online server"?

Reputatie 1

Ik bedoel een server van online

Reputatie 7
Badge +17

@Enny Kleikamp-van Leeuwen hier zijn eventueel de mailserver instellingen voor Online.nl.

Reputatie 7
Badge +24

Ik bedoel een server van online

Een mailserver? Die kunt u niet gebruiken om emails met als afzender een kpn emailadres te versturen.

Reputatie 1

Nick .ik stuur mijn mail van kpn met kpn en van online via online.

ik heb eenzelfde probleem, maar zonder Apple of online. Een voorbeeld: ik ben geabonneerd op de dagelijkse nieuwsbrief van een krant. Een deel ervan komt in mijn inbox, een ander deel wordt DKIM gemarkeerd en komt in de online Spambox bij KPN-webmail. Ze hebben dezelfde afzender-mail en verder zie ik ook geen patroon. Als ik ze in de spambox vind, markeer ik ze als ‘geen spam’. Dat doe ik nu al een paar maanden, maar het spamfilter leert er niet merkbaar van (zoals KPN beweert).

Ook sommige mails van individuen met verschillende afzenddomeinen komen soms! in de spam, soms met [SPAM], soms met [DKIM]. Zo heb ik al regelmatig belangrijke mails gemist.

Ik gebruik een lokaal mailprogramma (Thunderbird met POP3, in Win10) en voel er weinig voor om regelmatig in de online KPN-webmail te kijken naar de spambox. Tot enige tijd terug had ik dit probleem ook niet.

Ik begrijp niet veel van de bovenstaande discussies en uitleg. Moet ik mijn krant vertellen dat zijn nieuwsbrief soms als DKIM in de spam verdwijnt, en of ze daar iets aan kunnen doen? En de verschillende afzenders? En wie dan wel en niet?

Graag uw advies of tips.

Reputatie 7

Als ik ze in de spambox vind, markeer ik ze als ‘geen spam’. Dat doe ik nu al een paar maanden, maar het spamfilter leert er niet merkbaar van (zoals KPN beweert).

Een bericht dat niet voldoet aan DKIM zal altijd in de spamfolder geplaatst worden, ongeacht of je deze wel of niet als "geen spam" markeert.

 

Moet ik mijn krant vertellen dat zijn nieuwsbrief soms als DKIM in de spam verdwijnt, en of ze daar iets aan kunnen doen?

Ja, dan kunnen zij contact opnemen met het abuse team van KPN om de oorzaak te achterhalen.