Beantwoord

Mijn klant stuurt mij mail maar krijgt deze terug

  • 26 November 2020
  • 10 reacties
  • 160 keer bekeken

Euler Hermes krediet verzekering wil berichten aan mij sturen maar krijgt deze terug met foutmelding. Ik krijg niets en heb het gevoel dat dit vaker gebeurt. 
heb aan een computer vriend gevraagd waarom deze werd geweigerd ( ik heb hem de foutmelding historie gestuurd. )

dit was zijn antwoord 

Dit lijkt een fout in de DNS / KPN. Ik denk niet dat jij hier iets aan kan doen. Je kunt het beste contact opnemen met KPN en aangeven dat je klanten een foutmelding krijgen met code 554 5.7.1 Mail rejected


dit geldt voor (...)

Kan KPN dir oplossen of verklaren?

want dit kist mij als bedrijf klanten.


Indien gewenst kan ik u ook de foutmelding historie sturen. 
 

ik hoor graag 👍

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 2 December 2020, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Probeer het emailadres even in je profiel te zetten. Dit is een openbaar forum en misbruik ligt op de loer. :)

Hoi @Drieborg . Welkom op het forum.

Als ik deze foutcode opzoek krijg ik te lezen dat dit veroorzaakt kan worden bij de verzender. Maar ook bij de ontvanger. Dat laatste met name als er vermoed wordt dat spam afkomstig is van het verzend adres. 

Lukt het jou wel om mail naar jezelf te sturen op dat adres?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb hetzelfde probleem! Dacht dat ik vanwege Corona weinig aanvragen kreeg, maar misschien ligt het toch aan KPN?

Hoi @Drieborg . Welkom op het forum.

Als ik deze foutcode opzoek krijg ik te lezen dat dit veroorzaakt kan worden bij de verzender. Maar ook bij de ontvanger. Dat laatste met name als er vermoed wordt dat spam afkomstig is van het verzend adres. 

Lukt het jou wel om mail naar jezelf te sturen op dat adres?

Kun jij tevens je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Bij mij was het laatst wel zo, dat de opdrachtgever veel linkjes geplaatst had in haar mail. Ze kreeg haar mail dan ook direct terug gebounced. Ze heeft de mail uiteindelijk naar een hotmail adres van mij gestuurd. Maar als ze dat adres niet had gehad, had zij mij niet eens kunnen benaderen via de mail!

@MPMB : kun jij die persoon een vragen om een heel sober mailtje te sturen? Mocht dat ook niet werken kan het probleem dus bij haar zitten maar ook bij ons.

Ik wil dat dan uiteraard graag verder onderzoeken.

Dank je https://forum.kpn.com/members/erwin-288656 ik ga het uitzoeken. Ik zal eerst de betreffende mail aan mijzelf doorsturen. Kijken of die doorkomt. Een testbericht mailen vanuit mijn hotmail is in ieder geval gelukt.

 

Aha. Net de mail van mijn opdrachtgever aan mijn kpnmail adressen doorgestuurd en die komen gewoon door. Dus het ligt niet aan de linkjes? Was er maandag 30 november misschien een storing?

 

@MPMB : kun jij die persoon een vragen om een heel sober mailtje te sturen? Mocht dat ook niet werken kan het probleem dus bij haar zitten maar ook bij ons.

Ik wil dat dan uiteraard graag verder onderzoeken.

Ik zal mijn opdrachtgever vragen of ze bereid is een testmail te sturen zonder links. Maar ik denk niet dat het daaraan ligt, omdat ik net ook al geprobeerd heb haar mail door te sturen vanuit hotmail aan mij kpnmail adressen. En die mail is gewoon aangekomen. Ik zit te denken aan een tijdelijke storing bij KPN of anders bij haar provider. Maar ik zal haar vragen te mailen.

@MPMB : kun jij die persoon een vragen om een heel sober mailtje te sturen? Mocht dat ook niet werken kan het probleem dus bij haar zitten maar ook bij ons.

Ik wil dat dan uiteraard graag verder onderzoeken.

Ik zal mijn opdrachtgever vragen of ze bereid is een testmail te sturen zonder links. Maar ik denk niet dat het daaraan ligt, omdat ik net ook al geprobeerd heb haar mail door te sturen vanuit hotmail aan mij kpnmail adressen. En die mail is gewoon aangekomen. Ik zit te denken aan een tijdelijke storing bij KPN of anders bij haar provider. Maar ik zal haar vragen te mailen.

Had ook al gecheckt of zij niet toevallig op de spamlijst van de mailbox staat, maar dat is ook niet het geval. Dus...

Het zou kunnen dat er een tijdelijk storing was. Soms zijn die storingen zo kort dat ze niet ons algemene systeem gelogd staan.

Als dit consequent misgaat wil ik dat graag weten, zodat ik dit bij onze abuse collega's kan neerleggen. 

Het zou kunnen dat er een tijdelijk storing was. Soms zijn die storingen zo kort dat ze niet ons algemene systeem gelogd staan.

Als dit consequent misgaat wil ik dat graag weten, zodat ik dit bij onze abuse collega's kan neerleggen. 

Vooralsnog geen andere meldingen gehad. En nu verloopt het mailen voor zover ik het kan overzien wel goed. Bedankt voor je reactie Erwin. Hopelijk kom ik er niet meer op terug!