Beantwoord

Mijndomein + KPN

  • 16 February 2019
  • 6 reacties
  • 599 keer bekeken

Badge
Situatie:
Al jaren stuurt Mijndomein braaf alles door aan email wat eindigt op @sernee.eu
Al jaren stuurt ik vanaf mijn pc via de KPN servers ook emails uit, met als reply adres @sernee.eu
Sinds een poosje gaat dat vaak niet goed.
Sterker, ik mag niet eens via de KPN server naar mijzelf sturen, krijg hem terug.
WEL kan ik uitsturen naar mijn Gmail adres
Ook een email die iemand heeft gestuurd naar @sernee.eu komt gewoon aan.
Wil ik vervolgens beantwoorden, krijg ik hem ook weer terug.
Ik gebruik de laatst versie mozilla Thunderbird
Bijgevoegd een mail als voorbeeld
Iedere input is welkom....al even met KPN gebeld, maar die kwam ook niet ver
Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door huistijger 17 February 2019, 17:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Draco1976
Hoe verstuur je die mails?
Via de SMTP van KPN of via Sernee.eu ?
En welke instellingen gebruik je?
Kun je even een screendump van je SMTP instellingen plaatsen? (wel even alles voor @sernee.eu weghalen i.v.m. privacy)
Badge
Dank voor de reply
Zoals gesteld, zowel ingaand (pop3) als uitgaand (SMTP) de servers van KPN
Bijgevoegd screendump

Reputatie 7
Badge +21
Poort 25 is een onveilige poort evenals poort 110
Daar komt het door dat het soms wel en soms niet gaat en vul je gebruikersnaam en wachtwoord ook bij SMTP in.
verander dit in onderstaande:

Inkomende mail:
Server ??sernee.eu....?
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
poort 993 als je IMAP gebruikt (als je POP gebruikt poort 995)
Vink TLS of SSL aan

Uitgaande mail:
Server smtp.kpnmail.nl
Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.
Vul je complete emailadres in als gebruikersnaam
en vul je wachtwoord in.
Poort 587
Vink TLS of SSL aan

Voor de instellingen van de KPN email kun je ook hier de instellingen bekijken.
Badge
Hallo @huistijger
Reply duurde even, griepje tussendoor...
Ik heb het op zich wel nu werkend door de nieuwe instellingen
Maar eigenlijk nog steeds niet zoals ik wil
Als ik nu een mail uitstuur ziet men 2 adressen, mijn KPN en mijn eigen .EU mail adres...dat is verwarrend.
Ik kan geen .EU mailserver op geven, simpelweg omdat ik die niet heb, het is alleen maar een forward adres
Had juist zo'n mooie forward in gebruik genomen zodat ik altijd hetzelfde email adres zou houden, de verwijzing kan ik ten aller tijde wijzigen...
Enige optie is dan een email pakket afnemen van mijn domein denk ik?
Of is er nog een workaround?
Alvast bedankt


Reputatie 7
Badge +21
Het is me niet geheel duidelijk Draco.
Begrijp ik goed dat je een eigen domein hebt sernee.eu ?
Heb even gekeken op die website, ziet er wel goed uit.
Maar je e-mailprogramma kan toch wel meerdere accounts aan?
Ik gebruik Apple-mail en kan daar daar zoveel accounts in aanmaken als ik wil momenteel heb ik zo'n negen accounts aangemaakt.
Dat kan vast ook wel in jouw e-mail-programma.
Je laat dan de binnenkomende mail automatisch doorsturen naar het adres wat je wilt.
Welk e-mailprogramma gebruik je?
Badge
@huistijger
De domeinnaam sernee.eu is van mij idd.
Maar ik heb geen website hoor, heb alleen doorverwijzing aangezet naar iemand die zich met de stamboom Serné/Sernee bezighoudt
Zelfde geldt dus voor mijn email, het is een forward only, ik heb geen mailbox daar
Gebruik Mozilla Thunderbird voor email

Reageer