Beantwoord

MS Teams geeft aan dat ik onderdeel ben van de organisation KPN Consumer Email domains?

  • 11 January 2022
  • 12 reacties
  • 308 keer bekeken

Al 20 jaar heb ik een Microsoft account voor mijn privégebruik met als emailadres ...@planet.nl. 

Nu wil ik MS Teams gaan gebruiken, maar ik krijg steeds de melding dat mijn organization al een account heeft. Bij MS My account instellingen kom ik dit tegen: ik ben dus lid van de organization KPN Consumer email domains .. Waar komt dit vandaan?

Ik wil bij MS een ander emailadres opgeven, maar ik kan mijn eigen mailadres niet wijzigen omdat ik als gebruiken ben opgegeven door mijn organization, dus KPN. Hoe kom ik hier uit? Ik gebruik Win11 en MS 2019.

icon

Beste antwoord door BS1234 14 January 2022, 10:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @BS1234 , als ik teams wil gebruiken krijg ik onderstaande melding:

Microsoft reageert raar bij bepaalde mail-domeinen, heb ik al eer over gelezen.

Ik ben ook een consument en met een consumenten mailaccount bij KPN

Die melding ken ik, als ik dan probeer aan te melden met een personal account kom ik in een 'loop’. Ik heb het met 3 andere mailaccounts geprobeerd: gmail, kpnmail en protonmail. Maar ik kom niet weg uit de organisation KPN. Ik heb veel op dit forum gelezen over het domain KPN en de 'samenwerking’ met MS. Daarom mijn vraag: hoe kom ik uit de organisation KPN? Als ik er nl. uit ben kan ik opnieuw beginnen met mijn protonmail account.

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed een beetje dat u op uw pc / laptop zelf, onder Windows, ook ingelogd bent met dat KPN mail adres. Zou dat kunnen kloppen? 

Dat moet tegenwoordig, volgens mij. Als je een nieuwe pc of laptop met Windows voor de allereerste keer aanzet, dan moet je een account aanmaken met een emailadres als gebruikersnaam en een bijbehorend wachtwoord. Of inloggen met zo'n bestaand account. Daarbij heeft u misschien al voor dat KPN mail adres gekozen?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @BS1234 het is een bewuste keuze van KPN om alle domeinen van KPN aan te melden als corporate e-mailadressen wat dus betekent dat je je er niet meer mee kunt registreren als Microsoft account. Sinds medio 2020 geldt dat voor alle KPN e-mailadressen.

Zie voor meer informatie

 

Het klopt dat ik op mijn laptop ben aangemeld met mijn planet.nl mailadres. Daar ontstond het probleem toen ik Teams wilde gaan gebruiken. Het heeft lang geduurd voordat ik op dit forum terechtkwam en mijn probleem beschreven zag, want ik dacht dat het een Teams/Microsoft probleem was.

Blijft mijn vraag: hoe kom ik uit de organisation van KPN zodat ik opnieuw kan beginnen? Om te beginnen wil ik mijn Microsoft account van een niet-KPN emailadres te voorzien, maar dat lukt nu ook niet omdat ik bij de administrator (dus KPN) moet zijn om mijn mailadres te wijzigen.

Reputatie 7

Blijft mijn vraag: hoe kom ik uit de organisation van KPN zodat ik opnieuw kan beginnen? Om te beginnen wil ik mijn Microsoft account van een niet-KPN emailadres te voorzien, maar dat lukt nu ook niet omdat ik bij de administrator (dus KPN) moet zijn om mijn mailadres te wijzigen.

Kan je eens screenshots plaatsen van de melding die je krijgt.

Reputatie 7
Badge +24

Het klopt dat ik op mijn laptop ben aangemeld met mijn planet.nl mailadres.

Probeer dan eens uit te loggen op de pc / laptop en in te loggen met een outlook.com email adres. Misschien werkt het dan wel.

Hallo @Nick83 ik heb geen account bij MS en log op mijn PC in met een lokaal account en krijg dan eerder getoonde melding te zien.

CC: @BS1234 

Dank voor reacties. Met veel moeite is het gelukt om in te loggen met mijn protonmail account en nu werkt MS Teams.

Ik zou het fijn hebben gevonden als KPN, toen ze hun maildomains claimden en Microsoft die domains als een organisatie kenmerkten, een bericht naar alle mailklanten had gestuurd met het advies om je met een niet-KPN mailadres bij je Microsoft account aan te melden. Dat zou mij twee dagen gedoe en ergernis hebben bespaard.

Intussen zit ik nu nog met 2 Microsoft accounts met verschillende mailadressen die door elkaar lopen. Nou ja, dat is geen vraag voor dit forum.

Reputatie 7
Badge +20

@BS1234, fijn dat het nu gelukt is. Wil je nog delen hoe? Mogelijk hebben velen hier nog wat aan. 

En ook bedankt voor je feedback. Ga ik meenemen. 

Hoe heb ik het voor elkaar gekregen? Door in de Microsoft omgeving op mijn laptop mijzelf uit te loggen van mijn MS-account. Dat was op meerdere plaatsen. Omdat ik profielfoto's heb, kwam ik er achter dat MS in de Teams omgeving account details van mijn oude Skype-account gebruikte dat zag ik aan de oude profielfoto. Dus er waren op mijn laptop al twee MS accounts die door elkaar liepen. Bedankt MS … 

Na het uitloggen heb ik een nieuw MS account aangemaakt met mijn protonmail account. Ingelogd met dat account werkt Teams eindelijk naar behoren.

Mijn oplossing is een paardenmiddel en ik ben er niet blij mee, want nu zit ik met drie MS accounts. Ik ben een privégebruiker die niet kan terugvallen op een helpdesk dus het kostte me tijd en frustratie om dit uit te pluizen. 

Reputatie 7
Badge +20

Snap ik heel goed, toch fijn dat het gelukt is. Bedankt voor de uitleg.