Beantwoord

Outlook met Imap synchronisatie hangt

  • 17 January 2021
  • 4 reacties
  • 224 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds ik Outlook 2019 in combinatie met Imap gebruik, blijft Outlook telkens na een paar uur goed gewerkt te hebben hangen bij de synchronisatie. Ik heb al een keer de Outlook .ost file opnieuw aangemaakt, waarna automatisch alle KPN mail opnieuw wordt gesynchroniseerd naar mijn pc. Als ik met Windows taakbeheer het proces Microsoft Outlook stop, en Outlook weer opnieuw opstart, gaat het de rest van de dag goed. De volgende dag herhaalt zich dit weer. Voorheen gebruikte ik pop3 zonder dit fenomeen.

Mijn pc en KPN glasvezel internetverbinding zijn zwaar genoeg om Outlook fluitend aan te kunnen. Ik heb zowel 32-bit als 64-bit Outlook geprobeerd, maar beide versies hebben hetzelfde resultaat. Wat kan ik nog proberen?

Dit zijn mijn gebruikte instellingen:

 

icon

Beste antwoord door marcvdw 23 May 2021, 14:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@marcvdw Welkom op het forum. 

Omdat Outlook een tijd wel goed werkt en daarna niet meer lijkt het een software probleem te zijn. 

Wellicht dat het verwijderen en opnieuw installeren van Outlook het probleem kan oplossen. Kun je mij laten weten of dit gelukt is? En of het probleem daarmee opgelost is? 

Reputatie 2

@Rutger_ Bedankt voor je reactie.

Doordat ik zowel 32 bits als 64 bits versies van Outlook heb geprobeerd, heb ik al 2x Outlook opnieuw geinstalleerd. De nieuwste Office updates zijn ook aanwezig.

Ik heb ook de het serveradres van de email instellingen gewijzigd van xmsnet naar kpnmail, en de instelling voor SMTP aangepast, waarbij nu geen verificatie is benodigd voor Outlook 2019. Dit geeft voor mij geen zichtbare verandering.

Bijzonder blijft, dat het dagelijks eerst een aantal uren goed blijft werken. Kan het zijn, dat er periodiek door Outlook en KPNmail iets anders wordt gesynchroniseerd, zoals het opruimen van spam?

Reputatie 2

Na diverse updates van Office 2019 (en dus Outlook) lijkt het vastlopen verholpen te zijn.

Reputatie 2

Afgelopen maanden heb ik toch nog onregelmatig een hangende Outlook gehad tijdens een synchronisatie activiteit van in- en uitgaand mail. Na veel zoekwerk, heb ik in Outlook een extra invoegtoepassing geactiveerd: Microsoft Exchange Add-in.

Weliswaar gebruik ik geen Exchange koppeling (ik gebruik alleen KPN/XMSNet mail en Gmail in Outlook), maar een hangende Outlook lijkt nu definitief verleden tijd te zijn.