Beantwoord

Outlook: verdwenen submappen

  • 6 March 2020
  • 18 reacties
  • 8224 keer bekeken

Ik heb vandaag een nieuw wachtwoord voor webmail ingesteld. Nu zijn in Outlook ineens mijn 'submappen' (in mijn Postvak In) allemaal weg. Via webmail kan ik die mappen wel zien, dus de mails zijn gelukkig wel bewaard.

Mijn server is ingesteld als IMAP:

imap.kpnmail.nl

Vraag: Hoe kan ik de mappen in outlook weer zichtbaar en benaderbaar krijgen?

icon

Beste antwoord door Nick83 29 March 2020, 10:31

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Suus.E., welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er is de laatste tijd heel wat aangepast met betrekking tot de webmail van KPN. Hier is een heel topic aan gewijd, erg interessant om even te bekijken lijkt me!

Wat daarin naar voren komt over mappen die verdwijnen is het volgende: 

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Wil je dit in jouw situatie even nagaan?

Goedemorgen @Suus.E., welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Er is de laatste tijd heel wat aangepast met betrekking tot de webmail van KPN. Hier is een heel topic aan gewijd, erg interessant om even te bekijken lijkt me!

Wat daarin naar voren komt over mappen die verdwijnen is het volgende: 

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor.
Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Wil je dit in jouw situatie even nagaan?


Dank voor uw reactie en ondersteuning! Mijn IMAP abonnement staat goed ingesteld, dat heb ik zojuist gecheckt. De mappen zijn via de webmail wel zichtbaar (dat was ook al zo). De enige plek waar ze niet meer zichtbaar zijn is in in Outlook. Voorheen waren ze daar wel zichtbaar, maar na het opnieuw instellen van Outlook zijn ze verdwenen. Wellicht staan mijn instellingen van Outlook niet meer goed. Ik krijg daar wel mails binnen, en kan ook verzenden; mijn Email staat ingesteld op type IMAP/SMTP. 

Bij de link met gegevensbestanden in Outlook gaat het fout (denk ik). Daar staat een outlook gegevensbestand met .ost. Het betreffende bestand staat ook kan ik benaderen, en staat onder programfiles (Microsoft/ Outlook). Mogelijk is dit een verkeerde link. Ik weet dat dit tijdelijke bestanden zijn. Zojuist heb ik alle bestanden op programfiles met mijn Email adres verwijderd, ook vanuit cache files en prullenbak. Daarna heb ik Outlook opnieuw geopend, maar mijn mappen zijn nog steeds niet zichtbaar.

Weet u hoe ik dit in Outlook kan oplossen?

Reputatie 7
Badge +24

Rechtsklikken op je email adres...

... en probeer dan eens "Mappenlijst bijwerken".

 

Beste Nick.

Dank voor de tip. Ik heb dit gedaan. Bij mij staan geen IMAP mappen weergegeven, en ik kan ook niks bijwerken. Waarschijnlijk is dat ook het probleem. Ergens zal de link met dat gegevensbestand niet goed staan. Mappen bijwerken heb ik ook gedaan, dan verandert er niks...

Reputatie 7
Badge +24

Welke Outlook versie heeft u?

Welke Outlook versie heeft u?

Office 365.
Dus de allerlaatste versie van Outlook.

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E. zijn ze inmiddels weer teruggekomen, die mappen? Of kunnen we je hier nog bij helpen?

nee het is nog niet gelukt, ik heb het nu opgegeven. Outlook gebruik ik alleen voor het archief. Alle nieuwe mail sla ik op in Webmail.

Mocht u nog tips hebben, misschien staan de servers niet goed:

server voor inkomende post: 

imap.kpnmail.nl

server uitgaand:

smtp.kpnmail.nl

of ligt het aan niet goed koppelen gegevensbestand? hoe kan ik checken of het goedgaat?

Reputatie 7
Badge +24

Staat er oude mail in Outlook die niet in webmail staat dan? Dat zou normaal gesproken heel niet kunnen.

Ik denk dat het account in outlook vroeger een POP3-account was, wat later omgezet is naar IMAP. En dat werkt niet. Het word nooit een echt volwaardig IMAP account.

Toch wel raar, want de mapjes zijn zichtbaar op de Webmail, en komen via Apple wel binnen.

Het gaat alleen mis in Outlook.

Is het dan wel veilig mijn mails op te slaan in die mapjes op de Webmail?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E., hmm.. Wil je de stappen op deze website eens doorlopen?

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E., ik heb geen reactie meer gehad. Heb je de website die ik heb genoemd nog bezocht en bekeken?

Bedankt voor uw ondersteuning, maar jammer genoeg is het niet gelukt. Bij Query in outlook (office 2019) krijg ik alleen de volgende mappen te zien:

  • concepten
  • ongewenste E mail
  • verwijderde items
  • verzonden items

De IMAP mappen zijn via Query dus niet zichtbaar. Ik kan ze gelukkig nog wel benaderen via Webmail (en ook via Apple).

Hartelijke groeten,

Suus

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E., hmm mijn opties zijn ook een beetje op. Ik ga intern nog even iemand mailen hierover!

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het account in Outlook al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd? Let op: eerst een backup maken.

Je kunt ook gewoon hetzelfde email adres als een 2de account toevoegen.

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E., dat is ook wat ik terugkrijg intern inderdaad. Gewoon nog een keer hetzelfdeIMAP account aanmaken in Outlook. Daarmee haal je alle mappen dan wel weer op, mits er niets is aangepast met betrekking tot het abonneren van IMAP mappen in Outlook.

YES! Het is gelukt! Inderdaad oude IMAP verwijderd, en alles opnieuw ingesteld. Hartelijk bedankt allemaal, ik ben helemaal blij!

Reputatie 7
Badge +21

@Suus.E. kijk, fijn! Bedankt voor je terugkoppeling :smile: En mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!

Reageer