Vraag

Planet e-mail adres koppelen

  • 7 October 2020
  • 13 reacties
  • 1741 keer bekeken

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn “oude” @planet.nl emailadres is (nog) niet gekoppeld aan het @kpnmail.nl emailadres. Hoe krijg ik dat voor elkaar. Ik betaal er ook nog een klein bedrag separaat voor.

Admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Planetmail ,

Als je inlogt in Mijn KPN, dan kun je het planet.nl mailadres toevoegen aan jouw kpnmail-account als een alias. Je kunt per e-mailaccount maar liefst 10 e-mailadressen toevoegen. 

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

Hallo @Noordzee ,

Bedankt voor je reactie. Als ik inlog op MijnKPN en ik ga naar de pagina voor emailaccount instellingen, dan krijg ik de mogelijkheid om nog 4 extra emailaccounts aan te maken. Echter deze eindigen automatisch (vooringevuld en kan ik niet wijzigen)  op kpnmail.nl. Ik heb dus blijkbaar recht op 5 (x 10 aliassen?) emailaccounts. Maar hoe stel je dan voor een account een alias in?

Reputatie 7
Badge +28

@Planetmail

Kies eerst E-mailadres toevoegen. 

Selecteer het primaire e-mailaccount en leg de alias vast als extra e-mailadres.

@Noordzee ,

Dat gaat dus niet. Als ik een extra emailadres wil aanmaken onder het email hoofdaccount @kpnmail.nl krijgt het nieuwe emailadres automatisch xxxxxxx@kpnmail.nl  .

Ook een nieuw extra emailaccount krijgt automatisch na de @ kpnmail.nl. Ik kan dat niet wijzigen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zit nu in Mijn KPN en bij mij lukt het wel. 

Je moet op het pijltje recht klikken in jouw bestaande mail account. 

Dan op het blauwe Plusje klikken. 

Daar kun je mailadressen toevoegen

die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

Reputatie 7
Badge +28

@Planetmail 

Is het nu wel gelukt? 

 

@Noordzee ,

Dankjewel voor je efforts om me te helpen maar helaas. Ik kan geen emailadressen toevoegen anders dan eindigend op @kpnmail.nl. :disappointed:

@iedereen die meeleest:

Om het nog maar eens samen te vatten: mijn oude emailadres xxxxxx@wxs.nl; nu in gebruik door mij onder alias xxxxx@planet.nl (onder een email-only abonnement van €3,56 per maand) wil ik graag onder mijn Mijn KPN-email adres xxxxx@kpnmail (als alias) hebben. Ik krijg nu (bijna) al mijn email gestuurd naar het emailadres xxxxx@planet.nl en wil dat ook graag zo houden. Als dit niet kan dan moet ik al mijn contacten dus blijkbaar een ander emailadres gaan communiceren ? (xxxxx@kpnmail.nl??).

 

Iedereen ontzettend bedankt voor het meedenken tot zover:pray_tone1: .

Reputatie 7
Badge +10

@Planetmail :

Je hebt nu een “email only” emailadres/abonnement bij Planetmail. Dat kan inderdaad naar jouw KPN abonnement verplaatst worden. Dit wordt dan als een alias aan jouw KPN emailaccount "gehangen". Dan kun je dat emailadres gewoon blijven gebruiken. Maar omdat dit 2 verschillende accounts zijn kan het verplaatsen alleen gedaan worden door de medewerkers van de KPN. Die kunnen er dan ook voor zorgen dat jouw “email only” abonnement wordt opgezegd.

Vul alvast hier op het KPN forum jouw profiel zo volledig mogelijk in (incl. klantnummer, WXS accountnaam, emailadres, etc bij het veld “opmerkingen”). Dan kunnen de KPN medewerkers jou zeer snel helpen. En wacht gewoon even totdat je antwoord krijgt van/geholpen wordt door één van de moderators hier op het forum.

(Had je al niet een andere topic gemaakt hier op het KPN forum met hetzelfde probleem ?).

Reputatie 7
Badge +15

@Planetmail Welkom op het forum. 

Ik begrijp dat je graag het adres van je e-mail only account als alias wil overzetten naar je vaste diensten. Deze mogelijkheid is er, hoe ik dit het beste kan doen hangt een beetje af van de mailbox. Staan daar op dit moment e-mails in die absoluut behouden moeten blijven? 

Mocht dat geval zijn wil ik proberen via een achterliggende afdeling de gehele mailbox over te zeggen. Mocht dit niet geval zijn dan zou ik dit zelf in orde kunnen maken. 

Zou je mij kunnen laten weten wat de situatie is? 

In de emailonly mailbox zitten inderdaad veel belangrijke mails die ik graag wil behouden.

Reputatie 7
Badge +15

@Planetmail Dan zou daarvan een back up gemaakt moeten worden. Ik heb alleen de mogelijkheid om de mailbox te verplaatsen als lege mailbox. 

Wordt er gebruik gemaakt van een mailprogramma? Dan zou van daaruit een back up gemaakt kunnen worden. 

Reputatie 7
Badge +10

@Planetmail :

Er is een mogelijkheid om zelf een kopie te maken van de emails die bij WXS “staan”,

1)) Maak een nieuw (POP) account (met naam bijv. “Kopie WXS mail") aan in jouw emailprogramma en met de instellingen van dat WXS emailadres/account. Belangrijk: Vink bij dat account ook de optie “Bewaar kopie van email op server” aan !!!

2)) Verplaats (in de webmail) alle emails (behalve de spam) naar de Inbox. Haal nu alle emails binnen met jouw emailprogramma. Als alles goed is ingesteld worden nu alle emails binnengehaald met dat “Kopie WXS mail" account. Sorteer alle email op account (emailprogramma) en verplaats dan alle email dat afkomstig is van WXS naar een nieuwe map. Je hebt nu een kopie van al die belangrijke emails op jouw computer staan.

Test deze procedure eerst uit met een beperkte hoeveelheid emailtjes. Als alles goed binnengekomen is kun je de emails op de webmail (WXS) verwijderen.