Beantwoord

Postmaster berichten na verzending e-mail

  • 6 March 2019
  • 4 reacties
  • 1369 keer bekeken

Sinds begin maart ontvang ik na verzending van e-mail, postmaster berichten met als onderwerp: Delivery Status Notification (Failure) zie hieronder een schermafdruk van de berichten.
Het gebeurd niet bij elke e-mail die verzend. Als ik er bijvoorbeeld 14 verzend, is het met 3 ervan niet gelukt. Is het met een e-mail adres niet gelukt, dan kan het zo maar zijn, dat het de volgende dag wel lukt. De meeste postmaster berichten ontvang ik meteen na verzending van de e-mail. Ik heb ook postmaster berichten uren later ontvangen na verzending. In het engels stond er in, dat de mail vertraging had opgelopen, ik hoefde de mail niet nog eens te versturen. Helaas weer uren later kreeg ik weer een postmaster bericht dat de verzending toch niet gelukt was. Heel vervelend. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Ik heb verschillende accounts, ook een account van mijnwebwinkel. Die postmaster berichten ontvang ik bij alle accounts. Mijn mailbox zit nergens vol.


icon

Beste antwoord door Alex van KPN 7 March 2019, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi pechvogel, welkom op het forum. Het lijkt erop dat er toch iets niet goed is ingesteld. Maak je gebruik van een @kpnmail.nl, @hetnet.nl of @planet.nl adres? Zou je ook willen nakijken of de instellingen overeenkomen met wat er hier staat? Het kan ook zijn dat de inbox van de ontvanger vol zit. Krijg je deze melding bij meerdere geadresseerden of alleen 1?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het e-mailadres waar jij gebruik van maakt. 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Pechvogel, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Beste Alex_P,

Dank voor je reactie.

Op het moment gaat het weer goed met e-mailen.
Ik heb een account verwijderd, die volgens mij de conflicten veroorzaakte.
De instellingen klopten niet. Veranderen kon ik de instellingen niet, want geen enkel wachtwoord was juist (volgens de computer)
Ik weet echt het juiste wachtwoord, maar er wordt niet op gereageerd. Als ik een mailtje wil versturen, vul ik altijd als laatste het e-mail adres van de geadresseerde in (ik heb wel eens gehad, dat ik de mail per ongeluk verstuurde terwijl het niet klaar was, vandaar).
Vóór ik het account verwijderd had, gebeurde het vlak voor verzending, dat het onderste gedeelte van mijn e-mail verdwenen was (handtekening) of dat de afzender was veranderd in dat "probleem" account!

Ik durf mijn vraag op dit forum nog niet af te sluiten, want ik ben bang, dat de ellende zometeen weer begint, ik vertrouw het nog niet helemaal. Ik wacht nog een paar dagen...
Reputatie 7
Badge +24
Geen probleem, je kunt hier altijd reageren mocht dat nodig zijn. Fijn dat het nu na het verwijderen weer goed werkt:)