Beantwoord

Printerfunctie in KPN Webmail werkt niet goed

  • 13 February 2023
  • 20 reacties
  • 298 keer bekeken

De afdrukfunctie naar een printer in de webmail (menu) werkt niet goed; geeft na afzender/datum afdrukken een blanco pagina om vervolgens naar de tweede pagina te skippen. Maak je een pdf om het probleem te omzeilen dan maakt ie alleen de eerste pagina op om vervolgens de vervolgpagina's blanco af te drukken behalve headers en footers, die worden wel afgedrukt. Dit is al een aantal weken aan de gang, Ik heb op een ander huisadres met KPN-modem/aansluiting, met een andere p.c. het euvel getest, wel met hetzelfde resultaat.

KPN-systeembeheerders graag met spoed hier wat aan doen. Aller dank van alle gebruikers !

A Blanker.

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 March 2023, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hallo @Arie-B , is inderdaad lastig.

Ik los dit zolang op door voor het afdrukken de betreffende pagina('s) te kiezen die ik afgedrukt wil hebben.

Maar je hebt volkomen gelijk, daar moet snel een oplossing voor komen.

 

Hoi @Arie-B . Ik was hier niet van op de hoogte maar ik geloof je uiteraard op je woord. Ik zal dit eens met de e-mail deskundigen gaan bespreken.

 

Onlangs was er al een vraag over webmail :

( daar was JanD ook al bij )

Welke browser gebruik jij , @Arie-B ? Wij proberen dat hier te reproduceren maar het lijkt prima te werken via chrome.

(Bijna?) Ditzelfde had ik pas geleden ook ineens: printen naar pdf resulteert op de eerste pagina alleen een kopregel en de inhoud op volgende pagina's. Dit is inderdaad te ‘workarounden’ door te printen vanaf pagina 2 zoals JanD aangeeft, maar dit was eerder niet zo.

Vreemd genoeg gebeurt dit me niet altijd, dus soms wel de inhoud vanaf de eerste pagina, maar soms ook alleen een kopregel op de eerste pagina.

Het zou fijn zijn als dit weer stabiel werkt zoals voorheen. 

Reputatie 7
Badge +8

Welke browser gebruik je @pluto995 ?

Het is Edge: Versie 110.0.1587.49 (Officiële build) (64-bits)

Op dit moment printen inderdaad eerste pagina alleen kopregel, en inhoud pas vanaf 2de pagina

Hallo @Erwin_ bij mij net zo in Edge, al een paar weken, zie onderstaand voorbeeld:

 

Reputatie 7
Badge +7

 In Safari geeft het onderstaande resultaat...

…zo te zien geen problemen.

Okay.  Chrome en Safari werken dus goed?  En Edge geeft problemen? Vat ik dat goed samen?

Reputatie 7
Badge +10

Ligt dit niet aan het document dat moet worden afgedrukt ? Dat daar soms een aantal (interne) stuurtekens wel of niet ontbreken en dat daardoor de manier van afdrukken verandert ?

Het printen vanuit Edge en ook Chromo gaat nog steeds niet goed. Bij de eerste pagina nog steeds alleen de kopregel. Wil KPN dit aub zsm oplossen.

Op dit moment print alleen de eerste pagina met de kopregel, en inhoud pas vanaf 2de pagina, zowel bij Chromo als Edge

Is bij mij ook nog net zo, zowel in Edger als in Chrome.

 

@Kpn wordt dit nog opgelost?

Reputatie 7
Badge +8

De prangende vraag is: Is het een fout in de webmail, of in Edge en Chrome? Ik denk dat juist deze vraag bij KPN moet worden neergelegd. 

Ik heb eerder een creatieve bug gezien waarbij een website bij het afdruk voorbeeld een exclusief aantal van duizenden pagina's liet zien. Achteraf was dit een bug in Chrome, die gefixed is. Dit lijkt er wel verband mee te hebben. 

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws allen! Er is vanmiddag een update aan de webmail gedaan om dit probleem te verhelpen. Jullie kunnen nu in Chrome, en op Chromium gebaseerde browsers zoals Edge, weer normaal printen. 

Hallo @Erik_ , dat is goed nieuws, zo juist even getest via Edge en ziet er inderdaad weer goed uit.

 

Hallo Erik, dank , inderdaad het werkt weer naar behoren.

Top, printen (naar pdf) werkt weer goed.Â