Beantwoord

Problemen e-mail laptop en gsm en pop3 instellingen.

  • 26 November 2021
  • 7 reacties
  • 121 keer bekeken

Geruime tijd geleden is xmsnet overgenomen door telfort/kpn. Toen zijn mijn problemen begonnen. En sinds die tijd ben ik ook al bezig ze te proberen op te lossen!

Ik kan gewoon inloggen. Webmail werkt. Mijn xmsnet heeft 1 e-mailadres. Daar heb ik serverinstellingen voor pop3 en imap bij staan.

 

Daarnaast heb ik een One plus Nord. Daar kan ik totaal niets over vinden en kan ik geen mail binnenhalen. Dit wil ik wel graag.

 

Mijn pop3 wil ik uitzetten. Staat afgevinkt bij accountinstellingen dat hij op berichten moet checken etc. Alle mappen vanuit pop3 naar imap versleept. Nergens de optie om de pop3 te verwijderen of het account af te sluiten.

 

Ik gooi alle email eruit. Haal berichten op...en hop pop3 staat weer vol. Imap alles dubbel. Gek word ik er van.

 

Wie heeft er de oplossing?

icon

Beste antwoord door WMG-N 26 November 2021, 23:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Annabelle Köhler 

Jouw email staat op de (KPN) emailserver. Die email kan worden gelezen/opgehaald met het POP protocol en/of met het IMAP protocol.

Bij (standaard) POP wordt email van de (KPN) emailserver afgehaald en op jouw laptop gezet tenzij je in jouw emailprogramma een optie selecteert zodat het POP account in jouw emailprogramma een kopie van de email op de (KPN) emailserver laat staan.

Gebruik je Windows 10 Mail op jouw laptop ? Daar kun je die ene optie niet eens veranderen. Dat programma laat, bij een POP account, standaard een kopie van de email op de KPN server staan.

Wat er bij jou gebeurt is dat email op dat POP account binnenkwam en dat je die email heb verplaatst naar het account dat met IMAP werkt. En dan wordt die email nog een keer (!!!) op de (KPN) emailserver gezet. En dan heb je alles dubbel op de emailserver staan.

De oplossing is eigenlijk heel simpel. Verwijder dat POP account en gebruik alleen dat IMAP account.

Over het instellen van de One Plus Nord:

https://www.belsimpel.nl/oneplus-nord/tips-tricks/email-instellen

Dank je voor de tip en uitleg. Ik ga het vandaag proberen. Ik laat weten of het gelukt is!

Reputatie 7
Badge +10

@Annabelle Köhler 

Bij een account dat met IMAP werkt blijft de email op de (KPN) emailserver staan totdat jij die zelf verwijdert.

Wil je met jouw smartphone email lezen dan kun je thuis via de WiFi en de vaste internetverbinding contact leggen met de XMSnet (= KPN) emailserver. Wil je buitenshuis (bijv. buiten op straat) email ophalen met jouw smartphone dan moet je een extra apart mobiel abonnement nemen. Met dat mobiele abonnement kan jouw smartphone contact leggen met de XMSnet / KPN emailserver.

Reputatie 7
Badge +24

Wil je buitenshuis (bijv. buiten op straat) email ophalen met jouw smartphone dan moet je een extra apart mobiel abonnement nemen. Met dat mobiele abonnement kan jouw smartphone contact leggen met de XMSnet / KPN emailserver.

Huh? Wat bedoelt u hier mee? Heeft u een linkje naar dat "extra apart mobiel abonnement"?

Je kunt volgens mij gewoon ten alle tijd email ophalen en versturen met je mobiel, ook als je internet via bijvoorbeeld Vodafone of T-Mobile hebt.

Op mijn laptop is het gelukt Willy22!!!! Helemaal blij.

 

Apart abonnement heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik heb ook een Samsung en daar heb ik nooit problemen mee. Op de Nord kan ik bij account toevoegen het e-mail icoon niet vinden, alleen van Gmail. Hoe irritant 

Reputatie 7
Badge +24

Apart abonnement heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik heb ook een Samsung en daar heb ik nooit problemen mee. Op de Nord kan ik bij account toevoegen het e-mail icoon niet vinden, alleen van Gmail. Hoe irritant 

Je moet denk ik een email app installeren. Als die er nog niet op staat.

Reputatie 7
Badge +10

@Nick83

@Annabelle Köhler

Ik was misschien wat onduidelijk.

Bijv. thuis kun je via de WiFi + vaste aansluiting contact leggen met de KPN servers. Ben je buiten het bereik van een WiFi punt (bijv. thuis of werk) en je wil toch email op jouw smartphone ontvangen (bijv. in de auto) dan moet je een mobiel abonnement nemen. Dan kun je m.b.v. dat mobiele abonnement toch (mobiel) contact leggen met de KPN servers.