Vraag

Problemen met aanmelden bij de server

  • 26 November 2020
  • 5 reacties
  • 1161 keer bekeken

Ik gebruik Mozilla Thunderbird om te mailen. Sinds gisteren krijg ik voortdurend de melding: “Aanmelden bij server imap.kpnmail.nl met gebruikersnaam ***@kpnmail.nl is mislukt.”

Graag wil ik mijn mailprogramma weer kunnen gebruiken. Wat kan ik er zelf aan doen ?

 

Admin: mailadres verborgen i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Check of de overige instellingen nog goed zijn.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Alek, welkom op het forum. 

Is het gelukt om er met de hulp van @Jeroen Ruiter het probleem op te lossen? 

ik heb precies hetzelfde probleem met Thunderbird, sinds zondag 29 november. Het ophalen van mail ging ineens niet meer direct, maar ‘Verbonden met pop-planet.nl …. ‘ bleef lang hangen en stopte zonder dat er een mail was opgehaald.

Thunderbird zegt ‘Aanmelden bij server is niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord.’ Ik had niks veranderd en accounts bij andere providers in Thunderbird werken wel gewoon. En ik kan vanuit Thunderbird vanaf een mailadres bij KPN wel mail versturen, en die zie ik ook aankomen in de webmailbox.

Ik ben nu een paar uur bezig om het allemaal na te lopen, volgens de hierboven aangegeven procedures, met verschillende mailadressen, en zowel bij KPN-account als bij Thunderbird. Maar het werkt nog niet.

Mozilla support zegt: “Als uw ISP een web-gebaseerde e-mailinterface biedt, probeer u dan aan te melden en uw e-mail te bekijken. Als u uw berichten kunt zien, heeft het probleem waarschijnlijk met uw accountconfiguratie te maken.” Ik weet niet waar de ‘accountconfiguratie’ zit: bij KPN of in Thunderbird? En waar kan het probleem dan zitten?

En nog iets: Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er een verband is, maar ongeveer tegelijkertijd daalde onze glasvezelinternetdownloadsnelheid (sinds een paar weken aangesloten) van 60Mbps naar tussen 2 (!) en 15Mbps. Uploadsnelheid is onveranderd 35-40Mbps. Daarvoor heb ik al een monteur besteld.

Het probleem zit op een onverwachte plek: ESET (beveiligingsprogramma). Ik vond deze tip via de Fb-pagina van Thunderbird: https://okepc.nl/mailfix/?fbclid=IwAR1PB3ybnmITc_Id1Hlvej79hRN0n5AU0oXhadtJ6zWUp9gFk03EXjV85Wo

Voor mij werkte deze oplossing :-)). Hopelijk helpt dit anderen ook.

Ik had hetzelfde probleem na een update van micorsoft.

Dit hielp: 

 

Selecteer de Startknop en selecteer vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen. Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteert u Nu opnieuw instellen > Ja om te bevestigen. Wacht totdat uw pc opnieuw is opgestart en kijk of het probleem daarmee is opgelost.