Vraag

Problemen met e-mail verzenden in Outlook 2011 (Mac), foutcode 39, 51

  • 28 March 2019
  • 36 reacties
  • 3595 keer bekeken

Sinds gisterochtend kan ik geen email meer verzenden. Deze blijven in het postvak 'Uit' vastzitten. De aanwijzingen op de KPN site om de server instellingen te wijzigen bieden geen soelaas omdat mijn PC dan met een error melding komt

36 reacties

Reputatie 7
Badge +21
@Jos K, als ik het zo lees lijkt het me echt een fout van een instelling in Outlook aangezien Webmail wel werkt.. In een screenshot die je stuurt staat 'altijd beveiligd wachtwoord gebruiken'. Deze staat uit, wil je deze aanvinken en opslaan?

Anders zou ik misschien wel willen aanraden om het account in Outlook helemaal te verwijderen en opnieuw in te stellen (of Outlook helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren).
Als ik mail vanuit outlook wil versturen, dan krijg ik sinds vanochtend de melding, Eind van bestand bereikt, fout 39 en fout 50. Ik kan alleen mail versturen via de webmail. Hoe kan ik weer mail versturen vanuit Outlook op mijn MacBook Air? graag hulp KPN..

gr Sanne Liefrink

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Interactieve televisie, je bent in korte tijd de derde hiermee op het forum.

Er hebben zich in de afgelopen dagen al twee andere Mac gebruikers gemeld met outlook 2011 met dezelfde problemen: Verzenden lukt niet en Kan geen mail versturen

Kijk daar eens verder, misschien heb je er iets aan. Of het probleem bij KPN ligt of bij de Mac is niet duidelijk, maar ergens moet er iets veranderd zijn.

Door een andere forumgebruiker wordt daar het volgende advies gegeven:
Waarom outlook op een mac gebruiken, terwijl Mail van de mac een veel beter e-mailprogramma en gemakkelijker in te stellen is?

Succes!

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Beste Susan, het helpt allemaal niks. Ik denk dat ik inderdaad outlook helemaal moet verwijderen.
hoi,

ik heb hetzelfde probleem. en weet ook niet of het aan kpn of aan de mac ligt.
onder MAIL (van apple) werkte de smtp-server ook niet als uitgaande server. Die heb ik aan de gang gekregen met mail.kpnmail.nl. Heeft het te maken met het OS MOJAVE? En ondersteuning van outlook 2011?

Ik hoor graag!

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
hallo,

in een andere reactie heb ik aangegeven precies hetzelfde probleem te hebben. Sind kort.
Dus inderdaad te toevallig!

Ik ben bang dat het te maken heeft met het OS MOJAVE. en het niet langer ondersteunen van oulook voor Mac 2011.

Ik hoop dat iemand vindt wat er mis gaat. Ik wil best naar Mail verhuizen, maar liever geleidelijk zodat ik contacten kan overzetten etc.

Groet, MMWMAC
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb wat verschillende topics samengevoegd om het overzicht te bewaren. De enige wijziging aan onze kant vond plaats op 11 maart. De beveiligingscertificaten van de uitgaande mailservers zijn toen vernieuwd. Dat zou niet tot problemen moeten leiden en als dat wel het geval was zou uitmailen sinds die dag niet meer moeten werken. Ik wil mijn handen er niet vanaf trekken maar ik denk niet dat het probleem aan de KPN kant zit. De foutmelding doet ook vermoeden dat het een lokaal probleem is in het e-mailprogramma.

Vervelend genoeg wordt Outlook 2011 vanaf oktober 2017 niet meer ondersteund door Microsoft en kunnen we daar ook niet aankloppen voor hulp. Het enige goede advies dat ik kan geven is dan toch om een ander, recenter e-mailprogramma te gebruiken, als de tips in dit topic niet de oplossing hebben geboden.
Dank voor de reactie. Ik denk inderdaad ook aan een nieuw of een update van het mailprogramma. Heel vervelend dat men wel oudere versies van outlook ondersteund en niet die van 2011.
Ik had exact hetzelfde probleem (en ongeveer sinds hetzelfde moment). Ik had nog niet geüpdatet naar Mojave, dus daar ligt het niet aan. Dat heb ik nu echter wél gedaan om vervolgens Office 2019 te kunnen installeren.
In de nieuwe Outlook-versie heb ik heel simpel de gegevens van Outlook 2011 geïmporteerd (je kunt in één keer de hele identiteit importeren, zonder alles apart en opnieuw te moeten instellen). Alles staat nu weer op z'n plek en -niet onbelangrijk- ik kan ook weer mail versturen.
Het kostte een nieuw Office pakketje, maar het het werkt wel weer...
Ik kom er vandaag achter (sorry maar ben een computer analfabeet) dat ook bij mij sinds 14 dagen e-mails in postbus uit blijven staan . Heel raar: in de postbus uit staan ook e-mails die in mei, aug en okt 2018 niet verzonden zijn. Daarna heeft het probleem zich waarschijnlijk vanzelf opgelost en is dus alles wel weer verzonden tot 14 dagen geleden. Ook ik heb de foutmelding : het einde van het bestand is bereikt.
Is er inmiddels al een goede oplossing voor dit probleem of wat kunnen jullie me aanraden om te doen. Ik heb ook een MacBook en gebruik outlook 2011.
Nadat nieuwe software is geïnstalleerd werkt outlook weer. Migratie van contacten oude mail is echter mislukt.

Reageer