Beantwoord

Problemen met kpnmail (IMAP Outlook Android)

  • 19 November 2020
  • 4 reacties
  • 776 keer bekeken

Ik heb een nieuwe Android telefoon gekocht en gebruik kpnmail via Outlook. Alles werkte goed na installatie, maar ik heb een terugkerend probleem met email verzenden. De mail blijft dan hangen in de outbox en vervolgens kan ik er niks meer mee en vanaf dan kan ik geen enkele mail via Outlook via de telefoon versturen.
Ik moet dan telkens het account verwijderen en weer opnieuw instellen en dan werkt het weer enige tijd totdat het probleem zich weer voordoet.

Mailen via mijn Outlook op mijn laptop verloopt altijd probleemloos.
Iemand een idee hoe dit kan en ik dit structureel verhelpen kan?
Alvast dank!

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 November 2020, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @GKnook. Welkom op het KPN Forum! Wat leuk dat je een nieuw toestel hebt, maar wel vervelend dat je nog problemen hebt met het verzenden van mailtjes. Heb je de stappen op deze pagina gebruikt om het e-mailadres in te stellen op jouw toestel?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels verholpen is. Als je mijn hulp toch nog nodig hebt, dan hoor ik het graag van je!

Reputatie 7

Het blijkt dat voor het verzenden van mails niet meer poort 587 maar poort 465 gebruikt moet worden. Poort 587 zou eigenlijk gewoon moeten werken echter lijkt de Outlook app daar problemen mee te hebben.

Installeer jouw KPN mail account opnieuw in de Outlook app en kies voor geavanceerde instellingen.

Zet het poortnummer van de smtp server op 465.

Reputatie 7

Vanochtend is versie 4.2131.1 van de Outlook app op mijn Android tablet geïnstalleerd en daarmee is na tien maanden het probleem eindelijk verholpen.