Beantwoord

Serverinstellingen Lijbrandt mail

  • 20 July 2021
  • 22 reacties
  • 1107 keer bekeken

Wat zijn de serverinstellingen voor lijbrandt mail op een Android telefoon?

icon

Beste antwoord door Nick83 21 July 2021, 13:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @Henk Heteren , probeer het eens met de instellingen volgens onderstaande link:

Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN

Beste Jan,

Dit is wel een erg algemene tip. Ik weet niet wat de juiste servers zijn voor Imap of SMTP. Waar kan ik deze vinden? Als je KPN belt adviseren ze je om Bluemail of zo iets te installeren. Daar zit ik niet op te wachten. Je kunt ze geen mail meer sturen en die digitale assistent in de chat die is hopeloos.

Zijn er ook goeie providers die nog wel een helpdesk hebben die mensen willen helpen?

Beste Jan,

Dit is wel een erg algemene tip. Ik weet niet wat de juiste servers zijn voor Imap of SMTP. Waar kan ik deze vinden? Als je KPN belt adviseren ze je om Bluemail of zo iets te installeren. Daar zit ik niet op te wachten. Je kunt ze geen mail meer sturen en die digitale assistent in de chat die is hopeloos.

Zijn er ook goeie providers die nog wel een helpdesk hebben die mensen willen helpen?

Hallo @Henk Heteren als je even door de webpagina heen scrolt kom je alle instellingen tegen.

 

Onderaan die pagina staat gewoon een link naar e-mail instellen op een mobiel. Dat is per model vaak net even anders.

www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm (mogelijk refresh na aanklikken link; ik krijg “pagina niet gevonden”, maar na refresh doet ie het wel)

Beste Jan en Peter,

ik had deze instellingen al gevonden, maar Lijbrandt instellingen staan er niet bij.

Henk

Beste Jan en Peter,

ik had deze instellingen al gevonden, maar Lijbrandt instellingen staan er niet bij.

Henk

Hallo @Henk Heteren Daarom adviseerde ik de wèl genoemde instellingen te proberen, de provider Lijbrandt wordt dan wel niet als zodanig genoemd maar vele andere voormalige providers wèl en die werken nu allemaam met dezelfde KPN-instellingen.

 

Met de instellingen van KPNmail werkt het ook niet.

Met de instellingen van KPNmail werkt het ook niet.

Hallo @Henk Heteren , wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af. Succes.

 

Reputatie 7

Hoi @Henk Heteren, welkom op het forum. Met de instellingen van KPNmail kan je Lijbrandt adressen ook gebruiken inderdaad zoals Jan en Peter al aangaven. Daarmee werkt het niet zeg je, maar wat werkt er precies niet? Krijg je een foutmelding, komt er niets binnen of iets anders? Als je aangeeft wat er niet lukt kunnen we vanaf daar verder kijken.

Reputatie 7
Badge +24

Ff geprobeerd op mijn Samsung toestel:

Klik op Handm. Instell

IMAP uiteraard. 

Inloggen.

Alles accepteren. 

Testmailtje maken vanaf een ander account.

En hopla, ontvangen. 10 minuutjes werk, inclusief plaatsen van deze post 😎

Is dat je reguliere e-mail adres, @Nick83 . Want dan staat het nu publiek hier…. :wink:

Reputatie 7

Dat viel me ook op inderdaad @PeterG, ik vermoed dat het een e-mailadres is dat is aangemaakt om dit te testen. Het andere adres is ook wel verborgen. Als ik dat Lijbrandt-adres even in de plaatjes moet verstoppen roep je maar @Nick83 :slight_smile: En dank voor het maken van de stap voor stap screenshots natuurlijk!

Reputatie 7
Badge +24

Is dat je reguliere e-mail adres, @Nick83 . Want dan staat het nu publiek hier…. :wink:

Nee, dat email adres had ik helemaal nog niet. Dus dat heb ik eerst ff aangemaakt. Dat zat ook in die 10 minuutjes 😉

Beste Nick,

Ik gebruik Outlook op mijn telefoon. Als ik mijn lijbrandtmail wil toevoegen zoals in jouw beschrijving staat dan gaat er een rondje draaien op het scherm met de boodschap “proberen aan te melden” en dan de melding “Inlogfout - De verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mailinstellingen.

Henk

Reputatie 7
Badge +24

Aha... Outlook. De Outlook app op de mobiel is in zn algemeenheid gewoon een probleem bij KPN. Daar hoef je niet specifiek een leibrandt adres voor te hebben. Andere KPN adressen werken ook meestal niet in de Outlook app. Dus mijn advies: gebruik iets anders dan Outlook op de mobiel. Scheelt je veel tijd en ergernis.

Outlook heeft altijd prima gewerkt samen met Outlook. Mijn vrouw heeft een andere telefoon gekregen. Op deze telefoon kreeg ze de Lijbrandt mail niet toegevoegd. Ik heb vervolgens ook de Lijbrandtmail verwijderd, maar krijg deze nu niet meer toegevoegd. 😩 Bovendien heb ik nog andere mailadressen in Outlook staan en wil ik geen twee verschillende mailclients gaan gebruiken.

Bedankt voor jereactie.

Reputatie 7
Badge +24

Je had trouwens gelijk in je startpost wel mogen zeggen dat het om Outlook ging. Dat had mij 10 minuutjes gescheeld 😉

Ik neem toch aan dat instellingen voor het koppelen van een mailaccount voor alle mailapps gelijk zijn?

Ik neem toch aan dat instellingen voor het koppelen van een mailaccount voor alle mailapps gelijk zijn?

Alléén de Outlook-app doet de laatste tijd erg vreemd lees je hier en daar.

Even melden bij MS

Reputatie 7

De instellingen zijn gelijk inderdaad @Henk Heteren, maar zoals je in de reacties kunt lezen zijn er issues bekend met specifiek Outlook. Zou je voor de zekerheid ook kunnen proberen om in te loggen in de Webmail. Als je daar ook niet kunt inloggen klopt er ook iets niet in de gebruikersnaam en/of wachtwoord die je gebruikt.

Inloggen op de webmail gaat goed. Dat is het eerste wat ik had getest.

Reputatie 7

Dan kloppen die gegevens wel inderdaad, dat scheelt. Dan is het vermoedelijk het issue met Outlook wat al benoemd is in het topic. Tijdelijk een andere app gebruiken met de instellingen die Nick noemde kan dan helpen.