Beantwoord

Sinds Telfort KPN is geworden ontvang ik sommige mails niet meer

  • 14 April 2021
  • 9 reacties
  • 226 keer bekeken

Sinds de overgang van mijn Telfortemailadres naar KPN ontvang ik geen nieuwsbrieven en e-mails meer van diverse bedrijven en instanties. Ik ontvang mijn mail in Outlook en ik kijk iedere dag in mijn Telfortwebmail en daar komen ze ook niet binnen (gecheckt bij bedrijven). De mails worden hiervóór dus al tegen gehouden. Zo ontving ik ineens geen e-mails meer van ICS waardoor ik dus de nota miste. ICS kreeg hier géén foutmelding van. En onlangs ontving ik geen bevestigingsemail van mijn Gemeente.  Kan iemand dit a.u.b. oplossen?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 May 2021, 19:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Janettevbvg :

Nu je bij de KPN zit moet je ook de de KPN webmail gebruiken:

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp  (maak dat nog verschil ??)

Is er een patroon ? Heb je misschien meerdere emailadressen/aliasen en/of mailboxen ? Komen emails wel binnen voor emailadres/mailbox A, B en C maar niet voor mailbox/-adres D ? Heb je in de webmail emailadressen geblokkeerd ? Want dan worden die emails al bij de KPN verwijderd voordat die in de webmail te zien zijn.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Janettevbvg, welkom! Heel vervelend als je niet alle mails ontvangt die je verwacht! Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vragen die @Willy22 stelt. We helpen je graag verder!

@Willy22 @Marcia_ Het probleem met ICS is opgelost, hun emailadres stond geblokkeerd bij mij. Geen idee hoe dat kwam, want ik weet niet hoe ik emailadressen moet blokkeren en doe dat dus ook nooit. Ik wacht nog op antwoord van de Gemeente Rijswijk.  

Ik heb 1 mailadres van Telfort. Als ik inlog bij Telfortwebmail wordt dit nu automatisch KPNwebmail.

Wat ik nu nog mis zijn nieuwsbrieven van NPO Radio 2 en Radio Veronica : al jaren op geabonneerd en al lang niets ontvangen. Verder ontbreekt een email van Robeco. En ik mis nieuwsbrieven van theaters en sauna's. In deze Coronatijd worden er weliswaar minder verstuurd, niet helemaal niets. Ik ben nog in gesprek met diverse partijen (o.a. Ticketmaster) of ik op hun mailinglijst sta en of ze nieuwsbrieven versturen. 

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat dat opgelost is! Omdat klanten vaak nieuwsbrieven als ‘spam’ markeren, kan het gebeuren dat wij deze mails ook als zodanig zien. In dat geval belanden deze automatisch in de spambox van je webmail. Heb je die ook gecontroleerd?

@Marcia_ Ik haal continu e-mails uit mijn spambox die geen spam zijn. Ik abonneer me niet op nieuwsbrieven om ze vervolgens als spam te gaan markeren. Ik meld me gewoon af bij betreffende instantie e.d. als ik geen berichten meer wil ontvangen van hen. De spambox staat sinds vorig jaar zomer veel te strak afgesteld.

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_ Ik abonneer me niet op nieuwsbrieven om ze vervolgens als spam te gaan markeren. Ik meld me gewoon af bij betreffende instantie e.d. als ik geen berichten meer wil ontvangen van hen. 

Dat zouden meer mensen moeten doen ;-). Maar zonder gekheid: des te meer mensen deze nieuwsbrieven wél markeren als spam, des te vaker zullen ze, ook bij jou, als spam in de spamfilter belanden. We hebben behoorlijk wat klachten gekregen over een niet-werkend spamfilter vorig jaar en hebben daar hard aan gewerkt om dit aan te pakken. Je kunt nu makkelijker mails als spam markeren, of juist niet. Het filter is zelflerend. Dat kan soms dit soort situaties tot gevolg hebben helaas. Ik kan je alleen maar adviseren om op jouw beurt de mails als niet-spam te markeren. 

 

@Marcia_ Mijn filter is dus duidelijk NIET zelflerend: al jaren ontvang ik 2 à 3 keer per dag de nieuwsbrief van het AD. Kwam vorige week in de Spambox terecht en eruit gehaald. Gisteren weer 2 nieuwsbrieven in de Spambox, ook weer eruit gehaald. En vandaag wéér het AD in de Spambox. Hoe kan dit? Ook al jaren geabonneerd op een nieuwsbrief van een bedrijf die iedere zondag aan mij gestuurd wordt. Sinds enkele weken komt deze nieuwsbrief elke zondag in mijn Spambox terecht en iedere week markeer ik hem als niet-spam maar dit helpt niet! Wat kan ik hier nu aan doen?

Reputatie 7
Badge +30

Het is ook niet jouw filter, maar een algemeen filter. Stel dat jij de nieuwsbrief als ‘niet-spam’ markeert, maar 99 anderen markeren 'm als ‘spam’, dan blijven wij 'm scharen onder 'spam'. Dat bedoelde ik ook met mijn vorige reactie. Er zijn veel mensen die denken: ik hoef deze nieuwsbrief niet, dus ik klik op ‘spam'. Terwijl je juist in die gevallen, zoals jij zo mooi zei: je gewoon in de mail af kunt melden voor de nieuwsbrieven. Het is echt een beetje een balans zoeken vanuit ons ook: we willen zoveel mogelijk spam tegenhouden, maar we willen ook dat de spam die gemarkeerd wordt échte spam is. Het is een veranderd proces waar we elke dag aan werken. 

@Marcia_ Ok, dank voor je uitleg!