Dank je, Jan. Ik heb hier nog wat verder naar gezocht en ik zie deze foutmelding op internet meer voorkomen. Wat ik daaruit opmaak is dat er dus iets in het mailbericht zit dat de iPhone niet goed kan weergeven. En dat dit eigenlijk voornamelijk voorkomt bij bcc doorgestuurde mails. Gebruik je daarvoor de instelling in de Mail app om standaard een blinde kopie naar je eigen adres te sturen, of doe je dit handmatig? Want het lijkt erop dat er bij die instelling om dit standaard te doen misschien iets wordt toegevoegd of veranderd in de mail waardoor de Mail app de gebruikte karakterset niet herkend.
Een karakterset is de verzameling aan letters, cijfers en leestekens die een softwareapplicatie gebruikt om tekst weer te geven. Er zijn verschillende karaktersets beschikbaar, voor bijvoorbeeld de verschillende talen die allemaal andere alfabetten gebruiken. Maar ook binnen ons, westerse, alfabet zijn er verschillende karaktersets die gebruikt kunnen worden door een applicatie. De meest gebruikte heet UTF-8. Bij een e-mail wordt onder water meegestuurd welke karakterset gebruikt moet worden. Sommige mailprogramma's nemen dat over. En sommigen negeren dat en converteren alles naar UTF-8.
Dat allemaal gezegd hebbende, ik kan niet vinden of en zo ja, hoe, je hierin iets zou kunnen aanpassen in de iPhone Mail instellingen. Dus ik heb niet uiteindelijk een oplossing voor je. Je zou nog eens kunnen testen of handmatig BCC doen nog een verschil maakt.
Toevoeging:
geenidee1 schreef:
Beste Erik. Ik heb BCC standaard er uit gehaald en tot nu toe lijkt het goed te gaan. Dank voor je feedback en advies