Beantwoord

Telfort mailadressen meenemen naar KPN?

  • 12 October 2020
  • 16 reacties
  • 265 keer bekeken

Badge

Daar kan ik kort over zijn: dat is niet mogelijk.

 

Ook niet nu KPN Telfort volledig heeft overgenomen?

Lang geleden sloot ik een abonnement af bij XMSnet. Toen Telfort het opkocht behield ik mijn 30 @xmsnet.nl adressen en kreeg ik er 6 @telfortglasvezel.nl adressen bij.

Nu zit ik te popelen om de snelheid op te voeren, maar ik vrees dat het mijn oude vertrouwde e-mail adressen gaat kosten.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 October 2020, 17:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Daar kan ik kort over zijn: dat is niet mogelijk.

 

Ook niet nu KPN Telfort volledig heeft overgenomen?

Lang geleden sloot ik een abonnement af bij XMSnet. Toen Telfort het opkocht behield ik mijn 30 @xmsnet.nl adressen en kreeg ik er 6 @telfortglasvezel.nl adressen bij.

Nu zit ik te popelen om de snelheid op te voeren, maar ik vrees dat het mijn oude vertrouwde e-mail adressen gaat kosten.

 

Hallo @IsaakC , als je automatisch gemigreerd wordt naar KPN neem je de mail accounts mee.

Als je zelf overstapt raak je de TFT-accounts kwijt.

 

Badge

Als je zelf overstapt raak je de TFT-accounts kwijt.

Mijn @xmsnet.nl adressen zijn in gebruik bij honderden contactpersonen en website-accounts.
Als ik omschakel is de administratieve ramp niet te overzien.

Bedankt voor de waarschuwing. Dan maar niet supersnel.

Reputatie 7
Badge +10

@IsaakC :

Uit nieuwsgierigheid: Heb je meer dan 5 mailboxen / emailaccounts bij XMSnet ? En heeft één of meer mailboxen meer dan 10 aliasen/emailadressen ?

Als je op deze vragen ten minste één keer met “ja” antwoordt dan kan dat bij de overgang naar de KPN nog een (groot) probleem worden:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

Badge

@Willy22 :

Ik heb 5 boxen van @xmsnet.nl en 1 van @telfortglasvezel.nl, elk met 5 aliassen.
Totaal 36 e-mail adressen die ik kwijtraak als ik mijn internetsnelheid wil verhogen.
Lullig maar waar.

Reputatie 7
Badge +10

@IsaakC :

Het gaat mij om iets anders. Ik stelde deze vraag omdat iemand die bij de KPN zit maximaal 5 mailboxen kan hebben met elk maximaal 10 aliasen. En het lijkt erop dat jij daar niet aan voldoet (jij hebt in totaal 6 of 7 mailboxen ? Dat is niet geheel duidelijk). Dan kun je misschien problemen krijgen bij de overzetting naar KPN (denk: het verlies van 1 of 2 mailboxen).

Badge

@Willy22 :
Ik weet dat je bij KPN ook een verzameling e-mail adressen mag hebben, maar dat zijn allemaal @kpnmail.nl adressen.
Ik verlies niet 1 of 2 boxen, maar allemaal.

(jij hebt in totaal 6 of 7 mailboxen ? Dat is niet geheel duidelijk)

Ik zei 5 + 1.

Badge

Voor alle duidelijkheid:

Ik heb een TFT abonnement, met de maximale snelheid van 200 Mb/s. Sneller mag niet bij Telfort.
Om op te schalen naar 500 Mb/s of 1 Gb/s zou ik van mijn TFT abonnement moeten afstappen.
Dus de vraag is: Worden mijn oude e-mail boxen dan verwijderd, ja of nee?

Vraag 1: is die snelheid nodig? Je gebruikt vaak minder dan je denkt. Met 1 gebruiker heb je weinig aan (de kosten van) 1 Gb/s. Of 500 Mb/s. Een site die bij 200 Mb/s zo'n 30 seconden nodig heeft heeft dat ook bij 500 of 1000.

2:

Zodra je abonnement is gemigreerd naar KPN (het heet dan TFT KPN) kun je wijzigen (verlengen) naar Hussel (met hogere snelheid) zonder mailadressen kwijt te raken. Maar bij KPN kun je, zoals Willy22 al opmerkte, 5 mailboxen hebben met elk maximaal 10 aliassen.

Is je abonnement nog niet gemigreerd? Dan niet zelf overstappen naar KPN. Want dan raak je je huidige adressen onder Telfort op zeker kwijt!

Ik heb ook nog steeds mijn @hetnet adres. Als die andere adressen nu onder Telfort vallen gaan ze gewoon mee naar KPN.

Badge

Vraag 1: is die snelheid nodig?

Niet zo aanmatigend aub.

Zodra je abonnement is gemigreerd naar KPN (het heet dan TFT KPN) kun je wijzigen naar Hussel (met hogere snelheid) zonder mailadressen kwijt te raken.

Dat is het geval. Ik ben hier direct ingelogd met nota bene mijn @xmsnet.nl adres.
Enfin, dat wilde ik weten. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +10

@IsaakC :

Het probleem zit ergens anders. Het probleem hier is dat je 6 (Telfort) mailboxen hebt en dat je bij de overgang naar KPN het risico loopt dat je maar 5 van die mailboxen kan “meenemen". Want er is een limiet van 5 mailboxen. Als je al een KPN abonnement hebt (met internet) dan heb je bij de KPN al 1 (of meer) mailbox(en) en kun je nog maar 4 of minder mailboxen “meenemen”. In dat opzicht moet je niet denken dat alles wel goed komt. Je moet dus misschien dus nog wel degelijk aan de slag met jouw aliasen en mailboxen.

Een andere oplossing is om een tweede KPN abonnement te nemen. Dan kun je in totaal 10 mailboxen gebruiken.

Maar wat er precies in deze situatie moet/gaat gebeuren kan ik niet met zekerheid zeggen. Hopelijk hebben de moderators een goed/beter antwoord.

Over de snelheid:

Ik haal, in één deel van mijn huidige configuratie, een download snelheid van 80 à 90 Mb/s. Maar als de snelheid ergens in de hele internet keten maar 5 Mb/s is, komt mijn data ook maar met 5 MB/s binnen. De keten is dus zo sterk als de zwakste schakel.

Als ik het mij goed herinner, garandeert de KPN een snelheid van 20 Mb/s ?? (Weet iemand dit beter ??).

Badge

@Willy22 Je zit twijfel te zaaien. Niet doen.

Reputatie 7
Badge +21

Bij KPN zijn 5 e-mailboxen “inclusief” (ander woord voor gratis :sunglasses: ). Een extra e-mailbox is mogelijk. Binnen MijnKPN via Product → Thuis kan ik via Extra opties een e-mailbox toevoegen. Kost wel  €1,98 per maand :astonished: .

@Willy22 , Die 20 Mbps is voor de WiFi snelheid in het huis, kom je daar onder met de WiFi manager kun je in aanmerking komen voor “gratis” experia WiFi punten.

Voor de rest krijg je wat je afneemt met die verstande dat er een marge mogelijk is in de snelheden, en bij DSL kan 50 contract dus betekenen dat je aan maximaal 20 Mbps komt als dat maar haalbaar is volgens de postcode check.

Reputatie 7
Badge +10

@Willy22 Je zit twijfel te zaaien. Niet doen.

@IsaakC :

Nee, dit is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Afgaande op wat ik weet is bovenstaand verhaal de realiteit. En als je mijn verhaal hierboven “niet leuk” vindt dan is dat niet mijn probleem. Er klakkeloos vanuit gaan dat alle 6 (Telfort) mailboxen zonder enige problemen worden overgezet is in dit geval (zeer) gevaarlijk. @RBxx gaf een goede tip om al die mailboxen toch te kunnen blijven gebruiken.

Ik hoop dan ook dat één van de moderators hier snel een reactie plaatst met een antwoord hoe @IsaakC deze situatie moet aanpakken / kan oplossen.

Waarom is het aanmatigend? Dat vind ik wat veronderstellend. Ik wil je alleen voor eventueel onnodige extra kosten behoeden, dat staat er zelfs bij! Volgende keer niet zo aannemend wat mijn insteek is graag.

Reputatie 7

Voor de volledigheid nog even, vanuit KPN:

Je kunt, als je klant wordt bij ons, maximaal 5 mailboxen hebben. En dan per mailbox maximaal 10 aliassen aanmaken. Dit gold ook voor Telfortklanten. Als je daar klant werd was het ook 5/10. 

Maar, als je eerder klant was bij een provider die later is opgegaan in Telfort of KPN, zoals XSM, Planet, HetNet, Freeler etc…, dan kan het zijn dat je meer mailboxen en/of aliassen hebt. Dit omdat we bij migraties dingen overzetten zoals ze zijn. Dat gebeurt dus ook bij de Telfortmigratie, alle boxen en aliassen worden overgezet zoals ze nu zijn.

 

Eenmaal overgezet naar KPN kun je via de MijnKPN je abonnementsopties (waaronder snelheid, of een extra, betaalde, e-mailbox) aanpassen naar wens zonder dat dit invloed heeft op je bestaande e-mailboxen/aliassen.