Beantwoord

Toegang tot KPNPlanet mailadres verloren.

  • 10 August 2021
  • 17 reacties
  • 586 keer bekeken

Hallo,

Mijn buren lukt het niet meer de mail van hun @kpnplanet.nl adres op te halen. Op meerdere apparaten lukt dat niet meer, ik vermoed dat het wachtwoord is verlopen of dat ze het per ongeluk aangepast hebben.

Het adres behoort tot een oud abonnement dat al niet meer bestaat. Hun huidige KPN pakket zit op een ander mailadres / KPN ID. Als ik toegang tot het verloren mailadres wil krijgen dan heb ik een klantnummer nodig wat ik niet meer heb of wordt het wachtwoord gemaild naar het adres waar ik niet meer in kan komen.

Hier loop ik dus op vast, ook bij de klantenservice kan ik hiermee niet aankloppen en word ik verwezen naar de website.

 

Wat kan ik hier nog aan doen?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 12 August 2021, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +21

 Hallo @Fr0ns 

Hoe lang bestaat dat oude abonnement niet meer? Toch niet ongeveer 6 maanden? Dan zou het kunnen dat het e-mailadres is opgeheven. Dat gebeurt automatisch 6 maanden na het opheffen van het bijbehorende internet abonnement.

Of is dit kpnplanet adres omgezet in een e-mail only abonnement? Maar dat kost geld, dus zou er maandelijks een bedrag worden geïncasseerd. Dan staat het klantnummer in de boekings-omschrijving.

Hallo Ruud,

Bedankt voor je snelle antwoord, het lukt sinds 2 weken niet meer om hier in te komen. Dat het bijbehorende abonnement niet meer bestaat is slechts een gok. In de oude mails die ik in het mailprogramma nog kan openen worden wel facturen gestuurd van KPN mobiel met een klantnummer. Als ik daar een KPN ID aan hang en inlog dan hangt daar weer geen mailhosting aan vast.

Er zou dus hoe dan ook een factuur voor moeten zijn? Dan wel een betaald mailadres dan wel een anders abonnement?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Fr0ns 

Ga eens naar KPN e-mail instellingen via https://email.kpn.com/ en log in met het KPN ID. Daar zie je als het goed is een overzicht van de e-mailaccount(s). Als je op een account klikt zie je een overzicht van onderliggende e-mailadressen (aliassen). Staat het kpnplanet adres hierbij als alias? Dan kan je hier het wachtwoord van het account aanpassen.

Zie ook deze informatie op de KPN website:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

 

Er zou dus hoe dan ook een factuur voor moeten zijn? Dan wel een betaald mailadres dan wel een anders abonnement?

Ik zie twee opties. Het kpnplanet adres zit in een actief KPN internet abonnement of in een separaat (e-mail only) abonnement. Maar in beide gevallen moet er een rekening zijn. KPN doet dit niet gratis. :grinning:

@RBxx, het kan ook een gratis e-mail account zijn, raar maar echt waar, ik heb een Telfort account gehad met een koper abonnement, toen ik overging naar mijn huidige woning kreeg ik glasvezel en nieuwe e-mail adressen, ik gebruik nooit provider mail dus de verbazing was bij mij groot dat bij de migratie  van Telfort naar KPN ik brieven kreeg dat ik nog een abonnement had bij Telfort, een gratis E-mail only die overging naar KPN gewoon mee ging en ik ineens allerlei berichten er over kreeg en facturen van ) euro.

 

Hallo @Fr0ns 

Ga eens naar KPN e-mail instellingen via https://email.kpn.com/ en log in met het KPN ID. Daar zie je als het goed is een overzicht van de e-mailaccount(s). Als je op een account klikt zie je een overzicht van onderliggende e-mailadressen (aliassen). Staat het kpnplanet adres hierbij als alias? Dan kan je hier het wachtwoord van het account aanpassen.

Zie ook deze informatie op de KPN website:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

 

Er zou dus hoe dan ook een factuur voor moeten zijn? Dan wel een betaald mailadres dan wel een anders abonnement?

Ik zie twee opties. Het kpnplanet adres zit in een actief KPN internet abonnement of in een separaat (e-mail only) abonnement. Maar in beide gevallen moet er een rekening zijn. KPN doet dit niet gratis. :grinning:

Goedemorgen Ruud, 

Wederom bedankt voor je antwoord. Er is geen bekend KPN ID gekoppeld aan dit mailaccount. Als ik inlog met het KPN ID van het actieve abonnement dan staat dit adres er niet tussen. Later heb ik nog een KPN ID aangemaakt voor het separate mobiele abonnement waar dit adres wellicht aan hing maar ook daar is hij niet bekend.

Hier loop ik dus nogal op vast, het adres is ook dusdanig oud dat ik geen mededelingen of aanmeldingsmailtjes meer heb in het mailprogramma dat ze gebruiken.

Kan me goed voorstellen dat bij oude adressen zoals van KPNPlanet dit qua betaling wat tussen wal en schip belandt, gezien het ook nog steeds een betalende klant is.

Als ik zo thuis ben dan ga ik eens horen wat voor betalingen ze allemaal doen aan KPN.

Reputatie 7
Badge +10

@Fr0ns

Vermeld bij jouw “Privé gegevens” bij jouw profiel hier op het forum, de gegevens van dat @kpnplanet  emailadres en vermeld de adresgegevens van jouw buren.

Plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een KPN moderator. De moderator kan dan opzoeken wat er aan de hand is. De moderator is ook in staat om het wachtwoord te resetten (als het abonnement nog bestaat).

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Fr0ns 

Ga eens naar KPN e-mail instellingen via https://email.kpn.com/ en log in met het KPN ID. Daar zie je als het goed is een overzicht van de e-mailaccount(s). Als je op een account klikt zie je een overzicht van onderliggende e-mailadressen (aliassen). Staat het kpnplanet adres hierbij als alias? Dan kan je hier het wachtwoord van het account aanpassen.

Zie ook deze informatie op de KPN website:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

 

Er zou dus hoe dan ook een factuur voor moeten zijn? Dan wel een betaald mailadres dan wel een anders abonnement?

Ik zie twee opties. Het kpnplanet adres zit in een actief KPN internet abonnement of in een separaat (e-mail only) abonnement. Maar in beide gevallen moet er een rekening zijn. KPN doet dit niet gratis. :grinning:

Goedemorgen Ruud, 

Wederom bedankt voor je antwoord. Er is geen bekend KPN ID gekoppeld aan dit mailaccount. Als ik inlog met het KPN ID van het actieve abonnement dan staat dit adres er niet tussen.

Je ziet in eerste instantie 4 of 5 adressen staan. Dit zijn de emailboxen. Die kun je elk aanklikken waarna je mogelijk nog meer adressen ziet staan. Dit zijn dan de aliassen. U heeft elke emailbox gecheckt?

Bedankt voor alle reacties. De gegevens heb ik inmiddels in mijn profiel gezet. Ook het adres waar het wachtwoord van kwijt is en het adres waar het nieuwe wachtwoord eventueel naar toe kan.

In mijn KPN zag ik enkel en alleen het nieuwe adres wat ze bij hun abonnement kregen, niet het KPNPlanet.nl adres dat nu kwijt is.

Ze zijn dus volledig afhankelijk hier van, ik duim alvast even! :wink:

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Fr0ns, ben bang dat ik slecht nieuws heb. Het betreffende e-mailadres is niet meer actief. Er staat enkel nog een reservering op voor enkele maanden, die kan ik eraf halen waarna het adres opnieuw aangemaakt kan worden: E-mailadres aanmaken 
Mocht het nodig zijn dat het e-mailadres vrijgegeven dient te worden, laat dat dan even weten. 

Reputatie 7
Badge +21

Dat is balen, ik was er al bang voor. Zie mijn eerste reactie hierboven.
De opmerking “een oud abonnement dat al niet meer bestaat” liet bij mij de alarmbellen al rinkelen. 

Nu dus snel het kpnplanet adres als alias toevoegen aan het nieuwe KPN abonnement, nadat @Jeroen_dB het adres heeft vrijgegeven.

Goedemorgen @Fr0ns, ben bang dat ik slecht nieuws heb. Het betreffende e-mailadres is niet meer actief. Er staat enkel nog een reservering op voor enkele maanden, die kan ik eraf halen waarna het adres opnieuw aangemaakt kan worden: E-mailadres aanmaken 
Mocht het nodig zijn dat het e-mailadres vrijgegeven dient te worden, laat dat dan even weten. 


Hallo Jeroen,

Bedankt voor je antwoord. Helder, dan hoeven we in ieder geval niet meer te zoeken. Hoe gaat het vrijgeven precies in zijn werk? Dan hang ik het adres wel aan het mailadres dat aan het nieuwe abonnement hangt.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Fr0ns , nu jij hebt aangegeven dat je buren het e-mailadres willen behouden, ga ik ervan uit dat @Jeroen_dB dit wel in gang zal zetten wanneer hij weer aan het werk is.

Reputatie 7
Badge +19

De reservering heb ik zojuist er af gehaald @Fr0ns. Het kan nu weer aangemaakt worden als alias onder het nieuwe e-mailadres van het huidige abonnement. 

Goedemiddag Jeroen,

 

Bedankt voor het reserveren, ik kan in Mijn KPN echter geen @kpnplanet.nl adres aanmaken. Hoe kan ik dit adres weer toevoegen aan mijn KPN account?

Hallo @Fr0ns , binnen MijnKPN open je je email-account en onder het account kun je het bedoelde adres als alias instellen.

Je geeft dan in voorbeeldnaam@kpnplanet.nl en niet alleen voorbeeldnaam want dan zet het systeem er automatisch @kpnmail.nl achter.

Duidelijk zo?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Fr0ns 

Het snelst kan je inloggen via https://email.kpn.com/ dan kom je direct bij KPN e-mail instellingen
Dan vermijd je de lange (om)weg in MijnKPN en hoef je niet twee keer in te loggen om op dezelfde plaats uit te komen.

Je ziet dan het overzicht van de e-mailaccount(s). Door op een account te klikken krijg je een overzicht van de extra e-mailadressen (aliassen) in dat account. Hier kan je het kpnplanet adres als ‘extra e-mail adres’ toevoegen. Klik daarvoor op het blauw omkaderde plusteken   .
Laat je niet verwarren door de toevoeging @kpnmail.nl die vanzelf verdwijnt zodra je het hele e-mailadres intypt.

 

Helemaal gelukt! Bedankt iedereen!