Beantwoord

Uitgaande mail instellen op nieuwe mobiele telefoon

  • 23 February 2019
  • 6 reacties
  • 1200 keer bekeken

Mijn inkomende mail loopt via versatel, dat werkt.
Uitgaande mail gaat via kpn.
Gebruikersnaam en wachtwoord zouden toch hetzelfde moeten zijn als de KPN ID (en dus ook waarmee ik hier inlog; gebruikersnaam is hetzelfde als het versatel-mailadres)? Ik krijg het niet werkend....!
Een @kpnmail-adres heb ik niet, is ook niet te vinden onder Mijn KPN.

poort 587, beveiligingstype: starttls, smtp-server: mail.kpnmail.nl of smtp.kpnmail.nl
icon

Beste antwoord door Joran 25 February 2019, 13:13

Bekijk origineel

6 reacties

Bij wie heb je een mobiel abo?
De uitgaande SMTP-server geldt voor degene waar je het (mobiele)abo hebt.
Als je klant bent van KPN voor de vaste diensten heb je ook een e-mailadres, dat is namelijk administratief gekoppeld aan je klantgegevens.
Ik probeer te versturen via wifi.
KPN is mijn internetprovider; kpnmail-adres weet ik echter niet, en staat ook niet vermeld in KPN ID / Mijn KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi agroenen, het kpnmail-adres kun je vinden door in te loggen op email.kpn.com (met je KPN id). Hier kun je ook direct het wachtwoord instellen. Deze gegevens (het hele e-mailadres + het wachtwoord) kun je instellen voor de inloggegevens van de uitgaande mailserver. De instellingen voor de inkomende mailserver staan al goed. Kun je het zo eens proberen?
Dankjewel Joran, dat werkt!
Wel vreemd dat ik blijkbaar twee "KPN ID's" heb, dat is wel verwarrend.
Reputatie 7
Badge +28
Mooi zo! Je kunt alle producten onder hetzelfde KPN ID account plaatsen, misschien makkelijker 🙂 Nadat je inlogt op MijnKPN met de KPN ID die je wil behouden, ga je naar Producten > Product toevoegen. Volg de stappen die daar genoemd worden om het andere abonnement te koppelen. Dat abonnement (mobiel/thuis) wordt dan onder deze KPN ID geplaatst, en verwijderd van de andere KPN ID. Het lege account wordt overigens na een jaar verwijderd.
Ik heb maar 1 abonnement, en die staat al ingesteld. Ik begrijp het ook niet zo goed... Maar ik heb het kpnmail-adres nu weer, dus alles werkt 🙂

Reageer