Beantwoord

Versturen e-mail lukt niet

  • 19 March 2019
  • 11 reacties
  • 267 keer bekeken

Beste leden van het forum,

ik heb een probleem met het versturen van mijn mail. Het lukt wel vanuit mijn webmail, het lukt wel vanaf ieder andere locatie. Het lukt alleen niet om thuis te versturen vanaf mijn laptop of andere apparaten.
Zowel met outlook als de mail app. Het lijkt dat het versturen wel lukt want de mail staat in de verstuurde mail. Het komt alleen nergens binnen.
Het lijkt er dus op alsof er iets mis is met de verbinding.
Ik heb contact gehad met de klantenservice en die geven aan dat alle instellingen goed staan en dat de verbinding goed is. Ze hebben me aangeraden met het forum contact pop te nemen.

Graag zie ik uw hulp tegemoet.
icon

Beste antwoord door Bertus.E 29 March 2019, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Bertus, welkom op het forum. Mijn vermoeden is dat er toch ergens iets niet goed is ingesteld. Laten we met je laptop beginnen. Welke servergegevens heb je daar ingesteld? Zou je hier een aantal screenshots willen plaatsen van de inkoende en uitgaande servergegevens? Lukt het met je telefoon wel te mailen via 4G? Dus niet via WiFi.

Ze zouden hiermee overeen moeten komen.
Hallo Alex, wat laat in reageren, de gegevens zoals in "hiermee" komen overeen.
dit alles is ook door kpn gecontroleerd.
Ingaande mail komt binnen, uitgaande mail gaat niet. In de verzonden bak staan ze als verzonden.
We hebben 2 laptops waar het probleem exact het zelfde is. Wordt laptop ergens anders gebruikt
dan kan er wel mail verzonden worden.
Met de telefoon kan ik in 4G wel verzenden.
Alex, KPN helpdesk heeft ook in de laptop meegekeken maar kwam er niet uit.
Hij heeft geholpen om de vraag op het forum te krijgen.
Dank alvast voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +21
Dit is apart, vaker is het andersom, thuis werkt alles maar elders alleen ontvangen.

Kijk eens of het IP-adres thuis 'blacklisted' is via Ben ik geblokkeerd?
Hallo Alex, laptop ondertussen aan draad gehad, maakt geen verschil.
Laptop 2 heeft exact het zelfde probleem met kpn mail.
Ook aan draad gehad, wil ook niet uit mailen.

Dank alvast voor de reactie.
IP adres al gecontroleerd door mijzelf en door KPN .
Adressen zijn geen van beide geblokkeerd in de blacklisted.

Bertus.E
Reputatie 7
Badge +24
Dan sta ik ook voor een raadsel. Ik heb je een privébericht gestuurd. Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Alex, ondertussen heb ik zelf nog eea geprobeerd.
via wifi: met tablet van mijn mail naar mail van mijn vrouw wel verzonden, niet ontvangen
met tel. van mijn vrouw naar mijn mail adres wel verzonden, niet ontvangen

met 4G: tel. van mijn vrouw naar mijn mail adres verzonden en ontvangen
tel. van mijzelf naar mijn vrouw verzonden en ontvangen
Wifi van de buren: tablet mijn mailadres naar mijn vrouw verzonden en ontvangen

Draad tussen router en laptop 1: verzonden en niet ontvangen
laptop 2: verzonden en niet ontvangen

mail komt ondertussen nog gewoon binnen.
Via outlook mailadres van mijn vrouw kan er wel verzonden ontvangen worden.
Reputatie 7
Badge +24
Blijft alsnog vreemd. Zou je nog op mijn privébericht willen reageren?
Ondertussen contact gehad met KPN, extra contrloe van de blacklist, zij denken dat waarschijnlijk aan de achterzijde een vinkje aan is blijven staan.
Alles werkt weer en hoera ook de spam is weg.
Dank voor alle moeite.
En sluiten maar.
Reputatie 7
Badge +24
Wat fijn! Dit maakt het voor mij weer makkelijk. Uiteraard graag gedaan. 🙂